konec

S ohledem na nízký zájem a totální ignoraci vlastní komunity, jsem se rozhodl tento projekt k 25. 02. 2019 zakonzervovat a po mnoha letech zároveň ukončit své veškeré aktivity spojené s Amiga platformou a její českou komunitou.

Stránky jako takové budou fungovat dále, nicméně zde už nebude přibývat žádný obsah, nebude možné komentovat, ani registrovat nové účty.
Pokud si budete přát vymazat z těchto stránek jakékoli informace o své osobě,
můžete mně i nadále kontaktovat na e-mailu uvedeném v zápatí stránek.

Pro toto řešení jsem se rozhodl po velice těžkém rozhodování a s opravdu těžkým srdcem uzavírám tuto 14 let trvající etapu svého života.
Asi bych v této práci pokračoval ještě mnoho let, ale ignorace vlastní komunity je nadále neúnosná.

Zároveň bych rád požádal "administrátory portálu" Amigamortal.cz, aby se opět nesnažili vykrádat obsah tohoto webu.

DIVISION

Vše začalo tím, když se Frogger (Zbyněk Vrána) seznámil s Deforem (Martin Fědor) a Tigerem (Radim Ballner) v Ostravském Amiga klubu - legendárním to doupěti. Všem třem se líbili dema - na rozdíl od zbytku lidí, kteří si jen kopírovali gamesy ;). Spontánně tak vznikla skupina Division. Brali to velmi vážně, ale bylo to fajn. Každý týden se setkávali až se zázračnou pravidelností u Froggera doma, kde připravovali různé produkce pro Resetkání v Brně. Byla to věc prestiže s něčím se předvést. Prostě zažívali pravý scenerský život.

V úplných začátcích zkoušeli společně něco vytvořit, ale stále ještě nefungovali oficiálně jako skupina. Frogger se následně přidal jako coder ke skupině Vectors. Asi po roce spolupráce se však s Vectors rozloučil a společně s Deforem a Tigerem si založili vlastní skupinu Division. O něco později se k nim přidal ještě Cobold (Daniel Pienčák), který Froggerovi zdárně konkuroval v grafice. Cheeseguy (Viktor Novotný) a Spitfire (Petr Klimunda) byly členy této skupiny přibližně půl roku, jelikož jim to společně nějak moc neklapalo. V roce 1995 se ke skupině připojil hudebník Workaholic.

Pod hlavičkou Division vytvořili řadu dem, které prezentovali na Brněnských srazech. Jejich asi největším úspěchem byla výhra na Demobitu 95, kde se Frogger společně s Coboldem umístili na prvním a druhém místě v soutěži grafiky (Frogger prezentoval obrázek Archera a Cobold zase Fredyho). Následně, asi půl roku pracovali na vývoji hry Ve Stínu Magie, kterou kompletně dokončili v roce 1996. Hru měla původně distribuovat firma Signum, ale z dohody s touto firmou nakonec sešlo. Distribuci pro český trh pak na sebe vzala firma JRC. Hra se však špatně prodávala. Nebyla moc dobře přijata a Amigistů už v té době bylo hodně málo.

Následně se nevyhnutelně stalo to, že PC začalo svým výkonem a možnostmi stále více zastiňovat nepřekonatelný systém Amigy, která bohužel stagnovala, až nakonec díky tomu Amiga scéna úplně odumřela.

Tým Division vlastně skončili. Četnost setkávání se snížila na úplné minimum. Nejspíš to jako u jiných souviselo s tristní situaci kolem Amigy. A na PC neměli peníze a ani chuť přecházet. Division byla ve své době (1992 až 1995) asi jedna z nejaktivnějších scene skupin u nás. Jak ale říká Defor:

"Ani náhodou však nejkvalitnější - Vectors a PICI byli už v jiné lize. Neměli jsme jejich styl, design a ani skvělé nápady. Tak trochu jsme byli banda diletantů a myslím, že kluci z Vectors na nás i tak nahlíželi. Ale to naše nadšenectví jim snad mohlo byt i sympatické. Oni byli kvalitní (na světové úrovni), ale my jsme se snažili tehdy porad něco dělat. Dema, diskmag, slideshow, musicdisk, hra. Asi nebylo nic, co by se v Division nezkusilo. Ano, bylo to diletantské – takový Jara Cimrman demoscény, ale prostě jsme se učili a hlavně to byla fajn prdel."

You have no rights to post comments