Top Secret

Diskmag Top Secret začal na začátku prázdnin roku 1995 vydávat Radek Hrdlička (Láhve). První, testovací číslo vytvořil v červenci stejného roku ještě pod hlavičkou Adventronic System. Pod touto značkou vystupoval již od roku 1989, kdy se ještě věnoval tvorbě textových her pro Atari 800XL (např. trilogie "Capartű", Panství hraběte Dráculy, Normální život...). Samostatná práce mu vydržela i v začátcích programování na Amize, kde se začal věnovat práci "novináře" a tak vzniklo první číslo Top Secretu. V té době ještě vůbec netušil, že diskmag stejného názvu vydávala i skupina Majic12.

Práce na enginu diskmagu obstaral Harry alias ShellMaster (Petr Mareš). Vydatnou pomoct při tvorbě tohoto diskmagu znamenal také příchod Holograma (Jaroslav Bubeník). Za dobu své existence prošel Top Secret několika změnami. Asi nejdůležitější byla změna samotného enginu. Láhve si sám rozdělil historii diskmagu na 3 generace. První genarace zahrnuje pouze první číslo a bylo to jakési zkušební číslo, což bylo na první pohled vidět (špatný engine a hudba, zbytečně veliký font). Čísla 2 až 5 byla druhá generace, u které byla vylepšena grafika menu, přidáno více recenzí, menší font a podobně. Dalo by se říci, že na prvním čísle si Láhve! zkusil tvorbu nanečisto a teprve u dalších čísel to vzal pěkně od podlahy. No a třetí generace je od čísla 6 vydaného v březnu 1998.

Podle enginu by se dala historie Top Secretu rozdělit na dvě části. Dřívější „motor“ byl napsán v Amosu, což na jednoduchý diskmag stačí a umožňoval maximálně 64 barev, měl řadu nevýhod , které byly popsány výše, a proto byl od čísla 6 (tedy od 3 generace) kompletně přepsán. U posledních čísel byl použit MultiView formát. Pokud nevíte co to je, stačí si představit klasický Amigaguide soubor. Čísly 9 a 10 se Top Secret pozvolna přeorientovává na AMIGA scénu (herní rubrika přesunuta do AmigaCS) na přání čtenářů, kteří si přáli herní rubriku vypustit.

You have no rights to post comments