Resetkání 2015
Informace
Informace
Datum konání: | 30. dubna - 3. května 2015 |
Místo konání: | Centrum denních služeb pro sluchově postižené, Vodova 35, 612 00 Brno |
Vstupné: | 250,- Kč |
Pořadatel: | Jack-3D (Jan Voňka) |
Počet účastníků: | 25 |
V roce 2011 se rozhodl Jack-3D uspořádat také nějakou akci na Moravě a využil k tomu název v té době již legendárního názvu Resetkání, které se v Brně konalo již v první polovině devadesátých let. Pořadatel sám jako scener se snažil hned od začátku pojmout celou akci i se zaměřením na scénu a proto připravil i několik scene soutěží. Ty se však už v roce 2011 setkaly jen s minimálním zájmem, což samozřejmě nebylo problémem pořadatele.
Pátý ročník obnovené párty proběhl ve dnech 30. dubna - 3. května 2015 (čtvrtek až neděle) v Centru denních služeb pro sluchově postižené v Brně. Tento ročník byl také poslední, kdy byly na akci uspořádány nějaké soutěžní compa a tím se Resetkání bohužel vyřadilo z evidence na tomto webu. Nicméně akce samotná probíhá samozřejmě dál a na další ročníky doporučuji se přijet podívat.
Fotogalerie
Fotogalerie
Jack-3D
https://cada.probers.cz/demoparty/4523-2015-resetkani-2015#sigProIdad3a5675e4
Lisiak4
https://cada.probers.cz/demoparty/4523-2015-resetkani-2015#sigProId5df8c6f434
Report (Jack-3D)
Report (Jack-3D)
Už se stalo takovým zvykem, že po akci RESETkání, si rok co rok píšu report sám. Inu nedivte se pak, že je všechno slunéčkově napsané a pokud se vyskytne kritika, tak maximálně na všechno ostatní, krom organizace ;o)
Ve dnech 30. 4. - 3. 5. 2015 se v Brně uskutečnil další ročník akce RESETkání a myslím, že už mohu i prohlásit, že se konal na tradičním místě tedy v prostorách Centra pro sluchově postižené. I letos jsme využili termín svátku a uspořádali akci 4denní ve dvou místnostech.
Jako každý rok, jsem akci avizoval několik měsíců předem, tradičně vyhlásil compo soutěžní kategorie, aktualizoval web, ale letos se povedlo dokončit i invitation demo. Minulý rok jsem sám nedokázal dokončit Amigáckou demo pozvánku (v Karate enginu prostě stále tápu), naťuknul jsem tedy téma demo - invitation na Amigaportálu. Ochotně se nabídl DJM, že mi s pozvánkou pomůže a poté ještě Lisiak, že by taktéž něco zkusil. Rozhýbané scény jsme dali dohromady celkem rychle a v té době se zapojil i Nooly, který svou muzikou dal demu absolutní formu a styl. Poté jsme už jen ve spolupráci s klukama ze skupiny demo odladili k dokonalosti. S DJM a Noolym se mi skvěle spolupracovalo a doufám, že jsem jim příliš nelezl na nervy s různými nápady a vylepšeními. I Lisiak dokončil svou pozvánku a nakonec jí měl díky Lookemu doprovázanou hudbou. RESETkání 2015 se tedy může pyšnit dvěma pozvánkami, jednou neoficiální a druhou oficiální. Všem tvůrcům a spolutvůrcům velmi děkuji.
Samotný průběh akce se více méně nezměnil. Prostory jsou již tradičně rozděleny na hlučnou a tichou část. V té hlučné se promítá demo scéna a v té tiché se paří hry a herní turnaje. Ovšem snažíme se též rok co rok věci vylepšovat, učit se z nedostatků a chyb. Například letos jsme za technické pomoci Derrika zajistili rychlý internet. Pro zpestření pátečního večera jsme s Waynem připravili novinku v podobě znalostního Amiga kvízu. Ke kvízu samotnému se dostanu později. Naopak nepovedlo se mi do akce zprostředkovat dvě své Amigy, tudíž ten, kdo se náhodou těšil, že si osahá avizovanou Amigu 4000T, tak ten musel být zklamán.
