MULTIS

Skupina Multis začala vznikat v roce 1994 na bázi sousedsko-přátelských vztahů členů skupiny a jejich společnému zájmu o 8-bitové počítače a později také o Amigu. Nejprve se jako snad každý bavili především hraním různých her. Trávili u počítače spoustu času a byl to jejich největší koníček. O něco později je však začalo zajímat, jak vlastně počítač funguje. A tak pomocí uživatelsky přívětivého Basicu začali jěště na 8-bitových strojích tvořit jednoduché textové hry. Postupem času se však dopracovali k počítačům Amiga 500 a Amiga 1200.

Netrvalo dlouho a společně se domluvili, že zkusí vytvořit na Amigu 500 nějakou střílečku. Bylo na ní více práce a každý z nich se určitým způsobem vyčlenil a přiřadil k tomu, co jej bavilo (grafika, hudba, programování). Hra byla tvořena v programovacím jazyce AMOS a jednoduše tehdejší vysoké laťce, kterou nastavil Project-X, nemohli konkurovat. Proto tato hra nikdy oficiálně nevyšla.

Dalším projektem byla adventura Duncan, kterou téměř dokončili. Ve vývoji Duncana se několikrát vraceli téměř na začátek a celý projekt se několikrát zásadně měnil. V tomto období vytvořili také logickou hru Total Tetris, kterou se naštěstí podařilo dokončit. Nejednalo se pouze o další klon klasického tetrisu, ale byla obohacena také několika převratnými funkcemi. Za zmínku stojí hlavně editor, který umožňuje výrobu vlastních levelů.

Vývoj všech aplikací a her začal jít obrovským tempem dopředu a Multis jednoduše nestíhali. Času na sedění u počítače bylo stále méně a tak vyzněl Duncan do ztracena. Jejich nejproduktivnější věk byl 13 až 17 let a puberta vzala za své. Na dokončení projektu by v té době potřebovali hlavně početnější tým nadšenců, jakými byli sami. Mohli sice tuto hru zjednodušit, aby bylo reálné ji do roka dokončit, to však nakonec neučinili. Myslím, že to pro nikoho z nás nebylo zklamání, v životě jsme začali objevovat jiné priority až projekt postupně vychladl. Všichni začali studovat někde jinde a našli si jiné záliby, především ženy a pod... Psal se rok 1997.

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
- Fusek Dalibor Coder, design Rožnov pod Radhoštěm 1977
dalibor fusek thVystudoval na Univerzitě Palackého v Olomouci (budoucí učitel matematika-zeměpis). V Multisu představoval hlavní mozek a image celé skupiny (design, námět scénářů, zpracovaní, sváteční programátor).

Jeho prvním počítačem byl Didaktik M, který dostal v roce 1989. O dva roky později dostal AMIGU 500. V roce 1997 již vlastnil Amigu 1200 s B1230/50MHz, 6 MB RAM, HD a 4xCD-ROM.

V současné době pracuje jako analytik a statistik na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Předtím sedm let působil jako učitel matematiky a zeměpisu.
Soja Fusek Petr Grafika Rožnov pod Radhoštěm 1980
petr fusek thK počítačům se dostal poprvé skrze svého bratra, který ho nakonec dovedl i k Amize. Za svůj nejlepší výtvor považuje nikdy nedokončenou hru Duncan. Postupem času však přišlo na řadu studium na VŠ, s čímž byla spojena i nutnost přestupu na PC. Amigu si však občas zapne i dnes formou emulace.

V týmu byl zodpovědný za grafiku a grafický design. Bohužel, postupem času přišlo na řadu studium. Na VŠ vystudoval podnikovou ekonomii a finance a momentálně pracuje v centru Prahy pro největší českou banku. V malé manažerské sestavě (developerská část) staví byty, kancelářské budovy, obchodní centra v Praze, případně Bratislavě. Má na starosti finance, controlling a účetní oddělení.

Před třemi lety se oženil a narodily se jim 2 děti, které vyplňují veškerý volný čas. Mezi jeho koníčky patří film, cizí jazyky, sport, věci veřejné (obojí s malým "v").
- Piska David Coder Rožnov pod Radhoštěm 1979
david piska thNa vánoce roku 1990 se jeho prvním počítačem stal Commodore 64. O tři roky později, na vánoce roku 1993 již dostal vlastní Amigu 500. Tu o dva roky později, také na vánoce roku 1995 vystřídala Amiga 1200. Postupně si začal brigádami na stavbách přivydělávat a veškeré vydělané peníze začal investovat do vybavení Amigy (později i do alkoholu a pod...).

V roce 1997 maturoval a jako maturitní práci si zvolil právě hru Duncan. Učitelé mu však nevěřili tolik vlastní tvořivosti, což musel tvrdě obhajovat. Po maturitě následovalo studium na vysoké škole, ze které však byl nakonec kvůli fyzice vyhozen. Následoval rok na vojně.

Po návratu z vojny, kdy se již delší dobu programování nevěnoval, stál před rozhodnutím kudy dál. Naštěstí se nenechal zlákat vidinou rychlého zisku v oboru stavebnictví a nastoupil do jedné malé firmičky jako konstruktér - programátor. Vytvořil několik řídících jednotek pro profesi měření a regulace. Ty byly postaveny na architektuře PIC a 8051. Nyní pracuje v jiné firmě s obdobným zaměřením. Navrhuje HW i SW různých zařízení, nějčastěji s 32bit procesory typu ARM. Nevyhnul se ani programováním aplikací pod Windows. Co člověku zbývá, když se tím živí... :)

K jeho dalším koníčkům patří rodina, horolezectví (s rodinkou spíše jen skálolezectví), skialpy, lezení v ledu, kolo, běžky atd... Nyní, když se prací s počítačem živí, snaží se u něj trávit co nejméně času. Mnohdy se mu to ale nedaří.
- Drkula Petr Hudba, grafika Rožnov pod Radhoštěm 1979
petr drkula thV týmu měl na starost hudbu a grafiku.
- Drkula Tomáš Hudba, grafika Rožnov pod Radhoštěm 1977

tomas drkula thV týmu měl na starost hudbu a grafiku.

You have no rights to post comments

Pokud chcete pomoci doplnit jakékoli informace související s tímto webem, ať už jde o moduly, grafiku, dema atd...,
tak mne kontaktujte na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kabara Jaroslav