konec

S ohledem na nízký zájem a totální ignoraci vlastní komunity, jsem se rozhodl tento projekt k 25. 02. 2019 zakonzervovat a po mnoha letech zároveň ukončit své veškeré aktivity spojené s Amiga platformou a její českou komunitou.

Stránky jako takové budou fungovat dále, nicméně zde už nebude přibývat žádný obsah, nebude možné komentovat, ani registrovat nové účty.
Pokud si budete přát vymazat z těchto stránek jakékoli informace o své osobě,
můžete mně i nadále kontaktovat na e-mailu uvedeném v zápatí stránek.

Pro toto řešení jsem se rozhodl po velice těžkém rozhodování a s opravdu těžkým srdcem uzavírám tuto 14 let trvající etapu svého života.
Asi bych v této práci pokračoval ještě mnoho let, ale ignorace vlastní komunity je nadále neúnosná.

Zároveň bych rád požádal "administrátory portálu" Amigamortal.cz, aby se opět nesnažili vykrádat obsah tohoto webu.

HERO MUSIC COMPANY

Skupinu Hero Music Company (HMC) společně založili v roce 1989 Peter Winston (Petr Klvač) a Fred Brooker (Filip Oščádal). Oba majitelé osmibitových počítačů Atari si řekli, že světu úkáží, co jejich stroje dovedou. Peter Winston se pustil do grafiky a Fred Brooker do skládání hudby. Prvním veřejným debutem této trojice byla hra Tetris.

V té době začal Fred Brooker pokukovat po šestnáctibitových počítačích firmy Commodore a Atari. Inspirován demem na ZX Spectru se pokusil o nemožné a napsal (nutno podotknout jako první) ataristickou troj-kanálovou přehrávací rutinu. Svět samplovaného zvuku se rázem otevřel i pro Freda Brookera. Zde se také poprvé obejvuje postava Kevina Updika (Kamil Doležal), programátora sinclaristy. Demo "Digi Synth" s převzatými samply ze ZX Spectra spatřilo denní světlo zanedlouho poté. V této chvíli začali chlapci pracovat na konverzi známého logického rychlíku "ATOMIX", který byl pod názvem "MICROX" skutečně dokončen a sklidil neméně silný potlesk.

Ve skupině se objevují nové tváře. Prvním byl Richard Smollack jako dřímající programátor - ovšem jako první ze všech prchá do světa zvaného AMIGA. Druhým byl Paul Winter jako hravé třešdidlo schopné čehokoliv.

Chlapci v HMC začínají pracovat na hře z domácího prostředí inspirované rozhovorem v Excaliburu s Františkem Fukou - Brutal Recal je tady a trhá celou ataristickou veřejnost na zem. Několik měsíců před hrou je vypuštěno i líbivé demo s portrétem Františka Křepelky (Arnold). Hlavní hrdina hry se stává i hrdinou maturitní písemky Paula Wintera a získává na svou stranu i ministra školství. Na konkurz v Brutall Recall demu odpovídá mladičký nadaný grafik David Descrieux a je mu svěřena práce na grafice ke konverzi Lemmings.

Fred Brooker a Paul Winter kupují Amigy, práce na ataristických projektech vázne. Počátkem roku 1993 vychází první demo - titulky hry Lemmings a všichni čekají opravdovou bombu, která má přijít na trh někdy v říjnu (nepříjde).

Setkání s Jofou ze skupiny Vectors přináší spoustu plánů do budoucna, Fred Brooker odmítá připojení skupiny HMC pod skupinu Vectors.

Skupina HMC přijímá Kevina Updika a on přebírá veškerou programátorskou práci na Amize. Fred Brooker začíná pracovat na hudbě a Peter Winston odsunuje své zájmy poněkud stranou. David Descrieux kreslí obrázek k připravovanému projektu a Paul Winter s Richardem Smollackem se snaží o první hudební neúspěchy. Koncem prázdnin se začínají uzavírat kontrakty mezi různými lidmi a rozjíždí se spousta projektů. Za 22 dní je naprogramována hra Dune 3 aneb Achtung - Die Kurve pro Resetkání Podzim 93.

V květnu roku 1994 byla skupina interně rozdělena do dvou pracovních skupin. První pracovala na hře Werdengate a druhá na Saria a Sariana. Až do dokončení obou dem se skupina rozhodla zmizet z české scény. Padlo také rozhodnutí, že ani v budoucnu již nebudou přijímáni noví členové a ani nebudou spolupracovat na cizích projektech.

V roce 1994 byl ze skupiny vyhozen Paul Winter pro "absolutní lamerství" a přijat programátor Paul Linoe a grafik Rumun (Radim Křivánek).

V roce 1995 pořádala skupina HMC soutěže na Resetkání Zima 94. Po ní se nechali slyšet, že ukončují veškeré nekomerční projekty a distancují se od scény. Pracovali na hře Arrakis, ale nakonec jím s tím seknul programátor.

Po odchodu z Amiga scény se zaměřili na PC.

You have no rights to post comments