Insanity

Skupina Insanity vznikla v podstatě až při tvorbě 3D hry Testament I. Přibližně v této době FiDa kontaktovali lidé z firmy Signum s tím, že by hru rádi vydali a seznámili ho s grafikem Dixiem (Petr Kadleček) a dalšími dvěma lidmi. Hru pojmenovali Testament a skupinu pokřtili na Insanity vlastně až když hra byla téměř hotová. Po jejím dokončení však mezi jejími členy vznikly zásadní rozpory, ostatní členové odešli a zůstal jen FiDo a Dixie, takže Insanity mělo jen dva stálé členy. Občas s nimi spolupracoval jako hudebník také Hollowman (David Veselý) ze skupiny The Stormbringers Group.

Testament vyšel jak v Čechách, tak i v cizině. V Německu měla její distribuci na starost firma APC&TCP a podle jejích pramenů to byla nadprůměrně úspěšná hra, v časopisech ji hodnotili kolem 75% a prodávala se docela dobře. V Čechách se Testament I jako takový neprodával, protože se pro něj nenašel distributor.

Během tvorby této hry skupina vytvořila své první demo nazvané Graveyard, s kterým vyhráli první místo na párty Workshop '96. Jednalo se o unikátní demo, jelikož obsahovalo spoustu prvků tehdejších zahraničních dem - morphing, stínované a otexturované 3D objekty, deformace textur apod... Demo bylo vytvořeno u příležitosti uvedení nové LP desky jejich kultovní kapely King Diamond nazvané The Graveyard.

Potom začali pracovat na novém enginu, který byl použit v Testamentu II, což byl vlastně nový engine s novými levely, grafikou a některými efekty.

Tvorbě hry Testament předcházela snaha FiDa přeportovat hru Wolfstein pro Amigu. Bylo to přesně v době, kdy se začaly objevovat první pokusy o vytvoření 3D her na Amize. V pozdější době skupina pracovala na revoluční české 3D hře nazvané Enforce. Tu bohužel nikdy nedokončili (byly uvolněny pouze dvě demoverze), ale základ tohoto enginu později použili při tvorbě PC hry Shade: Hněv Andělů.

Už při dodělávání prací na hře Testament II, však FiDo začal bokem pracovat na novém enginu. Strávil neskutečnou spoustu času studiem - k tomu si sehnal spoustu dokumentace, jiných enginů a tutoriálů, jak texturovat, jak stínovat a podobně. V podstatě půl roku vymýšlel, co všechno by tam chtěl mít a na jakých principech celý ten engine postaví.

Celý Enforce byl optimalizován pro 68040, ke kterému si od Motoroly stáhl spoustu literatury, jak z toho vyždímat co největší výkon. Sehnal si i materiály k 68060, takže i na šedesátce to běhalo krásně plynule. Hudba ve hře měla být ve formě CD tracků, které měl složit Ital Ruben Monteiro, který dělal muziku mimo jiné k hře Shadow of The 3rd Moon.

Přibližně v roce 1998 došlo u skupiny k postupnému útlumu tvorby pro Amigu a postupnému přechodu jejích členů na PC platformu. K oficiálnímu zániku skupiny nikdy nedošlo. FiDo dal dohromady několik lidí s kterými v minulosti na Amize spolupracoval na různých projektech, použil engine hry Enforce, upravil jej pro PC a začal zkoušet štěstí na PC platformě.

Postupem času se našli tolik potřební investoři a FiDo společně s Dixiem založili firmu Black Element Software.

You have no rights to post comments