Resetkání '94 - jaro
Informace
Informace
Datum konání: | 23. dubna 1994 (09:00 - 14:00h) |
Místo konání: | Besední dům Královopolských strojíren, Palackého třída 721/78, Brno |
Vstupné: | 20,- Kč na osobu 30,- Kč za pronajatý stůl |
Pořadatel: | Redakce diskmagu GURU a skupina Vectors |
Počet účastníků: | - |
Jarní Resetkání '94 se uskutečnilo v sobotu 23. dubna 1994 od 9:00 do 14:00h v Besedním domě Královopolských strojíren. Organizaci akce zajišťovala jako minule redakce diskmagu GURU a skupina Vectors.
Na jarním Resetkání proběhla velice zdařilá demo, music a grafická soutěž. Bohužel, music compo bylo prostě jedním slovem HORROR a všichni zúčastnění diváci, lépe řečeno posluchači, mi jistě dají zapravdu. Skutečně se divím, že měli tu trpělivost sedět na svých židlích a nechat si tlouct do hlavy takové sračky.
- Kevinu Updikeovi (Hero Music Company) někdo ukradl z jeho Amigy 1200 moduly pro připravované AGA slideshow. Ten byl nakonec tak znechucen, že celé slideshow zrušil.
- PICI předvedli opět mistrovské coderské umění, ale s Buhem prý není žádná řeč.
- Spousta lidí ze scény pravděpodobně odjíždí vydělávat money do Great Britain.
- HMC stopla všechny non-commercial projekty a distancuje se od scény.
- Na anketu pořádanou HMC odpověděli 2 lameři, hlasovací lístky byly sešrotovány a ceny z ankety se přesunuly do music, demo, gfx soutěže.
- Demo skupiny Citadel psychicky neuneslo konkurenci v soutěži a odešlo po pár taktech k věčnému Guru, Megaloman se pak zbytek party všem omlouval. Je to škoda převeliká, protože by jinak demo sichr skončilo na lepším místě.
- Lamerský sál byl zcela zaplněn již v 9:15, další příchozí jen marně hledali volné místo.
Report (Raduz)
Report (Raduz)
Píše se den 23. 4. 1994 a v Besedním domě Královopolských strojíren na Palackého třídě 78 v Brně začíná být kolem 9 hodiny (oficiální začátek) poměrně rušno. Není pochyb o tom, že se jedná o nejznámější setkání amigistů z Čech i Slovenska (čemu také napovídá jeho poloha v Brně).
Akce probíhá ve dvou místnostech. Jedna větší, kde mají svá stanoviště firmy a mohli se zde usadit i řadoví amigisté zajímající se o různé oblasti nějak související s Amigou (hry, programováni, grafika či cokoli jiného). Menší místnost je potom vyhrazena pro domácí Amiga scénu. Zde potom probíhaly grafické, hudební a demo soutěže o ceny, kam mohl každý zařadit svůj výtvor. Po shlédnutí veřejnosti proběhlo hlasováni, kterého se mohl taktéž každý účastnit. Pokud nejste pouze bezduchým lamačem joysticků a alespoň trochu se zajímáte o dění na scéně, bude pro Vás tato akce zcela jistě zajímavá i z dalšího důvodů.
