Agony

Skupina Agony byla založena po oficiálním rozpadu skupiny Bohema v roce 1993. Zakládajícím členem skupiny a hlavním coderem byl vynikající Crash (Němec Jindřich), který se rozhodl po oficiálním rozpadu skupiny Bohema pokračovat s pomocí několika jejích bývalých členů a několik dalších talentovaných lidí ze scény.

Crash


jindrich nemec thCrash (Němec Jindřich) byl jedním z omezeného počtu tvůrčích postav české scény. Od roku září 1994 se stal navíc i šéfredaktorem časopisu Amiga Review, kde tuto pozici zastával až do žáří 1995. I v pozdější době se stále věnoval programování, zkoušel dokonce i jazyk C pod Unixem. V průběhu roku 1996 však svojí Amigu prodal a přešel definitivně na platformu PC. Nakonec zjistil, že ho ze všeho nejvíc baví hudba a tak začal hlavně skládat. V tomto období dokonce nepřímo tvořil pro Českou televizi znělky. Nakonec však zjistil, že ničím kreativním se nedá živit a začal se věnovat něčemu jinému. Muzika mu však vydržela až dodnes

Jabba


zamecnik jan thJedním z grafiků skupiny se stal také Jabba (Zámečník Jan), který byl do skupiny zlanařen na jarním Resetkání '94. Ten však v roce 1996 prodal Amigu a zcela přešel na PC. Věnoval se raytracingu a grafice pro časopis Klan. Následně pracoval jako hlavní grafik, poradce designu a technologie ve firmě Black Element Software (BES). V současné (nebo ještě nedávné) době pracoval jako animátor ve firmě Warhorse Studios, zabývající se tvorbou her naposledy Kingdom Come.

Mateus


matejka ondra thMateus (Matějka Ondřej) začínal poprvé na Commodore 64, aby se postupem času dostal až k Amize. V roce 2008 založil společně se svým kamarádem a kolegou Janem Duškem vlastní firmu SilentNoise, jejíž hlavní náplní byla tvorba hudby a zvukových efektů pro hry určené na PC a XBOX360. Specializuje se ovšem také na kompletní tvorbu zvukových efektů do her, animací a animovaných filmů. Jejich zvukové efekty můžete slyšet v hrách Euro Truck Simulator, 18 Wheels of Steel Haulin', Bus Driver, ARMA: Armed Assault, sérii Operation Flashpoint (Cold War Crisis, Resistance, Elite) a hrách ARMA 2 a ARMA 3. Jejich prvním větším projektem byl Operation Flashpoint (1985) od Bohemia Interactive.

Tomba


balon tomas thZa zmínku ovšem stojí Tomba (Balon Tomáš), famózní grafik pracující na Amize 500. Nakonec od kreslení upustil, protože mu začala scházet inspirace a motivace. Jeho prvním počítačem se v roce 1987 stalo Atari 800XE, kterou v roce 1991 nahradila Amiga 500, kterou si koupil od svého kamaráda Františka Fuky. V roce 1994 si pořídil Amigu 1200. O dva roky později, v roce 1996 už přešel nevyhnutelně na PC (Pentium 120 + 3DFX). V roce 1997 si pořídil ještě Amigu 4000.

Ke scéně ho přivedl Dr.Walter (Vladimír Nejedlý), když si k němu chodil kopírovat hry. Nejvíce pracoval v programech Personal Paint a Deluxe Paint IV. Nakreslit jeden ze svých obrázků mu trvalo přibližně 14 dní až měsíc, denně 3 hodiny (inspiraci čerpal hlavně z časopisů).

Jeho působení na scéně nakonec i trochu ovlivnilo i to co dělal později. V roce 1995 nastoupil nejdříve k PČR (protože na pracáku se mu moc nelíbilo). Ale vždy chtěl dělat grafiku profesionálně, bohužel byl v té době trend všude dělat tu hnusnou 3D grafiku. Pokoušel se ještě vytvořit dungeon na Amigu, později i na PC a PocketPC. Bohužel neúspěšně. Nakonec v roce 2008 skončil u policie a začal dělat grafika u firmy NOSTROMO, kde tvořil grafiku do her na mobilní telefony (tehdy ještě tlačítkové - běžné rozlišení max. 240x320px). Výsledek je asi 10 her – Pat & Mat, TMNT, TMNT 2, Jen počkej, Button Thief, Tom Atom, nedokončený Garfield FF, atd. Po roce a půl šla firma (světová finanční krize) do kytek a tak nastoupil zpátky k PČR. Dnes už na scéně není aktivní vůbec a na své působení v ní vzpomíná už jen nostalgicky. Za to nejlepší ze svých prací považuje obrázek Arnie. Mimo scénu pak nedokončenou hru Garfield FF (grafiku nemůže poskytnout vzhledem k autorským právům, které má firma NOSTROMO). Prodat Amigu a ukončit jeho působení na scéně nakonec v roce 1995 rozhodlo hlavně zklamání z vývoje (spíše z nevývoje) firmy Commodore, vojna a osobní život... Nicméně i dnes má doma stále ještě Amigu 500 i Amigu 1200.

tURbO


turbo thZa zmínku stojí také 3D grafik tURbO (Thurzo Ondřej). Ten se k počítačům dostal poprvé přibližně v roce 1987, kdy otec jeho spolužáka dovezl z Německa vlastní Commodore 64 včetně příslušenství. K samotné Amize se pak dostal přibližně o tři roky později, kdy opět otec jiného spolužáka přivezl opět z Německa první Amigu 500 i s monitorem C1084. Jeho vlastní Amigou se stala až Amiga 500, 512 CHIP / 512 FAST RAM, ale díky různým známostem a např. i zaměstnání v "PC Prington" neměl potřebu jiných strojů, jelikož měl prakticky neomezený přístup k A3000 či A4000.

K Amiga scéně se dostal díky lidem jako Cracknel (Jakub Preclík), Bati (Jirka Novák) a Crash (Jindra Němec). Amiga scénu opustil po totálním rozkladu nadšení po pádu firmy Commodore a pokusu dalších firmiček o vyždímání posledních kapek z mrtvoly. Hodně lidí kolem Amigy byli grafici a zjistili, že platforma PC nabízí v tomhle ohledu mnohem víc muziky za míň peněz, hodně jich to začalo (včetně jeho) dělat na profi úrovni a holt PC nabízelo (a nabízí) mnohem větší hrubou výpočetní sílu tolik potřebnou pro video kompozici a 3D atd. Amigu jako takovou přestal kvůli své profesi používat přibližně v letech 1997 až 1998.

Dnes si Amigu pouští formou emulace už jen velmi zřídka, přibližně jednou za rok. Na své působení na scéně vzpomírá rád i dnes. Jeho dřívější práce na Amize a potažmo i scéně jistou měrou ovlivnilo i jeho dnešní povolání. Zde se poprvé dostal do styku s grafikou (hlavně 3D), ale i kompozicí a postprodukcí, tvorbou DVD, tvorbou 3D modelů pro hry - čímž se pak řadu let živil. Dřívě pracoval pro Českou Televizi při tvorbě 3D a 2D grafiky, posléze také jako 3D grafik a animátor ve firmě Black Element Software (BES). Dnes pracuje v oboru, který původně vystudoval - telekomunikace.

You have no rights to post comments