Gate of Dreams

Hra Sinuhed neměla být původně vůbec nic velkého, ani nic komerčního. Dušan Jirásek dostal jednoho dne nápad na vytvoření hry a přes víkend vytvořil herní engine. Následovalo deset měsíců úmorného dodělávání a dolaďování. Chtěl si tak vlastně jen dokázat, že na Amize něco dokáže vytvořit. Jan Masojídek hru doplnil o hromadu bobů, spritů a ostatní grafiky v Deluxe Paintu.

Dušan Jirásek se pak chtěl věnovat tvorbě her profesionálně, protože ho to opravdu bavilo a v hlavě už měl také spoustu nápadů. Permonii vytvořil v programovacím jazyce AMOS, protože zvládl skoro vše co Amiga nabízí. Nicméně byl příliš pomalý a tak se začal učit programovací jazyk C.

Skupina se na začátku roku 1998 měla rozhodnout, na čem začně pracovat. Tehdy se rozhodovali mezi RPG a strategií. Chtěli dělat hry, které by sami chtěli hrát. A protože se jim hodně líbil Amberstar a Ambermoon, tak to mělo být něco v tomto stylu. V podstatě obrovský a propracovaný svět, originální a spletitý příběh se spoustou zvratů, tuny zábavy, skvělá grafika, totální ozvučení. Stategie měla být mixem mezi Space Crusadem a UFem, obohaceným o úplně všechno, co těmto oběma hrám chybělo.

Hodně však záleželo především na prodejích hry Sinuhed. Právě kvůli tomu dokonce kontaktovali Vulcan Software. To však nedopadlo vůbec dobře.

Po nějaké době po dokončení hry Sinuhead se Dušan Jirásek a Jan Masojídek rozhodli rozejít. Jan Masojídek se v roce 1997 spojil s Jaroslavem Pokorným (Shaman / Abort) a společně začali pracovat na hře Black Runner, která měla volně vycházet ze světa Shadowrun. Děj hry se měl odehrávat v obrovském a zkorumpovaném městě, kde si vás najímají různé společnosti na různou a hlavně špinavou práci. Něco jako takový simulátor Shadowrunnera, i když se autoři chtěli držet hlavně svých nápadů. Technicky se mělo jednat o arkádu ve stylu Flashback, ovšem s velmi silnými RPG prvky. Mimo akce jste se měli libovolně pohybovat po městě, nakupovat zbraně, mluvit s lidmi... O hudbu se měl opět postarat Radim Řezníček. Hra měla vyjít na CD a vyžadovat alespoň 4MB Fast Ram a obsahovat i podporu grafických karet.

Oproti tomu se Dušan Jirásek pustil do pokračování hry Sinuhed II. Zcela překvapivě se však už nemělo jednat o logickou hru, ale čistokrevný RPG dungeon amberstarovského typu. Herní svět měl být pochopitelně převzat z prvního dílu. Hires-interalace grafiku měl dělat Luboš Hercík. Ve skupině jste měli mít až 6 postav a měl mít hráč možnost úplnou svobodu pohybu a mohl si z hlavní dějové linie kdykoliv odskočit a dělat něco jiného. Boje měly být s největší pravděpodobností na kola s vcelku solidním systémem, který něměl s Amberstarem skoro nic společného. O hudbu se měl opět postarat Radim Řezníček. Hra měla být vydána v létě roku 1998. Bohužel nic z toho se nakonec dokončit nepodařilo.

You have no rights to post comments