Modelování v Imagine - 1.díl (Sobol)

Zdravím všechny příznivce 3D modelování. Právě nahlížíte do úvodníku k prvnímu dílu seriálu "Modelování v Imagine" a já doufám, že to, o čem budu vzápětí psát, zaujme vaši pozornost.
V poslední době jsem si všiml, že v AMIGA Scéně upadá zájem o 3D rendering a vůbec o jakoukoli konstruktivní činnost v oblasti 3D. Pokud se podíváte na nějaký 3Drender obrázek, nemůžete si nepovšimnout jedné věci. Až na pár světlých výjimek se vám bude většina této 3D grafiky zdát dost nereálná (neodpovídající skutečnosti). Proč? Odpověď je snadná. V 99% případů kazí výsledný efekt nedokonalost použitých 3D objektů. Jak však tuto nemilou situaci změnit? Naprosté dokonalosti nelze dosáhnout nikdy, ale doufám, že se mi podaří naučit vás efektivním technikám tvorby 3D-Objects a tak vás zároveň připravit pro tvorbu složitějších objektů, které si vyžadují větší profesionalitu a preciznost.
Budeme pracovat s IMAGINE 5.0, ale pokud máte nižší verzi, nenajdete pouze některé vyšší funkce a display mody. Takže doporučuji verzi co nejvyšší.
Nejdříve bych rád upřesnil několik věcí týkajících se organizace a struktury tohoto seriálu. Tento první díl hodlám věnovat začátečníkům, dá se říci, že v každém následujícím díle by se měla úroveň obtížnosti zvedat.

Každý díl tohoto seriálu se bude skládat ze 3 samostatných článků.

1) Úvodník
2) Systematický výklad
3) Konkrétní příklady na procvičení (pro rebely jako já, kteří na to jdou rovnou bez "vomáčky")

Tento text je dnes také současně úvodník. Pravidlem však bude, že v těchto řádcích najdete obsah aktuálního dílu, LABELy na nejdůležitější tematické sekce, odpovědi na případné dotazy a témata, která se svým obsahem nedala zařadit do zbývajících dvou článků.
hurá... máme to za sebou :-)

K obsahu dnešního dílu :

1) Nejprve bych rád vysvětlil čím je v Imagine (IM) tvořen objekt, a jaké má vlastnosti - pokud jste alespoň trochu zběhlí, můžete klidně rolovat na další LABELy
2) Seznámení s editačním prostředím programu (pohledy, viditelnost objektu (OBJ), perspektiva)
3) V tomto LABELu si popíšeme základní editační mody, jejich základní odlišnosti,vysvětlím co je ed. entita a funkci dalších (dnes jen nejjednodušších ) ed. pomůcek

V příkladech a cvičení: dnes jen jednoduchá cvičení na seznámení

Pokud budete mít jakékoli dotazy, rád je zodpovím na e-mailu josef.vopicka@regula.cz.

...doufám, že se vám dnešní díl bude líbit a slibuji, že příště to už bude o mnoho zajímavější.