Na Resetkání se totiž schází drtivá většina lidí, kteří v souvislosti s Amigou něco znamenají. Zde tedy můžete na vlastni oči spatřil členy tak známých skupin jako jsou Vectors, Guru Team, Pici, Division a dalších, jejichž výtvory nejeden amigista obdivuje na svém monitoru ale i jinde. A co více, můžete navázat s lidmi tohoto rázu známost. Potom si s nimi vzájemné vyměníte své výtvory , názory i zkušenosti, čímž předvedete své schopnosti a dáte o sobě okolnímu světu vědět. Dále již zbývá jenom malý krůček k tomu, abyste se stali členem nějaké skupiny a tím pádem jedním z nich. Tuze se mi zamlouvá označení těchto aktivit počítačovou kulturou. Mnohdy se z těchto lidi stávají profesionální tvůrci v oblasti hudby, TV grafiky a animací, tvorby komerčního software apod. pro, než je Amiga zpočátku amatérským a později s přikupováním různých karet již profesionálním nástrojem pro jejich tvorbu. Z pohledu amigisty hráče se pojem scéna jeví jako něco nudného a nepochopitelného. Toho především zajímá, kde sehnat nejnovější hry pro další noc u joysticku a těžko bude někde postávat, sledoval např. nejnovější dema a zajímat se o jejich tvůrce. Netuší totiž, kolik nových známostí a zábavy se za tímto pojem skrývá (i když jeho zde nic takového zřejmé nečeká).
Tímto jsem pohovořil o místnosti pro scénu a byl bych velmi nerad, aby z toho vzešla myšlenka, že Resetkání je určeno pouze pro „maniaky“ z této oblasti. Jak jsem již výše naznačil, vše ostatní bylo soustředěno do druhé větší haly, kde jste mohli nahlédnout do nabídky našich firem a zboží bylo samozřejmé možno zakoupit. Také s amigisty, kteří zde byli soukromě jste mohli hodit řeč o Vašich problémech, obstaral si program, který již dlouho marně sháníte. Především jste tím získali informace, jejichž obrovskou cenu si všichni rychle začínáme uvědomovat.
Za vstup jste zaplatili 20,- Kč a jak je na podobných zahraničních akcích běžné, byl z každého lístku určitý obnos věnován na ceny do soutěži. Vytkl bych pouze skutečnost, že celá akce je podle mého názoru až příliš krátká (trvá pouze do 14-té hodiny) a vždy je velmi mnoho věci, které se nepodaří z časových důvodu stihnout. Také bych apeloval na demo skupiny a podobna sdružení, aby se nějak jejich členové označili (čest výjimkám jako např. Guru Team). Dotyčné osoby totiž velice často znám pouze z dopisů nebo max. telefonu a najít je bývá někdy opravdu obtížné.
Podařilo se mi taktéž natočit exkluzivní rozhovory s domácími skupinami Division, Guru Team a PICI (některé jako Vectors se již bohužel z časových důvodů nepodařilo zastihnout, škoda, snad příště), takže si nenechte ujít další čísla Amiga News kde budou otištěny.
Raduz
Report (Trixie)
Report (Trixie)
MUSIC COMPO očima slepého, leč nikoli hluchého
Abych byl upřímný, čekal jsem, že se hudební soutěže zúčastní takových 12 lidí (minule jich bylo 8). Nakonec se nám sešlo pouhých sedm příspěvků, které dodali tito autoři: 4-TM, Cracknel, Jabba, Fido, Spitfire, Bum a Cheeseguy. Pokud by vás to neobtěžovalo, rád bych na tomto místě zveřejnil své subjektivní názory na úroveň jednotlivých příspěvků. Please, don’t kill me - jsem už starej a chci to tady doklepat v klidu.
"An Unbidden Eye”, která soutěž zahajovala, je klasický kousek od 4-TM charakteristický precizními samply (včetně u nás naprosto neobvyklých vocoderových samplů) a tudíž s velice kvalitním zvukem. Tento modul je zástupcem současného hudebního trendu (nejen) na Amize, a ačkoliv nejsem v žádném případě zastáncem tohoto hudebního stylu, nemám nejmenší důvod tvrdit, že se jedná o nekvalitní modul. Umístění na 4. místě je podle mě zcela v pořádku.
Na Jabbovu vypalovačku nazvanou prozaicky "Bleeeeeee" budou mnozí posluchači soutěžních příspěvků vzpomínat zřejmě až do smrti (Hi Hologram!). Surové techno ve stylu posledních alb Front 242 vyvolalo v řadách poblíž reproduktorů opravdovou vlnu nevole a dokonce i okázalé výzvy, abych modul zastavil. Tato skladba zaujala skutečně jen skalní příznivce techna. Inu, jak říká anglické přísloví, "one man’s meat is another man’s poison". Osobně si myslím, že to Jabba trochu přehnal s délkou skladby - kolem 3 minut by to bylo únosné a snad by se to projevilo i na umístění.
