SCORPION

V červenci roku 1990, v době, kdy stále pracoval na hře Star Dragon, se prostřednictvím inzerátu seznámil s grafikem Milanem Matouškem, který mu nabídl pomoc při tvorbě grafiky. Tak začala jejich úspěšná spolupráce pod hlavičkou skupiny Scorpion. Úkoly ve skupině měli rozděleny velmi jednoduše - Patrik měl na starost programovou část a Milan grafickou. Samozřejmě se však museli předem domluvit na takových věcech jako je velikost paměti pro program a pro grafiku, velikost spritů, formát dat, atributová omezení a podobné technické detaily. A i pak v průběhu prací se ještě domlouvqali na finální podobě programu.

Po hře Star Dragon společně vytvořili hry Atomix, Hexagonia (Atomix II) a Qang. Jejich hry vydávala v Česku firma Proxima, na Slovensku pak Ultrasoft.  Avšak už v průběhu prací na hře Hexagonia začali pociťovat krizi, která se naplno projevila u projektu Space Crusade. Ten nakonec ztroskotal vinou Patrika Raka, který práce vzdal před jejím dokončením, protože se mu zdála moc pomalá. Od té doby přivedli na svět jen program Qang, který vzbudil rozporuplné reakce a na podzim roku 1991 ještě verze hry Hexagonia určená pro SAM Coupé. Přestože tato verze zaznamenala velký úspěch, nezvedla skupině moc náladu.

Hra Star Dragon byl hlavně nápad Patrika, i když vznikl totiž stejně jako většina jeho předchozích programů z jednoduchého důvodu - vyzkoušet si to. Něco co ještě nedělal a aby se naučil něco nového. V tomto konkrétním případě šlo především o sprity a práci s daty ve velkém. Následující programy Atomix a Hexagonia nemají zcela původní ideu. Jsou totiž inspirovány Atomixem na Amize (i když, taková Hexagonia má s originálem společné opravdu minimum). A co se Qangu týče, je idea čistě Milanova.

Hudbu pro jejich hry dělal Fuxoft (František Fuka), s kterým se Patrik osobně seznámil až v roce 1990. I když bydleli relativně blízko vedle sebe, tak se Patrik dlouho odvažoval ho navštívit. Viděl jeho programy a stejně jako spoustě dalších lidí mu připadal jako nedotknutelný symbol, jehož úrovně nemohl nikdy dosáhnout. První hudba od něj byla do Piškworks, improvizace na Top Gun z C64, do té doby nepublikovaná. Další hudby pak byly dělané přímo "na míru" do jejich her.

Nástup počítačů Amiga nakonec značně ubral skupině chuť do další práce pro ZX Spectrum a postupem času na Amigu přešli také. Po několika měsících však zase našli chuť do další práce a začali znovu uvažovat, že opět začnou tvořit věci i pro ZX Spectrum.

Na Amiga scéně se chtěli uchytit také a proto zanedlouho uvedli svůj první počin - musicdisk FUXOFT Soundtrack.

You have no rights to post comments