Z technického a časového hlediska byla realtime demo projekce provozována pouze na Amize. PC produkce se pouštěla jako video a tím jsem měl více času věnovat se návštěvníkům a své malé dcerce. V herní části jsem připravil A600 (020/33) s monitorem a A1200 (030/50) napojenou na projektor. Amigy byly naládováný gigabajty klasických her a kdokoliv si na nich mohl zahrát.
Přesto, že byla akce 4 denní a ve stejném termínu jako minulý rok, vyvíjela se letos úplně jinak. Bral jsem minulý rok jako mustr respektive očekával jsem, že ve čtvrtek a v pátek přijde minimum lidí a v sobotu bude „narváno“. Ovšem letos to bylo naopak ;o) Už ve čtvrtek se objevilo docela dost lidí. V pátek přijeli další lidičky a připravené stoly se hezky zaplňovaly Amigama. Tentýž večer ale několik lidí odjelo a očekávaný sobotní nával se nekonal, ba naopak, zůstala nás asi polovina.
Ale zpět k pátku. Právě v pátek večer jsme se s Waynem rozhodli, že uskutečníme Amigácký kvíz, pač se nám zdálo, že lidí je dostatek a je ta nejpříhodnější doba. Jak se později ukázalo, zvolili jsme absolutně nejlepší dobu. Kvíz obsahoval otázky zhruba ze čtyř tématických celků: Amiga hry, Amiga historie, hardware a demo scéna. Wayne zakomponoval lehčí i těžší otázky, ale nejednalo se jen o čistě textová zadání. Otázky byly doplněny hudebním i obrázkovým obsahem. Kvízu se zúčastnila většina přítomných návštěvníků a myslím, že se docela bavili. Hlavní výhrou byla originální hra Ace Of Hearts (COLLECTORS EDITION CD v ceně 20 EUR). Kvíz vyhrál Killjoy, ale gentlemansky výhru přenechal druhému v pořadí Solarisovi. Jak jsem se už mínil, po kvízu několik návštěvníků odjelo a od té doby lidí jen a jen ubývalo.
Jak čtvrteční, tak i páteční večer a noc patřili zábavě, promítala se dema, popíjelo se a nebo se hrálo či klábosilo. Realtime projekce probíhala na Amize 4000 s 060 a zbytek byl připraven ve formě videa z PC, pač nová PC dema vyžadují hi-end mašinu a to já už pár let nemám. Co se popíjení týče, k dispozici jsme měli pivko plzeňskou 12ku, brněnskou 11ku a dva druhy cideru Kingswood. Pilo se hezky do nálady, nikdo to nepřehnal, nikdo nezlobil. Prostě večery byly pohodička.
Průběh soboty byl podobný jako každý jiný den, akorát se víc hrálo. Někteří se pokoušeli trénovat na SWOS turnaj a jiní hráli, co je baví. Každopádně večer patřil dvěma událostem, nejprve demo scene compu a poté herním turnajům. Minulý rok nám compo zachránila zahraniční produkce. Bez třech polských pixel obrázků by v soutěži byl jen jeden obrázek. Bez pomoci slovenské skupiny D.T.A bychom v Dynamic ART měli jen dva tuzemské příspěvky. Letos nás opět podržela zahraniční pomoc.
