Amiga Workshop '96
Informace
Informace
Datum konání: | 14. - 15. září 1996 |
Místo konání: | Gymnázium Elgartka, Elgartova 689/3, Brno |
Vstupné: | 10,- Kč pro veřejnost 50,- Kč za stůl |
Pořadatel: | CHIP - My Amiga (Kovařík Václav (WAX), Černý Igor (IRo)) |
Počet účastníků: | - |
Amiga Workshop 96 byla více než scene akcí spíše prodejní výstavou. Výstava proběhla v budově gymnázia na Elgartově ulici. Největší účast byla v sobotu dopoledne až do druhé hodiny odpoledne. Poté byl neskutečný zájem o akci AWS scene party, kde byly předváděny skladby, animace a dema. Jako první se mezi demy umístilo demo Graveyard od Insanity, druhé místo obsadilo demo Cubature Demorph od Reform a třetí pak Technosound od LSA.
Report (Elektronek)
Report (Elektronek)
V ECHU #3 jsem si přečetl článek o Amiga WorkShop '96, kde jsem se krom jiného dozvěděl i o poměrně malé účasti na této akci. Patřím ke skupině těch, kteří se též Amiga WorkShop neúčastnili a v reakci na tento článek bych se s vámi chtěl podělit o příčiny mého hanebného činu.
Když jsem se dozvěděl o připravované akci, zajásal jsem radostí, že Amiga ještě oficiálně existuje. Ještě více mne potěšila zpráva o připravovaných soutěžích. Považuji se za grafika, a tak uvítám možnost porovnat svoje výtvory s pracemi jiných lidiček kolen Amigy. Navíc jsem předpokládal, že si tuto příležitost nenechá ujít Frogger, jehož jsem chtěl poznat, protože by ně docela zajímalo, jak vypadá šílenec, který chrlí dobrý hry jak na běžícím pásu a přitom je na všechno takřka sám. No nic. Svou jedinou velkolepou animaci jsem upravil do snadno prezentovatelné formy, s velkými nesnázemi přinutil svou zcela odepsanou disketovou mechaniku k heroickému výkonu dostat dílko o velikosti 1.8MB na diskety a přidal ještě jeden obrázek speciálně spáchaný pro tuto událost. Ještě před tím jsem přesvědčil svého přítele (shodou okolností PC-čkaře), že se vyplatí vláčet se ze severních Čech až do Brna, a vypláznul celkem 439 Kč za zpáteční místenky na Český národní expres Praha - Brno.
Akce byla perfektně naplánovaná:
- Sobota 14. září
- 7.39 ráno - nástup na vlak směr Praha
- 8.39 - výstup v Praze Masarykově nádraží.
- 15 min. na přesun ke stanici metra Florenc cca 400m.
- 8.45 - odjezd autobusem nach Brno,
Jenže... vlak, jak už to bývá zvykem, přijel o 15 min, později. Aby se neřeklo, cestou do Prahy nabral ještě 5 min, a naše časová rezerva 10 min, nám tudíž stejně nepomohla. U Českého národního expresu zpožděnky na vlak neberou. Do dalšího autobusu nás na původní lístky ani omylem nevzali. Na další cestu nám už nezbyly ani peníze, ani nervy. Jenom čas jsme mohli rozdávat.
Zbytek dne nemá cenu popisovat. Chtěl jsem uvést, že i takhle může dopadnout výlet. A protože se letos nekoná Amiga WorkShop, ale Video Computer WorkShop bez jakýchkoliv soutěží a s dost vyhraněným zaměřením, posílám ten pic. alespoň do Echa. Ať to není jenom moje další šuplíková akce, ale jestli se redaktorům bude chtít ho do dalšího čísla přidat, ať se je na co koukat. Doufám, že se bude líbit.
Elektronek (ECHO #06)
Report (L.K.)
Report (L.K.)
Ve dnech 14. a 15. (sobota - neděle) září 1996 se v Brně konala prodejní "výstava" s názvem Amiga Workshop '96. Jednalo se již o druhý ročník a myslím si, že informací o této akci bylo všude dost - např. na internetu či v Amiga Review a proto přejdu hned k samotnému průběhu.
