Rozhovor se Stuartem Walkerem z Digital Images
- Nejprve mohl by ses nám představit a říct něco o pozadí Digital Images ?
Amigu jsem začal používat v roce 1989 a zanedlouho potom, jsem dostal
Amigu 1500. Miluji Amigu. Hrál jsem mnoho her a taky jsem pracoval s
mnoha utilitami. Vždy jsem chtěl udělat nějakou počítačovou hru. Před
několika málo lety jsem si koupil A1200, kterou dnes mám dost vybavenou.
Toto byla moje příležitost začít vytvářet hry. Začal jsem používat Reality,
ale tento program byl velmi limitován a nemoh jsem vytvářet to co jsem chtěl.
Chtěl jsem vytvořit svou vlastní hru, a ne vytvářet hru v nějakým programu,
který někdo udělal. Začal jsem se učit v Basicu. Když jsem byl už zkušený
v kódování, rozhodl jsem se vytvořit Space Station a vydat ji jako PD hru.
Byla vyhlášena jako PD hra měsíce v Amiga Formátu, ale chtěl jsem něco víc.
Rozhodl jsem se zlepšit moje programové schopnosti a začal jsem se učit
renderovat. Začal jsem dělat Space Station 3000 a to je vlastně doba, kdy
Digital Images vznikl. Kontaktoval jsem Jochena Heizmanna aby udělal
nějakou hudbu. Jsem v kontaktu s hodně vydavatelama zajímající se o Space
Station 3000. Kontaktuji hodně jiných lidí, aby začali na nějakých nových
hrách, který ještě nikdy nebyly na Amize viděny.
- Co tě přimělo dělat hry komerční a ne volně šiřitelné (Space Station) ?
Jaký jsou rozdíly a jaký problémy máš při dělání komerční hry ?
U PD her není třeba hru dokončit. Můžeš ji dělat kdykoliv chceš, ale když
děláš komerční hru, tak to vyžaduje uvažování a 100% soustředění na tu hru.
U komerčních her musíš stravit hodně času na prezentacích. U Space Station
3000 se musela opravit grafika, protože při prezentaci byla špatná. Nyní
vypadá o dost líp.
Ale je určitě mnohem vzrušující a hodnotný dělat komerční hru.
- Digital Images dělá hodně her, který byly na stránkách AMIGA Flame,
řekni nám jak postoupil jejich vývoj ?
Pro 3D beat 'em up byl napsán 3D engine. Nedávno jsme se rozhodli, že
nepoužijeme hodně pohybů u bojovníků, tím pádem beat 'em up by mohla být
hotova do 6 měsíců, ale rychle jsme se rozhodli strávit několik víc měsíců
na vytvoření "inteligentního" grafickýho enginu, který by měl udělat věci
velmi nápaditý. Tento engine se zpomalí na 680x0, ale na PPC se bude moct
chlubit.
Digital Soccer byl už navržen, ale vzhledem k nedostatku programátorů,
je tato hra zdržena dokud 3D engine pro beat 'em up nebude připraven. Mohli
bychom začít dělat Jetstream, ale potřebujeme více programátorů.
- Nejnovější hra od Digital Images, která byla oznámena je Jet Stream
(Wipeout clone). Je to snad nějaký znamení, že Psygnosis nechce dát licenci
ke zkonvertování Wipeout 2097 na Amigu nebo je Jet Stream jen další hra,
kterou máte na práci ?
Wipeout 2097 je nepatrně mimo náš cenový rozsah v tuto chvíli, ale doufáme, že
prodej Space Station 3000 stejně tak i jiné naše 3D tituly, budou schopny
financovat konverze několika her jako je Wipeout 2097, Tomb Raider série nebo
Resident Evil.
- V posledních dnech Digital Images založil svůj vlastní klub, pobízející
Amigisty z celýho světa, aby se připojily. Jaký jsou důvody tohoto novýho
směru a věříš, že toto by ti mohlo pomoc ve tvým hledání nových členů, kteří
by ti pomohli produkovat tvoje hry ?
Jeden důvod je, že Amigisti si můžou společně pomáhat, ať jsou kdekoliv na
světě a lidé se můžou setkávat s jinými lidmi s podobnými zájmy. Toto je
věc, kterou dělá Amigu zvláštní. Je to společenství a ne tlupa volů jako
písíčkáři.
Jinej důvod jak jsi řekl je najít lidi s různými dovednostmi, kteří možná
přijmou nabídku do Digital Images.
- Popsal jsi AMIGA Flame jako pravděpodobně jednu z nejctižádostivější
Herních Vývojářů, proč si to myslíš, že to tak je a co můžem dál očekávat
od Digital Images ?
Myslím, kvůli titulům, který jsme slibivali. Chceme vydat tituly, který žádní
jiní vývojáři nehodlají zkusit. Strávíme hodně času, aby jsme se ujistily, že
naše tituly jsou nejlepší a chceme se ujistit, že Amiga se vzpírá proti PPC.
Vyvýjíme software pro PPC, BVisionPPC atd. Doufáme, že budeme mít nějaký tituly
připraveny pro super Amigu, až ty graf.karty atd. vyjdou. žádní jiní vývojáři
nehodlají toto zkusit, ale jestli to nikdo nezkusí, pak super Amiga zanikne
kvůli málo titulům.
Typ titulů, které vyvíjíme jste mohli už vidět na konzolích jako třeba PSX, ale
Amiga je hodlá přemoct. Určitě má sílu, a proto to můžem udělat. Chceme přinést
Amigu do 21 století a vrátit zpět všechny ty Amigisty co opustily Amigu ve
prospěch PeeCee a PSX.
- Máš ještě nějaké poznámky pro AMIGA Flame čtenáře ?
Upgrejdujte svůj hardware. Chcete důvod, aby jste si koupily PPC karty.
Když upgrejdnete, aby jste hráli naše hry, jiní vývojáři nás budou následovat v
našich stopách a budou vytvářet PPC software.
Přeloženo z AMIGA Flame.
BAD
Další ve frontě:
|
|
|
|
|
|
|
|
Vokecávky |
Hardware | Warez | WBoviny | Kodeřina |
DeMa | Gfx&Muz | Vokecávky 2 |