Neodpustím si krátké zamyšlení nad nad podstatou demo compo. Pokud vás můj názor na toto téma nezajímá, směle přeskočte na další odstavec, který se už zase věnuje samotné akci. Není náhodou už trochu mimo realitu pořádat demo compo v dnešní době? Nepatří tyto soutěže ve tvorbě už dávno do propadliště dějin? Nejsou ty staré dobré časy už nadobro pryč? Dříve jsme na akce jezdili s již připraveným příspěvkem na disketě, disku, či CD a byla to defakto součást každé párty ukázat co dovedeme, utkat se s jinými v různých kategoriích tvorby a pobavit se při hodnocení. Ona samotná tvorba příspěvku není vlastně součástí akce, ale je to spíš taková příprava na akci a je to aktivita před akcí. Aktivita, tedy strávení několika hodin tvorbou a těšit se, co na to řeknou lidi v sobotu před plátnem. Když přijde na řadu demo compo, ze všech návštěvníků se stanou porotci a i ti, co přispěli se navzájem hodnotí. Myslím si, že lidi rádi vidí kvalitní compo, složené jak z promakaných příspěvků, tak z humorných či originálních nápadů. Je to minimálně zpestření celé akce. Ale vidím to na ArtWay párty a vidím to i tady, u nás si už skoro nikdo nenajde za celičký rok pár hodin pro to něco vytvořit, vytvořit to zadarmo, pro potěchu či pobavení ostatních. A poučení? Pokud příští rok nějaké compo bude, tak ASCII a PHOTO kategorie zmizí, je mi trapně loudit 15 minut před compem fotky z mobilů. Nechám Music, Static a Dynamic, tedy tak, jako to bylo na začátku a prostě uvidíme…
Přejděme raději k veselejšímu tématu respektive k herním turnajům. Letos se tradičně uskutečnil turnaj ve SWOS 96/97. Opět se rozlosoval pavouk o osmi hráčích (týmech) a postupně se dospělo až do finále. Do finále se probojovali KaVi a KillJ0Y a druhý jmenovaný nakonec zvítězil. Druhý turnaj však byla na RESETkání novinka, jednalo se o tenisový turnaj ve hře Super Tennis Champs (zábavnost jsme si vyzkoušeli před půl rokem na zimní ArtWay). Hrály se čtyřhry, pač jsou zábavnější. A aby to nebylo tak jednoduché, rozlosovaly se jak zápasy, tak i jednotliví hráči do dvojic, kteří se spolu pak museli během ostrého zápasu sehrát. Někteří to prožívali hodně, někteří méně, ale myslím, že o zábavu bylo dokonale postaráno. Ve finále dvojice Wayne - Jax a zdolali dvojici Dedy - KaVi. Z celého RESETkání nechť neupadne v zapomnění hláška „Hrajte to všechno na plešouna“.
O tématu návštěvnosti a vstupného se napsalo mnoho. Prachy dneska hýbou světem, rozvracejí rodiny, dělají z přátel nepřátele, ale také zajišťují, aby se akce jako RESETkání vůbec konaly. Po experimentech s dobrovolným vstupným v minulých letech jsme letos měli jednoduchou rovnici, každý kdo pomohl s organizací měl vstup zdarma, po ostatních jsem chtěl vstupné 250 korun. I přes nízkou účast se náklady plus / mínus vrátily. Takže asi tak.
Děkuji všem zúčastněným za účast, podporu a všem spolu organizátorům za pomoc a ochotu. Nedokážu v tuto chvíli slíbit, jestli bude další ročník, krom hezkých věcí se udály i věci nehezké. Budete ale za včas informováni.
Výsledky
Výsledky
ASCII
1. | Sensenstahl | RK2015 | - |
Hudba
1. | DLL-Blue | Cubesong | 7 |
2. | Looke / kLik | Resetkání compo 2015 | 3 |
Static Art
1. | Jack-3D / ArtWaY | Fire | 6 |
2. | Sensenstahl | 4 Boxes | 4 |
Dynamic Art
1. | g0blinish | Twister | 8 |
2. | Sensenstahl | Beyond | 6 |
3. | Kafasoft | Abych něco měl | 4 |
Photo
1. | Wayne / ArtWaY | Hardegg | 8 |
2. | Jack-3D / ArtWaY | Babyburn | 6 |
3. | Dedy | Nejoblíbenější kaktus mé přítelkyně | 4 |
4. | JAX | Pivo | 3 |