Insanity
Skupina Insanity vznikla v podstatě až při tvorbě 3D hry Testament I. Přibližně v této době FiDa kontaktovali lidé z firmy Signum s tím, že by hru rádi vydali a seznámili ho s grafikem Dixiem (Petr Kadleček) a dalšími dvěma lidmi. Hru pojmenovali Testament a skupinu pokřtili na Insanity vlastně až když hra byla téměř hotová. Po jejím dokončení však mezi jejími členy vznikly zásadní rozpory, ostatní členové odešli a zůstal jen FiDo a Dixie, takže Insanity mělo jen dva stálé členy. Občas s nimi spolupracoval jako hudebník také Hollowman (David Veselý) ze skupiny The Stormbringers Group.
Testament vyšel jak v Čechách, tak i v cizině. V Německu měla její distribuci na starost firma APC&TCP a podle jejích pramenů to byla nadprůměrně úspěšná hra, v časopisech ji hodnotili kolem 75% a prodávala se docela dobře. V Čechách se Testament I jako takový neprodával, protože se pro něj nenašel distributor.
Během tvorby této hry skupina vytvořila své první demo nazvané Graveyard, s kterým vyhráli první místo na párty Amiga Workshop '96. Jednalo se o unikátní demo, jelikož obsahovalo spoustu prvků tehdejších zahraničních dem - morphing, stínované a otexturované 3D objekty, deformace textur apod... Demo bylo vytvořeno u příležitosti uvedení nové LP desky jejich kultovní kapely King Diamond nazvané The Graveyard.
Potom začali pracovat na novém enginu, který byl použit v Testamentu II, což byl vlastně nový engine s novými levely, grafikou a některými efekty.
Tvorbě hry Testament předcházela snaha FiDa přeportovat hru Wolfstein pro Amigu. Bylo to přesně v době, kdy se začaly objevovat první pokusy o vytvoření 3D her na Amize. V pozdější době skupina pracovala na revoluční české 3D hře nazvané Enforce. Tu bohužel nikdy nedokončili (byly uvolněny pouze dvě demoverze), ale základ tohoto enginu později použili při tvorbě PC hry Shade: Hněv Andělů.
Už při dodělávání prací na hře Testament II, však FiDo začal bokem pracovat na novém enginu. Strávil neskutečnou spoustu času studiem - k tomu si sehnal spoustu dokumentace, jiných enginů a tutoriálů, jak texturovat, jak stínovat a podobně. V podstatě půl roku vymýšlel, co všechno by tam chtěl mít a na jakých principech celý ten engine postaví.
Celý Enforce byl optimalizován pro 68040, ke kterému si od Motoroly stáhl spoustu literatury, jak z toho vyždímat co největší výkon. Sehnal si i materiály k 68060, takže i na šedesátce to běhalo krásně plynule. Hudba ve hře měla být ve formě CD tracků, které měl složit Ital Ruben Monteiro, který dělal muziku mimo jiné k hře Shadow of The 3rd Moon.
Přibližně v roce 1998 došlo u skupiny k postupnému útlumu tvorby pro Amigu a postupnému přechodu jejích členů na PC platformu. K oficiálnímu zániku skupiny nikdy nedošlo. FiDo dal dohromady několik lidí s kterými v minulosti na Amize spolupracoval na různých projektech, použil engine hry Enforce, upravil jej pro PC a začal zkoušet štěstí na PC platformě.
Postupem času se našli tolik potřební investoři a FiDo společně s Dixiem založili firmu Black Element Software.
Členové
Stálá část skupiny
Přezdívka | Příjmení a jméno | Funkce | Věk | Město | |
---|---|---|---|---|---|
FiDo | Doksanský Filip | Coder | 48 let | Praha | ![]() |
Dixie | Kadleček Petr | Grafika, 3D grafika | - | Praha | ![]() |
Externí spolupracovníci
Přezdívka | Příjmení a jméno | Funkce | Věk | Město | |
---|---|---|---|---|---|
Hollowman | Veselý David | Hudba | 48 let | Praha | ![]() |
Produkce
Název | Rok | Typ | Odkaz | Video | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Graveyard | 1996 | Demo | Download | ![]() |
||
Demo bylo uvedeno na party Amiga Workshop 1996, kde se umístilo na prvním místě. Jednalo se o unikátní demo obsahující spoustu prvků tehdejších zahraničních dem - morphing, stínované a otexturované 3D objekty, deformace textur apod. Demo bylo vytvořeno u příležitosti uvedení nové LP desky jejich kultovní kapely King Diamond nazvané „The Graveyard“. Byl to pokus udělat zase něco jiného. Hlavně tenkrát kluci měli několik nápadů, které se daly prezentovat pouze v demu. Credits: ![]() ![]() ![]()
Zobrazit fotogalerii na:
https://cada.probers.cz/skupiny/3691-insanity#sigProId144f83ed1c |
||||||
Revenge! | 1998 | Demo | Download | ![]() |
||
Demo vytvořené ve spolupráci se skupinou Abort, které bylo uvedeno na party Work Shock '98 (Votice). Zde se umístilo na prvním místě. Necenzurovaná verze obsahuje speciální fuckings gay obrázek pro skupinu Vertical Syndicate. Credits: ![]() ![]() ![]()
Zobrazit fotogalerii na:
https://cada.probers.cz/skupiny/3691-insanity#sigProId3fc03976b2 |
||||||
Testament I | 1996 | Hra | Download | ![]() |
||
Ve hře se stáváte vojákem, který je na expedici k nalezení hrobky starobylého mága Ghuwta, nejmocnějšího z kouzelníků a vládce 4000 let staré říše. Nebo alespoň jsi byl, než jsi byl oddělen od své skupiny. Credits: ![]() ![]() ![]()
Zobrazit fotogalerii na:
https://cada.probers.cz/skupiny/3691-insanity#sigProIda46b065d99 |
||||||
Testament II | 1998 | Hra | Download | ![]() |
||
Hra opět začíná na opuštěném hřbitově, ovšem tentokráte o poznání větším a občas nás tu otravují duchové, kterých se však můžeme velice rychle zbavit. Takže hurá do dalšího levelu, kterým je - nečekaně - podzemí. Credits: ![]() ![]() ![]()
Zobrazit fotogalerii na:
https://cada.probers.cz/skupiny/3691-insanity#sigProId2a2200480c |
||||||
Enforce (demo 02) | 2000 | Hra | Download | ![]() |
||
Název Enforce souvisí trochu s obsahem hry - hlavní hrdina hry neměl být kladný - měl to být člověk schopný všeho, čistě jen za účelem získáni peněz a moci. Tomu Enforce docela odpovídá (Enforce = vynutit si, donutit). Původní název byl Outrage (něco jako brutalita přesahující všechny meze) ale pak FiDo tak pojmenoval jen engine Outrage3D. Název vymyslel Kadleček Petr (grafik) a přesto, že se Fidovi zprvu moc nezamlouval, tak si ho nakonec oblíbil.
