konec

S ohledem na nízký zájem a totální ignoraci vlastní komunity, jsem se rozhodl tento projekt k 25. 02. 2019 zakonzervovat a po mnoha letech zároveň ukončit své veškeré aktivity spojené s Amiga platformou a její českou komunitou.

Stránky jako takové budou fungovat dále, nicméně zde už nebude přibývat žádný obsah, nebude možné komentovat, ani registrovat nové účty.
Pokud si budete přát vymazat z těchto stránek jakékoli informace o své osobě,
můžete mně i nadále kontaktovat na e-mailu uvedeném v zápatí stránek.

Pro toto řešení jsem se rozhodl po velice těžkém rozhodování a s opravdu těžkým srdcem uzavírám tuto 14 let trvající etapu svého života.
Asi bych v této práci pokračoval ještě mnoho let, ale ignorace vlastní komunity je nadále neúnosná.

Zároveň bych rád požádal "administrátory portálu" Amigamortal.cz, aby se opět nesnažili vykrádat obsah tohoto webu.

MULTIS

Skupina Multis začala vznikat v roce 1994 na bázi sousedsko-přátelských vztahů členů skupiny a jejich společnému zájmu o 8-bitové počítače a později také o Amigu. Nejprve se jako snad každý bavili především hraním různých her. Trávili u počítače spoustu času a byl to jejich největší koníček. O něco později je však začalo zajímat, jak vlastně počítač funguje. A tak pomocí uživatelsky přívětivého Basicu začali jěště na 8-bitových strojích tvořit jednoduché textové hry. Postupem času se však dopracovali k počítačům Amiga 500 a Amiga 1200.

Netrvalo dlouho a společně se domluvili, že zkusí vytvořit na Amigu 500 nějakou střílečku. Bylo na ní více práce a každý z nich se určitým způsobem vyčlenil a přiřadil k tomu, co jej bavilo (grafika, hudba, programování). Hra byla tvořena v programovacím jazyce AMOS a jednoduše tehdejší vysoké laťce, kterou nastavil Project-X, nemohli konkurovat. Proto tato hra nikdy oficiálně nevyšla.

Dalším projektem byla adventura Duncan, kterou téměř dokončili. Ve vývoji Duncana se několikrát vraceli téměř na začátek a celý projekt se několikrát zásadně měnil. V tomto období vytvořili také logickou hru Total Tetris, kterou se naštěstí podařilo dokončit. Nejednalo se pouze o další klon klasického tetrisu, ale byla obohacena také několika převratnými funkcemi. Za zmínku stojí hlavně editor, který umožňuje výrobu vlastních levelů.

Vývoj všech aplikací a her začal jít obrovským tempem dopředu a Multis jednoduše nestíhali. Času na sedění u počítače bylo stále méně a tak vyzněl Duncan do ztracena. Jejich nejproduktivnější věk byl 13 až 17 let a puberta vzala za své. Na dokončení projektu by v té době potřebovali hlavně početnější tým nadšenců, jakými byli sami. Mohli sice tuto hru zjednodušit, aby bylo reálné ji do roka dokončit, to však nakonec neučinili. Myslím, že to pro nikoho z nás nebylo zklamání, v životě jsme začali objevovat jiné priority až projekt postupně vychladl. Všichni začali studovat někde jinde a našli si jiné záliby, především ženy a pod... Psal se rok 1997.

You have no rights to post comments