VOBSAH           DalÓÉ           PŇedeÓlej           info           mod                     prefsy
logo

ABUSE

Skoro se mi chce říct, že je to fajn, že se předělávají úspěšné gamesnické kousky z PC na Amigu. Třeba Quake, který ovšem příliš velký ohlas nesklidil, ale to je tím, že né každý má dostatečně silný hardaware. Ale takový Big Red Adventure určitě stál za předělání. Je nutné taky připomenout Dooma, který se sakra dobře povedl a engine byl celý zdarma (jak si kdo sehnal WADy to už je každýho věc :).

Stejnou cestou můžete přijít k další předělávce úspěšné gamesy z PC a to ke hře Abuse.

Co to je ta Abuse ? (já jinak této hře říkám Lábus :-)

2D akční plošinovka téměř bez špetky nápadu, ale s naprosto fantastickou hratelností. Ovládáte jakousi podivnou nestvůru (podobné té ze hry MDK, což abuse ty hnuse , ... tak pardĎn [neplatÉ pro pixlaŇe] je zase další hra z PC, ale je i na MACa, takže mě neobviňujte, že stále píšu přirovnávání k PC hrám), kterou ovládáte klávesnicí a myší ovládáte zaměřovač, kterým budete likvidovat nepřátelé. Ano podobnost se hrou Walker je více než viditelná. I grafika je hodně podobná té jako u Walkera. No a s tou nestvůrkou procházíte jednotlivé levely, kterých je něco přes 20 a prolézáte přes nejrůznější překážky a likvidujete všemožné nestvůry, které vás vždy napadnou a likvidace se pak změní v totální chaos. Špičkové výbuchy a vizuální efekty a dokonalá hratelnost dělá z této hry totální bombu. Na PC. Na Amize bohužel nikoliv. Ale teď k věci.

Hru Abuse potkal stejný osud jako Dooma. Zdrojáků této hry se ujali bratři  

Hans-Jörg Frieden           Thomas Frieden
hfrieden@uni-trier.de           tfrieden@uni-trier.de
 
Schlo?stra?e 176
54293 Trier
Germany
 
0651/66410
(not after midnight, please)

a přepracovali Abuse (nebo chceteli Lábuse) pro Amigu. Smůla je, že jsou jediný (zatím) kdo se do toho pustil. U Dooma vzniklo pokud si dobře vzpomínám asi 5 enginů z nichž vítězně vzešel ADoom, který prostě byl totálně bez chyby.

Abuse se nikdo jiný nechytil, takže výběr není žádný.

no to je divnŮ, zdÁ se mi to nepohlednŮ,
 
Testoval jsem Abuse V1.3 na této konfiguraci: A1230/40 MHz + 12 MB FastRAM. krK

  Minimální konfigurace :
CPU 68020
4 MB RAM
8 MB volného místa na harddisku
AHI
Ixemul.Library V47.3 a vyšší
A samozřejmě data se hrou Abuse V2.0

  Doporučená konfigurace :
CPU 68060 + grafická karta

Trochu to zkrátím. Pokud nemáte doporučenou konfiguraci, tak se ani nepokoušejte o spuštění. To si to rovnou pusťte v PC TASKU a bude to téměř to samé.

V archívu se "spouštěčem" je klasický Starter, Editor a Starter pro Deathmatch po síti (potřebná Ixnet.Library V47.3).

klob Jinak "spouštěč" je k dispozici pro procesory 030,040 a 060 (a co takhle PPC?).

Editor se mi nepodařilo rozjet a tak se vrhnu rovnou do hry. Před spuštěním na vás čekají preference, kde si nastavíte hudbu (přes AHI, takže ještě větší zpomalení), rozlišení grafiky atd.

Až to budete mít všechno nastavený, tak si to uložte a volbou Start si spusťtě hru (slideshow).

Ne vážně na 030 a agáčkách je to prostě na nic. Obrazovky se překreslujou a to jsem měl vypnutej zvuk. Proškubal jsem se až k nějakému teleportu, abych mohl grabnout nějakej zajímavej obrázek, aby jste si udělali dojem o tom jak to vypadá. No ta postava by měla samozřejmě běhat a vesele střílet, ale toho bych se na mé konfiguraci jaksi nedočkal. Uvidíme třeba se objeví vylepšenější verze a nebo se do toho pustí taky jiní autoři, ale zatím není o co stát.

A je to škoda, protože na PC jsem to dopařil až do konce a je to fakt bomba akčňárna.

BAD          

__________________________________________  
.
 
Další ve frontě:
 
PaŇby   Abuse,   Blade,   NAPALM Preview,   Rady dědy Brady


VokeCáVKy HarDWare WArEZ WorkBenchoviny KoDeŇiNa DeMa Gfx&Muzika VokecÁvky II
Vokecávky Hardware Warez WBoviny Kodeřina DeMa Gfx&Muz Vokecávky 2