Celá hra měla být série příběhů, co level, to jedna mise a k ní odpovídající příběh. Hlavní postava měla být nájemný žoldák, který je za peníze schopen udělat cokoliv. Toho měly využívat různé osoby a měly si jej najímat. Vždy před začátkem levelu měl být jeden "level" znázorňující kosmickou stanici, kde se mělo jít volně pohybovat, nakupovat a mluvit s lidmi. Zde se mělo dát setkávat se svými potencionálními zákazníky. Zakázku totiž nebylo nutné vůbec vzít, ať už z nedostatku dovedností, odpovídající výbavy, zbraní, z přesvědčení apod. Pokud jí už hráč vzal, měl být seznámen s úkoly, které měl splnit a odpovídající honorář. Pokud by misi nesplnil, měl dostat jen zálohu, a když jí splnil jen z části, pak měl dostat jen část peněz. Cílem mělo být získat co nejvyšší ohodnocení v cechu žoldáků (něco jako Elite). K tomu měla právě vést cesta přes spoustu různých misí. Nejoriginálnější na tom bylo, že děj měl být nelineární a hráč pokaždé bude hrát jiné mise. Od počátku byla hra vyvíjena pro minimálně 68040, které má v sobě i FPU. Možná to někomu připadá přehnané, ale je třeba si uvědomit, ze to měla být hra s možnostmi Quaka, takže 030 je v tomto případě "trochu někde jinde". Právě to opatrnictví, co se týče náročnosti hardware zapříčinilo, ze na Amize nevznikají technicky dokonalé produkty, protože měli všichni pořád strach, aby se to hýbalo na Amize s 020/030. Tohle ovšem v případě Enforce neexistuje. Navíc měl Enforce obsahovat podporu pro 060, 3D akcelerátor ViRGE, virtuální 3D brýle i-Glasses a 3D-Max, připravovalo se podpora PPC a akcelerátoru Permedia2. Mělo jít prostě o hi-end produkt a autoři nestáli o žádné kompromisy v podobě trhaného slideshow na 030. Hra měla obsahovat i podporu AmiTCP, takže mělo být možno hrát přes nul-modem Engine Outrage3D byl natolik flexibilní, že se na něm dala postavit zcela odlišná hra, aniž by autoři museli měnit jediný řádek kódu, protože engine je vnitřně programovatelný pomocí skriptovacího jazyka (FiDo si za vzor vzal jazyk ze 60-tých let RPG). Díky tomu je bylo možné velmi jednoduše vytvářet nové hry už bez účasti kodéra, takže v plnu bylo vytvoření spousty dalších her, i když samozřejmě v každé další se měla objevit spousta technologických a herních novinek. Autoři však chtěli zůstat u 3D akčního žánru. Na vývoji Enforce pracovali v podstatě dva lidé Filip Doksanský (FiDo) jako coder a Petr Kadleček jako grafik. Enforce se mohla stát revoluční českou 3D hrou. To se bohužel nakonec nestalo, nicméně základ tohoto enginu FiDo později použil při tvorbě PC hry Shade: Hněv Andělů.
Zobrazit fotogalerii na:
https://cada.probers.cz/skupiny/3691-insanity#sigProId990f2c8678 |
Programy
Název | Rok | Typ | Odkaz | ||
---|---|---|---|---|---|
Quake Viewer 0.1 | 1998 | Engine | Download | ||
Engine určený k prohlížení úrovní hry Quake (soubory .BSP), který se měl stát základem enginu pro vlastní 3D hru skupiny. V novějších verzích měla být dodána ještě vyšší rychlost, 3D objekty, BSP modely (dveře, výtahy, automobily, metro apod.) a dynamické světlo. Engine byl plně 3D, tzn. absolutní svoboda ve všech šesti směrech a naprosto libovolný tvar mapy. Stěny i podlahy byly tvořeny polygony. Pro třídění byl použit BSP-tree algoritmus s před-počítanými viditelnostmi z větve do větve. Polygony se před-počítavaly ze zdrojové textury ve 4 úrovních mip-mappingu a před-počítané světelné mapy 16x16 pixelů do surface cache, odkud se renderovaly přímo do screen bufferu. Credits: ![]() |