"Výstava" proběhla v budově gymnázia na Elgartově ulici. Vzhledem k návštěvnosti (podle některých názorů byla údajně snad ještě nižší než loni) bylo umístění právě v budově tohoto gymnázia vhodné - bylo poměrně dost místa. Jinak byl největší "nával" v sobotu dopoledne od otevření výstavy do asi druhé hodiny odpolední. Poté byl opravdu veliký zájem o akci "AWS scene party", kde byly předváděny skladby, animace a dema našich tvořivých amigistů. Byly samozřejmě ohodnoceny a vítězům (myslím, že mnoho z nich bylo ze Slovenska) předány ceny (diskety, sampler, teletext, apod...).
Firmy se samozřejmě snažily předvádět a prodávat. Bylo k dostání široké spektrum doplňků k Amize, her na CD pro CD32 a A1200, software na CD, věže pro A1200, atd... Byly zde také firmy, které pouze prezentovaly svůj um - tj. firmy zabývající se počítačovou grafikou a animacemi - ZegeTV, A.G.A., OKO Dokument a také se zde prezentovalo (včetně počítače DraCo) audio-vizuální centrum MZLU Brno (vyšší (?) (zemědělská ?) škola). Bylo zde také Amiga Echo (respektive jenom šéfredaktor a jeho zástupce) a Atlantida Publishing - AMIGA REVIEW (byl zde např. Pavel Čížek, Lenka Čížková, Jan Hlavatý, Martin Dufek (šéfredaktor časopisů AMIGA REVIEW a PIXEL - viz níže) a myslím, že i Michal Suk, to jest vydavatel AMIGA REVIEW a nyní i časopisu PIXEL (věnuje se grafice, zvuku a vlastně multimédiím celkově - o Amize zde skoro vůbec nepíší, tedy aspoň ne v 1. čísle, které mně náhodou podala prodávající ve stánku s novinana), ve kterém se především (zatím?) věnují PC a Macintoshům.
Které firmy prodávající Amigy se zúčastnily AWS?
- Javosoft (viděl jsem u nich velké množství CDček plných software pro Amigu, DraCo + DraCo Motion (karta pro zpracování obrazu a zvuku v reálném čase), towery pro A1200, atd...)
- I.S. Electronic
- Syntex Technologies (viděl jsem SCALU MM na PC, LightWave na PC, digitální střihová karta PVR a PAR)
- Amiga Office (Cyber klub Uherský Brod, SONY PLAYSTATION, počítače Amiga a doplňky, atd...)
Takže, když to vezmu tak nějak komplexně, mohu říct, že organizace si myslím byla dobrá. Bylo zde i občerstvení "Bufáč" a bylo perfektní (i teplé jídlo).
No, myslím, že jsem řekl vše, co jsem o této akci chtěl asi tak říci. Mno, ještě řeknu toto:
Jestli jste si také začali trošku myslet (jako např. já po přečtení 1. čísla časopisu Pixel (nyní od firmy Atlantida Publishing)), že Amiga už přestává být tím, čím byla (a stále je přes všechny ty problémy okolo ní) v oblastech, jako jsou multimédia, 3D animace a grafika, střih, apod..., měli jste vidět to, co předvádělo Zege TV - absolutně špičkové animace a grafiku. Já jsem si na to při čtení Pixelu vzpomněl, a bylo mi líp.
L.K. (OKO #03)
Report (WAX)
Report (Václav Kovařík)
Druhého ročníku akce pořádané redakcí My Amiga časopisu CHIP, se sešli všichni nejvýznamnější prodejci Amig u nás a také profesionální uživatelé, kteří Amigy používají ke své práci. Z celého průběhu výstavy byl bohužel cítit neúspěch německého Escomu. Americký Viscorp, nový vlastník práv na Amigu, také ještě nevyvíjí téměř žádnou aktivitu, a proto mnoho uživatelů přepadají oprávněné obavy. Přežije Amiga rok 2000?
Z uvedených faktů vyplývají i následující nepříjemné skutečnosti. Proti loňsku se o něco snížil počet návštěvníků (400). I okruh vystavovatelů se zúžil převážně na firmy, které se specializují na zařizování kabelových televizí a video studií, kde má Amiga stále svoje místo. Co mě však velmi zaujalo (a sociologové a psychologové by k tomu jistě měli co říci), byl pocit, že se vytvoří jakási „rodina amigistů".
