PSEUDOS

Pod názvem PSEUDOS se v roce 1996 spojilo několik známých tváří z Amiga scény, aby tak vytvořili prestižní značku uznávanou nejen na území České Republiky. Stěžejním směrem měl být vývoj komerčních her, které měly vycházet ve verzích pro Amigu i PC. Orientovat se chtěli na celosvětový trh a z toho plynula také cenová politika tohoto sdružení (ceny měly být nízké).

pseudos logo

Rozpad skupiny nastal v roce 2005. Poslední projektem byla strategická, massive-multiplayer online hra ze sci-fi prostředí nazvaná Offworld. Měla vlastní, pokročilý 3D engine, byla dotažena do stadia hratelné demoverze 1. levelu a potenciálním investorům byla nabídnuta formou interaktivního prezentačního DVD. Nabídka zůstala bez odezvy, podobně jako u hry BALL! Offworld vypadal opravdu fantasticky! Bohužel přišel v době, která už "malým" výrobcům her moc nepřála. Pro autory znamenala zklamání po téměř třech letech práce a velké množství proinvestovaných peněz z vlastních prostředků. Proto je jasné, že k dalšímu pokračování činnosti Pseudos už nedošlo.

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
Defor Fědor Martin Coder (Amiga) Havířov 1974
fedor martin thPrvní Amigu 500 si pořídil přibližně v roce 1991. Před tím byl zapřisáhlý atarista a tak přejít na Commodore byl pro něj akt čistě hereze z vypočítavosti (STčko byla proti Amize sračka). Programování jako takovému se začal věnovat již ve svých 13 letech, o dva roky později v čistém assembleru. Netrvalo dlouho a zbláznil se do dem. Proto se taky začal zajímat jak je dělat. V té době byli pro něj bohové lidé z Guru Teamu a Vectors(Jofa, Human Factor…).

Po rozpadu Division krátce pracoval s Human Factorem (Vectors) na jeho projektu Pseudos. Zde spolupracoval na arcanoid-klonu pod názvem BALL!. Hra se dostala do fáze jednoduchého prototypu, ale vývoj byl velmi pomalý. Z častí i kvůli náročnosti grafiky a animací (nebylo asi v silách jednoho člověka to celé umalovat) a i velkého perfekcionalismu. To jim vydrželo přibližně rok. Jednu z verzí potom poslali do firmy Vulcan Software, jestli by neměli zájem. Bohužel neměli. Defor později Ball! mírně reinkarnoval a udělal jeho hires verzi, která běžela v "monstrózním" rozlišení 640x480 na AGA čipech.

S Vectors pak byl v častějším kontaktu, protože se často potkávali v Brně na studiích (Jofa, Snappy a Trixie). To všechno vyvrcholilo někdy na konci roku 1999, kdy se Defor stal oficiálně členem Vectors a pod vedením Trixieho tak začala krátká a taky poslední epizoda jeho “scenerského života”. Amigu prodal někdy po Apocalypse a intru “Ten”. Za utržené peníze si koupil své první PC. Dnes si už nepouští ani WinUAE.

Vystudoval VUT v Brně - informatiku na elektrofakultě (dnes fakulta informatiky), jako inženýr a později i doktor. V rámci postgraduálu (později i jako zaměstnanec) na stejné škole dokonce i několik let učil. Jelikož ale studenty ze srdce nenáviděl (dost problém u pedagogické profese), tak šel dělat něco pořádného a nastoupil jako programátor u Illusion Softworks. Tam vydržel přibližně šest let, než firmu koupili Američani, přejmenovali jí na 2k Czech, zrušili slibně vypadající projekt a udělali z toho továrnu na jednu hru. Proto odešel s celým týmem a společně vytvořili pod anglickým majitelem Kuju Entertainment studio Vatra Games. Nyní pracuje na dvou hrách současně a stále programuje vše, co nějak souvisí s animacemi. Má dvě děti, manželku a byt pět minut od práce v Brně.
Human Factor Petkov Marek Grafika (Amiga, PC) Opava -
petkov marek thStarší bratr Jofy (Jana Petkova) a zakládající člen Vectors. Podílel se na vydávání diskmagů GURU a Exit. První Amigu dostal od rodičů v roce 1989 a jako všichni ostatní se nejprve věnoval hlavně hraní her. Postupem času se však dostal k demům, což jej nakonec vedlo k založení skupiny Vectors.

