Resetkání '93 - zima
Informace
Informace
Datum konání: | 18. prosince 1993 (09:00 - 14:00 h) |
Místo konání: | Besední dům Královopolských strojíren, Palackého třída 721/78, Brno |
Vstupné: | 15,- Kč na osobu 30,- Kč za pronajatý stůl |
Pořadatel: | Redakce diskmagu GURU |
Počet účastníků: | - |
Zimní Resetkání '93 se konalo po velkém ohlasu toho podzimního. Oproti tomu podzimnímu se však tato akce již odehrávala ve dvou sálech. V druhém, menším sále probíhala první oficiální demo - grafik - hudební soutěž v historii naší scény. Vše probíhalo hladce až do chvíle, než Jofa dvakrát ztratil diskety se soutěžními příspěvky.
Akce se opět zúčastnily firmy z předchozí akce - Amium, RGB Systems, Charon Software... Byly zde ukázány postupy prací na hře Světák Bob (již jí bylo možné objednávat), a také rozpracovaná hra Brainstorm (zřejmě inspirovaná hrou GODS), s kterou tvůrci mířili spíše na západní trh. To měla mít na starost švýcarská firma Black Legend.
Ceny do soutěže věnovali tři grafici - Spider, Saito a Jofa, kteří nakreslili tři ručně kreslené obrázky (tužkou a uhlem).
Report (Haggart)
Report (Haggart)
Pro velký úspěch Resetkoška podzimního či kdoví vůbec proč jsme se dočkali Resetkání zimního a abych pravdu řekl, měl jsem z toho dost velkou radost. Je to totiž vždycky to pravé místo k pokecu se zajímavými lidmi či frajerana, s kterýma si jinak můžu tak maximálně telefonovat. Perfektní místo pro mejking nových kontaktů a získávání informací. Z Resetkání mám radost vždy a když tentokráte organizátoři slíbili větší prostory a jistější elektrické zajištění, tak jsem se snad i těšil. No a jelikož je v AWBéčku vždy na mne, abych vylíčil dojmy, zhodnotil a jinak okecal akce kterých se účastníme, jsem tu i s mými zážitky.
No a ještě než začnu, rád bych vás upozornil, že tento můj článek je jen takovým kratičkým výtahem, povrchním zhodnocením. Hoši od Toayenu byli totiž vybaveni moderní technikou a celé Resetkání uchovali na pásek magnetický pro generace pozdější snad. A jelikož jsou to kámoši a AWBéčko mají rádi (to prohlašuji na vlastní zodpovědnost), slíbili do příštího čísla skutečně komplexní a všezahrnující vyprávění z toho našeho Resetkání. Takže já jen načrtnu co a jak a příště se můžete těšit.
Špatně to začalo už doma, když jsem zaspal a tím pádem nestihl zajistit žádnou pořádnou snídani. Celou cestu do Brna se pak na ně v autě tlačil líný programátor ve strojovém kódu Aleš Bilec (Nábřeží, Napajedla) a to vám radosti nepřidá. Ke všemu jakožto bytosti rozumné, uvažovali jsme logicky a vzhledem k minulému Resetkání, přijeli jsme na akci asi o hodinu a půl dřív. To že jsme minule přijeli dřív asi o hodinu a Resetkání bylo již v plném proudu nás k tomu vedlo, netušili jsme však jak zákeřně můžeme být překvapeni. Necelá hodina strávená čekáním v hale s počítačem pod paží však uběhla jako voda a když k tomu přičtu různá zpestření jako hromadný přechod nedočkavců z jedné vstupní haly do druhé, nebylo to zase až tak špatné.
Konečně jsme uvnitř a zjišťujeme, že nás šoupli do malého salonku (nebo spíše že nás náhoda šoupla do malého salonku, u stolu se vstupným byl totiž zmatek veliký). Jsme rádi že sedíme a poučeni z minulého Resetkání si s prodlužkou v ruce můžeme pískat. Ale to už je všude plno lidí a já se ploužím mezi ně.
