Multis
Skupina Multis začala vznikat v roce 1994 na bázi sousedsko - přátelských vztahů členů skupiny a jejich společnému zájmu o 8-bitové počítače a později také o Amigu. Nejprve se jako snad každý bavili především hraním různých her. Trávili u počítače spoustu času a byl to jejich největší koníček. O něco později je však začalo zajímat, jak vlastně počítač funguje. A tak pomocí uživatelsky přívětivého Basicu začali ještě na 8-bitových strojích tvořit jednoduché textové hry. Postupem času se však dopracovali k počítačům Amiga 500 a Amiga 1200.
Netrvalo dlouho a společně se domluvili, že zkusí vytvořit na Amigu 500 nějakou střílečku. Bylo na ní více práce a každý z nich se určitým způsobem vyčlenil a přiřadil k tomu, co jej bavilo (grafika, hudba, programování). Hra byla tvořena v programovacím jazyce AMOS a jednoduše tehdejší vysoké laťce, kterou nastavil Project X, nemohli konkurovat. Proto tato hra nikdy oficiálně nevyšla.
Dalším projektem byla adventura Duncan, kterou téměř dokončili. Ve vývoji Duncana se několikrát vraceli téměř na úplný začátek a celý projekt se několikrát zásadně měnil. V tomto období vytvořili také logickou hru Total Tetris, kterou se naštěstí dokončit podařilo. Nejednalo se pouze o další klon klasického Tetrisu, ale byla obohacena také několika převratnými funkcemi. Za zmínku stojí hlavně editor, který umožňuje výrobu vlastních úrovní.
Vývoj všech aplikací a her začal jít obrovským tempem dopředu a Multis jednoduše nestíhali. Času na sedění u počítače bylo stále méně a tak vyzněl Duncan do ztracena. Jejich nejproduktivnější věk byl 13 až 17 let a puberta vzala za své. Na dokončení projektu by v té době potřebovali hlavně početnější tým nadšenců, jakými byli sami. Mohli sice tuto hru zjednodušit, aby bylo reálné ji do roka dokončit, to však nakonec neučinili. Myslím, že to pro nikoho z nás nebylo zklamání, v životě jsme začali objevovat jiné priority až projekt postupně vychladl. Všichni začali studovat někde jinde a našli si jiné záliby, především ženy a pod... Psal se rok 1997.
Členové
Přezdívka | Příjmení a jméno | Funkce | Věk | Město | |
---|---|---|---|---|---|
- | Fusek Dalibor | Coder, design | 47 let | Rožnov pod Radhoštěm | |
- | Drkula Petr | Hudba, grafika | 45 let | Rožnov pod Radhoštěm | |
- | Drkula Tomáš | Hudba, grafika | 47 let | Rožnov pod Radhoštěm | |
- | Piska David | Coder | 45 let | Rožnov pod Radhoštěm | |
Soja | Fusek Petr | Grafika | 44 let | Rožnov pod Radhoštěm |
Produkce
Název | Rok | Typ | Odkaz | ||
---|---|---|---|---|---|
Duncan (Preview) | 1997 | Hra | Download | ||
První hra skupiny Multis, která by se dala popsat jako mix dungeonu a adventure s historickou tématikou, velkým množstvím humoru a překvapivých zvratů v průběhu hry. Hru se podařilo téměř dokončit, nicméně nakonec se dočkala jen této demoverze.
Očekávaný termín dokončení hry byly vybrány vánoce roku 1997. Ve vývoji Duncana se však skupina několikrát vracela téměř na začátek a celý projekt se několikrát zásadně měnil. Vývoj všech aplikací a her začal jít obrovským tempem dopředu a Multis jednoduše nestíhali. Času na sedění u počítače bylo stále méně a tak vyzněl Duncan do ztracena. Na dokončení projektu by v té době potřebovali hlavně početnější tým nadšenců, jakými byli sami. Mohli sice tuto hru zjednodušit, aby bylo reálné ji do roka dokončit, to však nakonec neučinili. Finální verze hry měla být obrovsky rozsáhlá a zabírat až 20MB na disku. Vyloučena nebyla ani CD verze hry, která toho měla obsahovat ještě mnohem více. Hra měla fungovat na všech Amigách minimálně s procesorem 68030 a 4MB FAST RAM.
Zobrazit fotogalerii na:
https://cada.probers.cz/skupiny/4386-multis#sigProIdbedfbcd9de |
|||||
Total Tetris | 1997 | Hra | Download | ||
Nejen pouze další klon klasického Tetrisu, ale tato hra je obohacena o několik převratných funkcí. Za zmínku stojí hlavně editor, který umožňuje výrobu vlastních úrovní.
Zobrazit fotogalerii na:
https://cada.probers.cz/skupiny/4386-multis#sigProId2f40a255c3 |