Amiga scénu opustil v roce 1997 a dnes je již uživatelem PC. Je jedním z autorů akční PC hry B.A.D.
Jofa Petkov Jan Coder, grafika Opava 1972
jofa thPoprvé se dostal k počítačům ještě na základní škole, kde si mohl ošahat maličké ZX Spektrum a hlavně výborný Commodore 64. Netrvalo dlouho a rodiče mu z Německa dovezli vlastní Amigu 500. Tu postupem času doplnil ještě o Amigu 1200. Po období hraní her se začal věnovat tvorbě na scéně, kde našel uplatnění jako coder a příležitostný grafik. Za svou nejlepší tvorbu dnes považuje hlavně diskmagy Exit a Guru včetně jejich inter. Jeho konec práce na Amize poznamenal krach firmy Commodore (1994) a následné předávání Amigy z jedněch špatných rukou do druhých. Na Amize psal ještě svou diplomovou práci. V den své svatby (5. dubna 1997) dostal jako svatební dar od 13 lidí z bývalé scény turbokartu Blizzard, kterou ještě nějaký čas mohl používat. Opuštění Amiga scény přišlo samovolně s postupem let, kdy se musel více zajímat o práci a rodinu. Dnes Amigu používá občas alespoň formou emulace.

Na své působení na Amiga scéně vzpomíná rád. Kreativita spojená s psaním softu ho vždycky přitahovala. A pokud tvoříte tak krásné a zbytečné věci pro scénu, tak je to prostě skvělé. Člověk s odstupem vidí, že kompy lze používat i smyslupněji, než jen k vydělávání peněz. Dnes pracuje v IT oblasti jako Senior SW Developer. To je ten co chodí furt po chodbě a mumlá si "co jsem to chtěl.." a "kam jsem to sěl.." :) Je ženatý se třemi závazky - Hanka, Tinka a Janek.
Mc$ (Ole) Olejník Marek Level designer - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Saito Rozner Marek Grafika (Amiga, PC) Opava 1983
rozner marek thVystudoval na Slezské univerzitě v Opavě, kde studium ukončil magisterským titulem. Od roku 2004 až do jara roku 2009 pracoval u firmy 123shop a.s. na pozici Product Manager. Od února 2009 nezávisle podniká v oblasti internetových služeb.
Trident Peroutka David Coder (PC) Ostrava -
peroutka davidSpoluzakladatel skupiny. Velkou měrou se podílel na programování PC verzi hry B.A.D. Dnes pracuje jako generální ředitel malého studia Hexage, která se zabývá vývojem mobilních her.
Trixie (Triox) Jedlička Daniel Hudba (Amiga, PC) Opava -
trixie thHudebník a po odchodu Human Factora také organizátor skupiny Vectors. Na scénu vstoupil v roce 1992 jako člen skupiny Sauria a jako přispěvovatel do diskmagu GURU. V lednu 1993 přestoupil k Vectors, kteří zrovna scháněli náhradu za svého muzikanta MR., který přešel na Atari ST. Jeho původní přezdívka byla Triox, tu si však v roce 1994 změnil na Trixie. Důvodem bylo časté komolení jeho přezdívky paní Petkovovou (matkou Jofy a Human Factora), která si nemohla ani za nic zapamatovat jeho přezdívku a stále mu říkala Trixie. To mu pak už zůstalo. Nyní žije v Brně a dělá na jazykovce.
Viper Řehulek Pavel Grafika (Amiga, PC) Opava -
rehulek thZakladatel a vizionář grafického studia Bytegang Project, který se zabývá webdesignem, brandingem, a vytvářením virtuálních světů.

You have no rights to post comments

Pokud chcete pomoci doplnit jakékoli informace související s tímto webem, ať už jde o moduly, grafiku, dema atd...,
tak mne kontaktujte na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kabara Jaroslav