Z našich řad odešla část lamačů joysticků a laických uživatelů a zbylé "zdravé jádro" zažívá sjednocující souznění - všichni víme, proč Amigy používáme, a že děláme dobře.
Došlo také k velkému od komercionalizování světa Amig. Obchodníci, kterým šlo jen o zisk, se zaměřili na sféru PC, kde se točí spousta peněz a zbyli jen ti, kteří do Amigy vložili kousek sebe sama. Tak se Amiga stává tím, čím byla na začátku, počítačem s živou komunitou lidí. Jak velký kontrast s anonymním a komerčním světem PC! Tuto situaci však nelze zakonzervovat. Potrvá maximální rok, dva. Pak Amigy buď zmizí ze scény úplně, nebo se s rozšířením nových modelů opět odlidští a komercializují. Nechme však sentimentálních řečí a přejdeme k faktům. Co mohli uživatelé na AWS 96 vidět?
Firma I. S. Electronic nabízela digitální nelineární videostřižnu Broadcaster Elite, určenou pro profesionální využití (pracuje v kvalitě Betacam). Firma Javosoft představila novou generaci nelineární digitální videostřižny DraCo Motion, která je postavena na základě počítače DraCo, klonu Amigy. Na oba typy digitálních střižen se mohli návštěvníci informovat přímo u jejich uživatelů. Audiovizuálního centra Vysoké školy zemědělské Brno a video studia ZegeTV, které zde předváděly výsledky své práce a způsob obsluhy střihového softwaru a hardwaru.
Z ostatních vystavovatelů je třeba vyzdvihnout práci firmy Atlantida, která pro uživatele Amig vydává měsíčník Amiga Review. Členové redakce Pavel a Lenka Čížkovi také předvedli novou verzi svého skvělého textového editoru BD Editor.
Disketový časopis ECHO zde prezentoval svého výrobce, firmu Amiga centrum ECHO. Předváděl také DTP na Amize. Jednou z mála firem, která zůstala Amize věrná, ačkoli se nespecializuje na oblast videa, je firma Amiga Office. Kromě prodeje hardwaru nabízela řadu lákavých služeb vypalováním CD počínaje a digitalizací z předloh konče. Co je možné dokázat s klasickou Amigou 1200 s 6MB RAM, genlockem a dvěma videorekordéry s klasickou střižnou, předvádělo video studio OKO Dokument. Poslední z vystavovatelů, firma Syntex Technologies, předváděla renderovací software Lightwave a program Scala MM100, nyní už ve verzích pro PC. Také nelineární střihové studio založené na kartě PVR, která se vyrábí pro PC, DEC Alphu a SGI, zaujalo nejednoho návštěvníka.
Proti minulému ročníku jsme rozšířili AWS o nové "podakce" určené uživatelům Amig. AWS Bazar, který měl poskytnout možnost prodat starší hardware a AWS Show, zamýšlený jako setkání programátorů, grafiků atd..., se nesetkaly, patrně vlivem špatné informovanosti veřejnosti, s valným ohlasem. Zato stará dobrá, z RESETkání osvědčená soutěž, grafiků, hudebníků a programátorů, nazvaná AWS Scene party, praskala ve švech. Více než sto návštěvníků se doslova namačkalo do poschoďové posluchárny, kde soutěže probíhaly. Největší tíhu v organizaci soutěže na sebe vzal JOFA (a jeho pomocnici), známý grafik a programátor skupiny Vectors. Přijímal příspěvky do soutěží a vyhodnocoval. Pravidla byla jednoduchá. Soutěž začínala ve 14 hodin, do té doby mohl kdokoli přinést svůj příspěvek - myši kreslený obrázek maximálně 640x512 v 256 barvách do grafické soutěže, hudební modul do 300 KB do hudební, animaci do délky 15MB nebo demo (demo = grafika + hudba + optimalizovaný kód - dnes se tomu říká multimédia). Hodnocení probíhalo tak, že grafika se promítala z jedné Amigy na televizor, monitor a projektor současné (ještě že má Amiga tolik výstupů), hudba se pouštěla z reproduktorů a všichni přítomní vyplňovali hlasovací lístky, které rozhodly o pořadí příspěvků.