Byly tam klasiky, byly tam věci nové. Amium, RGB Systems, Charon Software, já, ale taky naše demo scéna... Aspoň ve zkratce k tomu co bylo k vidění. K hardwaru se vyjadřovat nebudu a ke zbytku jen stroze. Viděli jsme poslední úpravy na hře Světák Bob, takže nyní je již hotová a můžete si ji u nás objednat. Bratři Čížkovi ukazovali svou zatím rozpracovanou hru Brainstorn. První dojen je perfektní stejně tak jako grafika. Autoři se zřejmě nechali inspirovat hrou Gods, grafika se však někde jeví i lepší. Jak ale sami řekli, s touto hrou míří na trh západní (věří ve firmu Black Legend ze Švýcarska, víc se o ní můžete dočíst na jiném místě tohoto čísla AWB). Mezi všechny ty Amigy se zatoulal i jeden Macintosch (byla to myslím Quadra 700) a její majitel předváděl zajímavé animace (CD-ROMka se nezastavila). Jak ale sám majitel řekl, nepřišel Amize konkurovat ale jen ukázat význam počítačů Macintosh třeba v oblasti DTP. Vyvrcholením byla hudební a demo soutěž v malém salonku a jelikož jsem zrovna v té době měl nějaké vyřizování, viděl jsem z toho skoro nic. Takže vám ani nemůžu říct, kdo že to co vyhrál.
Pak už byl konec, všude se na mě čekalo a já jsem si jako minule uvědomil, co všechno jsem ještě nestihl. Řešení je proto jediné a to další setkání amigáčů a nemusí to být ani v Brně. A co jinak? Resetkání se podle mne povedlo (aspoň tedy splnilo má očekávání) a co se chybiček týče, tak ty jsou všude a Resetkání už jiné nebude.
Haggart (AWB #4)
Report (Jofa)
Report (Jofa)
Zase na mne zbyl ten nejhorší úkol, mám napsat referát o Resetkání. Tož pone na to, chlapi!
Dorazili jsme (Vectorsáci) do Brna asi tak kolem půl jedenácté, naštěstí jsme tentokráte nezbloudili jako posledně. O tom vám musím napsat: tož se posďte děti, pohádka začíná, To se zase jednou dali Vectorsáci dohromady a že pojedou na Resetkání. Protože jsme nemajetní (a protože má TRIOX vlaky zadara) vybrali jsme se na vlak. Co se nam može stač, kurňa ni, bo Jofa v Brně studuje a vlaky zná nazpaměť, Triox ten zase mešká v železničářské rodině a Saito s Viperem jsou staří ostřílení cestovatelé. Tož ja, do Ostravy jsme dorazili, to zas jo, na rychlík sme tež nastupili, horší to bylo s paní výpravčí, která se na nás pořád zubila, tož zme mysleli, že si s nána chce něco začnut, když se pak, po Přerově, hlasitě rozchechtala, nedalo nám to a hukli sme na ňu. Dostali sne v pysk a informaci, že ten zug jede kaj to do dupy a ni do Brna, tož to sme v dupě, pomysleli jsme si.
Nakonec jsme se objevili ne tam, kde černocha nevidíte, ale přímo v Uherském Hradišťu, tož ja, pěkné město je to, ale nemusím ho vidět dva razy. No ja, ešče, že maju také ty autobusy, jeden z nich jsme atakovali a naší čtveřici se podařilo obsadit všech pět sedadel. Ničméně v Brně jsme byli za chviličku, sice s dvou hodinovým spožděním, ale jinak jsme tam byli včas. Tož to bylo jen tak na okraj. Vraťmě se však k zimnínu Resetkání.
Zima se ozvala, což se dalo poznat i na účasti, typuju, že oproti podzimnímu Resetkání tam bylo tentokráte aspoň o člověka míň, ale možná se mi to zdá, protože byli zajištěny dva sály.
Kolem dokola jste mohli spatřit spoustu zajímavých věcí, někdo předváděl to, druhý ono, podařilo se mi spozorovati tyto persóny: .... no zkrátka bylo jich hodně (ted jsem stál před problémem, zda je mám všechny vypsat, nakonec jsem došel k závěru, že kdo tam byl, ten je potkal a kdo tam nebyl, tomu to stejně nepomůže a navíc jsen strašně líný).
V tom druhém ze dvou sálů, pro zasvěcené - byl to ten menší, no já to radši ještě upřesním - byl to ten blíže ke vchodu, k hlavnímu vchodu, ne k východu, záchod byl vůbec někde jinde, tak sakra, který to vlastně byl? Taky člověka zblbnete. No prostě v tom sále probíhala první oficiální demo - grafik - hudební soutěž v historii naší scény. Vše probíhalo hladce až na to, že Jofa dvakrát ztratil diskety s příspěvkama, až na těch pár zničených obrazů, které viseli po stěnách sálu, až na pár vyražených zubů, až na ten vypnutý proud, no a ještě pár maličkostí... Hlavně, že jsme byli všichni absolutně frííí a absolutně happyí!