Mezi průměrné moduly bych zařadil Cheeseguyovo "Resetkání" a Fidův "Fly To Universe". "Resetkání" je určitě jeden z nejlepších Cheeseguyových modulů, ale stále se ještě potýká s problémem zpracování melodie a celkovou stavbou skladby, hlavně co se týče nápaditosti. Fidova skladba má, jako drtivá většina jeho modulů, dost dobrý začátek, ale pak se zvrhává do minimalismu, zejména v oblasti basové linky a melodie, a tak působí nudně, bez nápadově a začátečnicky.
Vítězná Cracknelova "Trafika" je good work, ale ať dopadlo hlasování jakkoliv, nemyslím si, že to byl nejlepší modul, který se na soutěži objevil. Je dort originální, vysoce oceňuji zejména závěrečnou "drnkací" pasáž - tady se Cracknel stoprocentně trefil do mého vkusu. Na první místo bych ho ale nedal proto, že následující dva příspěvky byly prostě lepší.
Kytarovka "Go For lt!!" od Buma je technicky jednoznačně nejpropracovanější modul celé soutěže. Práce v basové a bicí lince je opravdu precizní, snad až v závěru to autor trošku pře-kombinoval. Vsadím se, že o Bumovi ještě hodně uslyšíme.
Sednou zúčastněnou skladbou je "Fascination" od Spitfira. Je obrovská škoda, že tahle kouzelná pohodovka se (právě pro svou pohodovost) v sále poněkud ztratila a nezaujala více lidí. Doceníte ji skutečně až doma při poslechu v klidu. Melodická jednoduchost není skladbě vůbec na škodu a dokazuje, že pro dosažení výsledného efektu není třeba nijak zvlášť kombinovat. Dokonalé pozadí i melodie, solidní technika - cool work.
Kdybych si měl tipnout, kdo bude v blízké budoucnosti zaujímat nejvyšší příčky EXITovského top - tenu, tipnul bych si na Spitfira a Buma. Thaťs all folks, na další music compo se těší
Trixie (Exit #04)
Výsledky
Výsledky
Demo
1. | PICI | Hysteria | 161 |
2. | Division | Hyperspace | 74 |
3. | Crazy Boys | Elitech | 39 |
4. | Hero Music Company | Forgotten Disk #176 | 14 |
5. | Citadel | Debut | 12 |
6. | Squadream | Obliterator | 10 |
2D grafika
1. | Frogger / Division | Lady In Black | 98 |
2. | Tomba / Bohema | Arnie | 62 |
3. | Zero / Binary Mystery | Boys | 49 |
4. | Leo / Agony | Západ | 46 |
5. | Ventor / PICI | Hysteria | 35 |
6. | Viper / Vectors | Insect | 22 |
7. | MiQ / Crazy Boys | Bird | 13 |
8. | Sid / Agony | Dwarf | 9 |
9. | Roger / United Electronic Crazies | Meg Ryan | 7 |
10. | Human Factor / Vectors | GURU Title | 5 |
11. | Saito / Vectors | Loader | 3 |
12. | Utopia / Torture | Creheghlet | 2 |
13. | Cobold / Division | Kosmonaut | 1 |
4-kanálová hudba
1. | Cracknel / Agony | Trafika | 104 |
2. | Bum / Crazy Boys | Go For It | 50 |
3. | Spitfire / Division | Fascination | 37 |
4. | 4-TM | An Unbidden Eye | 32 |
5. | Cheeseguy / Division | Resetkání | 31 |
6. | Jabba / Agony | Bleeeeeee | 23 |
7. | Fido / Sauria | Fly To Universe | 18 |