VOBSAH           DalÓÉ           PŇedeÓlej
logo

PERMONIE

S recenzí na tuto českou hru přicházím již poněkud opožděně (je z minulého roku), ale jelikož se ke mně dostala až nyní a mám takový pocit, že recenze se ještě nikde neobjevila, tak jsem se rozhodl to trochu rozebrat.

Takže vo co teda GO. Permonie je česká akčně-logická hra od firmy Bohemia Game Software a je z roku 1997 naprogramovaná v Amosu (fůůůj). Na tvorbě se podíleli pouze 2 lidé a pokud budete mít zájem si tuto hru zakoupit tak kontaktujte autora na této adrese:

Bohemia Game Software
Jan Hála
Jiráskova 1178
Havlíčkův Brod
580 01
                    tel.: 0451/25548

Hru u autora zakoupíte za 270,- kč což na dnešní dobu je poměrně směšná suma a myslím, že tato investice by neměla dělat problémy nikomu.

Vás bude, ale asi zajímat co za těch dvěstěsedmdesát kaček dostanete.

Tak především 3 diskety se hrou, originální papírový manuál formátu A6 o osmi stránkách (v textovém formátu je na první disketě) a registrační kartu.

Minimum na spuštění je jakákoliv AMIGA s alespoň 1 MB CHIP RAM.

Instalace na harddisk je samozřejmě přítomna. Instalace je provedena přes speciální installer od autora, kde máte dvě možnosti a to ruční instalaci a automatickou instalaci. Ruční instalace vám jen popíše jak překopírovat diskety na harddisk a jak provést potřebné assigny a automatická instalace by měla hru automaticky nainstalovat. Schválně píšu měla, protože potřebné assigny do user-startupu na systémovém disku jsem musel dodělat ručně. Maličkost, která však nemusela být. Další podstatnou vadou na kráse je nepřítomnost aktivace češtiny při spouštění z harddisku. Pokud nepoužíváte normu KOI8, budete mít místo písmen s diakritikou zcela nesmyslné znaky. Takže přes Turbotopaz použijte KOI8 a pak už při spouštění z harddisku poběží čeština OK. Při spouštění z disket to je bez problémů. Opět se dá říct maličkost, ale já to považuji za naprosto odfláklou práci autora, který za své dílko požaduje chehtáky.

Ale teď už do hry. Po přivítání úvodního obrázku následuje intro. Intro takové nic moc, ale u hry na tři diskety bych ho ani nečekal. Je nám převyprávěn příběh, který je i v manuálu. Jde zde o to, že král Permon XXVII říše Permonie byl uvržen do vězení na svém hradě vůdcem zrádců Ne Tarem, který se prohlásil za panovníka. No a vy nastupujete, aby jste krále Permona vysvobodili ze zajetí.

Čeká na vás přesně 30 poměrně obtížných levelů, kdy se s permoníkem vydáte na cestu hradem přes nejrůznější překážky. Celou hru vidíte klasicky v 2D pohledu (tedy ze strany. To pro ty kdo neví co to je 2D pohled). Lezete po žebřících, sbíráte barevné klíče, kterými odemykáte dveře (klasika), jezdíte výtahy, objevujete tajné chodby a střílíte, střílíte a střílíte. Ze dveří na vás vždycky budou vybýhat stražcové hradu, kteří budou o váš život usilovat až do roztrhání. Pokud si říkáte, že to je nápadově poměrně dost slabý tak vás mohu ujistit, že se vám to nezdá.

Vlastně jen sestřelujete strážce, hledáte klíče, občas položíte dynamit na rozbouchnutí zdi. Nakonec najdete dva červené klíče, kterými odemknete východ z levelu a jdete dál. Nedá se zase říct, že se člověk u toho nezabaví. Teď si, ale řeknete není třeba 30 levelů málo. U takovýchto akčně-logických her je přeci jen těch levelů vždycky více. Prostředí je furt stejné tak proč tam nedat třeba o dvacet levelů víc. Autor to vyřešil vskutku bravurně. Místo toho, aby jste dostávali heslo po každém levelu a hra by se tak mnohem zjednodušila, hru rozdělil na dvě části. Znamená to, že se budete pohybovat pouze ve dvou různých prostředích. V patnáctém levelu obdržíte heslo do druhé části hry a už to svištíte zase dál. Můžu vám zaručit, že těch 30 levelů vám nyní bude stačit bohatě. Hra není zrovna nejlehčí a pokud se vám podaří projít všech 30 levelů můžete si gratulovat. Bohužel po čase to začne smrdět už takovou stereotypností, že to někoho začne omrzovat (třeba mně). To heslo do levelu bych vskutku uvítal raději častěji. Dost to snižuje hratelnost.

A co grafika. No chce se mi říct, taková na české poměry. Ne ale vážně. Není špatná, je ale taková málo detailní. Přikláním se ktomu, že hra je i pro ECS Amigy a tudíž nějaké zázraky se nedají očekávat. Navíc pro takovýto styl hry to je postačující. Při hře můžete mít zapnuty jen zvuky nebo hudbu. Obojí najednou běžet nemůže. Zvuky jsou takové klasické bum, prásk, písk (mám pocit, že jsem je už někde slyšel). Hudba už je lepší. Jsou to klasické moduly, takže není problém si je vytáhnout a pak si je všechny poslechnout.

Co říci na závěr. Další česká a poměrně kvalitní hra s pár muškami na kráse, kterých se autor jistě příště vyvaruje. Pokud bych to srovnal s jinou českou hrou jménem Sinuhed, která stála to samé co Permonie, vychází vítězně Permonie. Vydržel jsem u ní víc času a vůbec celkově se mi to oproti Sinuhedovi líbilo víc. Pokud chcete mít dobrý pocit, že podpoříte českou tvorbu her na Amigu, tak si tuto hru kupte. Cena celkově odpovídá kvalitě hry takže proč ne. A pokud autor myslí vážně, že se chce tvorbě her na Amigu věnovat i nadále, můžeme se těšit na další gamesky z českých luhů a hájů (mimochodem co je s tím zatraceným dungeonem Duncan?).

BAD          

__________________________________________  
.
 
Další ve frontě:
 
PaŇby   6th SENSE Investigations,   Další číty,  


VokeCáVKy HarDWare WArEZ WorkBenchoviny KoDeŇiNa DeMa Gfx&Muzika VokecÁvky II
Vokecávky Hardware Warez WBoviny Kodeřina DeMa Gfx&Muz Vokecávky 2