Ceny do soutěže sponzorovala firma "Vectors a syn” (tři grafikové: Spider, Saito a Jofa nakreslili tři ručně kreslené obrázky (tužkou a uhlem)). I když ceny nejsou příliš movité, myslím, že ještě rádi vzpomenete vy, kteří jste vyhráli, a ještě rádi ukážete svým vnukům, jak jste byli dobří a obdivovaní.
Jofa (EXIT 02)
Report (Trixie)
Report (Trixie)
To, co je na západních scénách už po léta samozřejmostí, se konečně objevilo i u nás. Na Resetkání v Brně 18.12. byla uspořádána první oficiální soutěž v kategoriích grafika, hudba a demo. Nebudu vás obtěžovat takovými kecy jako kdo stál u zrodu této soutěže. Stejně víte, že v tom máme prsty my. Takže radši přejdu hned k faktům, jak to tam všechno probíhalo.
Soutěž začala krátce po dvanácté hodině (polední, nikoli půlnoční!), a to soutěží grafickou. Překvapil nás velký zájem obecenstva - před monitorem, na kterém se ukázky předváděly, se tísnilo tolik lidí, že dokázali vzbudit i zájem pořadatelů, kteří se přišli podívat, "co to tam rozdávají" (skutečný dotaz jednoho z nich). Bohužel, účast v soutěži byla v porovnáni s obecenstvem mnohem skromnější. Dychtivému davu amigistů se se svými díly postupně představili čtyři umělci: Ventor/Pici s obrázkem "Beast”, Tomba/Bohema s dnes již notoricky známou "Annie Lennox", Viper/Vectors (severský bojovník "Elric") a Frogger/Division ("Hyperspace").
Následovala soutěž hudební. Tam už bylo příspěvků dvakrát tolik, což mně osobně mile překvapilo, zejména proto, že příspěvky byly velice solidní. Soutěž začal Mr.Bass/Meditators se svým modulem "Animus III", pak se nám pochlubili Big Bobo ze zatím neznámé grupy jménen Seven 7, Cracknel/Pici se svým šíleným heavy modulem (Hi Cracknel, it was so cool*), dále Bum od nově vzniklé opavské skupiny Crazy Boys, Spitfire/Division, moje maličkost zvaná Triox/Vectors, Fred Brooker/HMC a nakonec Fido/Sauria.
Uzemnilo mně, že i když hudební soutěž trvala poněkud déle, všichni trpělivě seděli a poslouchali... (nejlepší byl Crash/Bohema, který seděl hned u repráků a kýval hlavou do rytmu).
No a pak už došlo i na demo soutěž. První překvapení vybalila Bohema, která se pochlubila novým demem "CT1". Solidní práce, boys! Další příspěvky byly "Estray" od nové skupiny zvané Squadream (vypadalo to spíš trochu jako slideshow), "Impertinence Info" od The Fear (klasické copper - demo) a musicdisk "Imagination" od Saurie.
Závěrem bych rád poděkoval:
- všem zúčastněným za příspěvky,
- všem přihlížejícím za zájem,
- The Fear, kteří nám zapůjčili aparaturu a A500,
- všem ostatním, kteří sice neprojevili zájem, ale chovali se seriózně a nerušili nás,
- pořadatelům, že nám předčasně vypnuli proud (naštěstí až po soutěži).
Trixie (EXIT 02)
Výsledky
Výsledky
Demo
1. | Bohema | ČT1 | - |
2. | The Fear | Impertinence Info | - |
3. | Squadream | Estray | - |
4. | Sauria | Imagination | - |
2D grafika
1. | Ventor / PICI | Beast | - |
2. | Tomba / Bohema | Annie Lennox | - |
3. | Viper / Vectors | Elric | - |
4. | Frogger / Division | Hyperspace | - |
4-kanálová hudba
1.
|
Cracknel / PICI | - | - |
2.
|
Trixie / Vectors | - | - |
3.
|
Mr.Bass / Meditators | Animus III | - |
4.
|
Fred Brooker / Hero Music Company | - | - |
5.
|
Spitfire / Division | - | - |
6.
|
Big Bobo / Seven 7 | - | - |
7.
|
Bum / Crazy Boys | - | - |
8.
|
Fido / Sauria | - | - |