Stejně jako v minulých letech měla největší úroveň grafická soutěž. Hudební soutěž probíhala obdobně. První místo obsadil JohnnyZ s modulem CyberSized, druhé místo získal Stone s modulem Right Friends a třetí se umístil Bud (ještě si nepřevzal cenu) se skladbou Dry Country.
V animační soutěži jsme se rozhodli udělit jen první dvě místa. Na prvním se umístil Fanda s animaci World, druhé místo obsadila humorná animace Kouzelník od VLnARa.
V DEMO soutěži zvítězil příspěvek GraveYard od skupiny Insanity. Druhý a (podle mého soukromého názoru lepší) byl Cubature Demorph - autorem je REFORM.
Jako organizátoři musíme poděkovat všem výše uvedeným firmám, které do soutěže přispěly hodnotnými cenami. Roční předplatné časopisů, sampler, CD disky, teletext, diskety, paměťové moduly, myši atd. jsou opravdu ceny, které motivují k lepším výkonům v příštím roce. Opravdu srdečně děkujeme.
A co říci závěrem? Snad jen jak si AWS představujeme příště. Příští Amiga Workshop bude asi přejmenován na Video Workshop, Multimedia WorkShop nebo Graphic & Video Workshop. To z toho důvodu, že chceme udělat výstavu pro všechny platformy, ale úzce specializovanou na oblast video - grafiky. V praxi to znamená, že uvidíte firmy, které se specializují na renderovací programy, kreslicí programy, digitální střižny, kamery a videa atd... To je plánovaná náplň budoucího xxx WorkShopu. A samozřejmé Amiga party. Tak hodláme nazvat setkání uživatelů počítačů Amiga, které bude součástí výstavy. Uživatele si budou moci přinést počítače, bude opět soutěž!!!
A úplně na závěr jsem si nechal jednu prosbu. Na začátku jsem psal o "rodině amigistů", která se vytváří. Máme však mezi sebou i ztraceného syna. Firmě I. S. Electronic totiž někdo během výstavy přímo ze stolu ukradl nejvýkonnější turbokartu do A1200, Blizzard 1260. Vznikla škoda asi za 20.000 Kč. Žádám, ba přímo prosím dotyčného, aby se nad svým činem zamyslel. Jistě nešel na výstavu s tímto úmyslem, ale příležitost dělá zloděje a tak možná udělal věc, o které nyní přemýšlí, jak jí napravit. Výkon z ukradené karty ho přece nemůže těšit. Nic však není ztraceno, ukradenou kartu může anonymně zaslat na adresu firmy (třeba i s omluvným dopisem) nebo dodatečně zaplatit. Někdo se možná domnívá, že jsem naivní, když si myslím, že někdo ukradenou kartu vrátí - ale já věřím, že ano. Toť vše, za rok na shledanou.
Václav Kovařík (My Amiga)
Výsledky
Výsledky
Demo
1. | Insanity | Graveyard | 263 |
2. | Reform | Cubature Demorph | 210 |
3. | LSA | Technosound | 94 |
Grafika
1. | Cobold | Time | 124 |
2. | Frogger | Knecht | 94 |
3. | J.Pinos | Orel | 93 |
4. | Fin | Michael Jacskon | 64 |
5. | TTL | Formula1 | 29 |
6. | Stone / Reform | Forever | 24 |
7. | Bub | Woman | 21 |
8. | Ute | Salamoun | 20 |
9. | Jan Konečný | Pacdream | 16 |
10. | Dixie / Insanity | King Diamond | 14 |
4-kanálová hudba
1. | JohhnyZ / Reform | Cybersized | 92 |
2. | Stone / Reform | Right Friend | 89 |
3. | Bub | Dry Country | 77 |
4. | Heekend / Penline | Secret Sence | 64 |
5. | Marek Klobáska | Experience | 59 |
6. | Fin | Dawn | 50 |
7. | D. Kovalovský | Bloody Song | 43 |
8. | Hasch / LSA | Road With You | 29 |
9. | Etrimon | Midnight | 27 |
10. | Mirek Hovorka | Brutal Song | 25 |
Animace
1. | Fanda | World | 192 |
2. | Vlnar | Kouzelník | 160 |
3. | Michael Kročil | Fechtl | 148 |
4. | Tomáš | Hrnky | 44 |
5. | Kamil Petros | Kuličky | 37 |