CZEX

CZEX byla skupina fungující už na Atari scéně, která vznikla v rozmezí let 1992 až 1993. Zanedlouho po svém vzniku se spojila s Atari skupinou SPS Company. Hlavním cílem této skupiny bylo rozhýbání Atari scény.

A tady by všechny informace končily, nicméně důvod proč je tato skupina uvedena i zde je Trauma (Závodník Marek). Ten se nakonec neomezil jen na Atari scénu, ale postupem času přešel i na Amigu a stal se členem skupin Razor 1911 (2000), Phuture 303 (1996), Royal (1996 - 1999) a Polaris (1991). Trauma (Závodník Marek) se o počítače začal zajímat už v letech 1986 a 1987, kdy si jeho spolužák pořídil domů Atari 800XL. Postupem času si pořídil i ZX Spectrum, Atari 800XE, Atari 520STM, Atari Falcon, Amiga 1200, Amiga 1260 až nakonec skončil u PC.

Komponovat hudbu začal nejdříve v MIDI na Atari 520STM s externí mechanikou SF314, které mu pomohl v roce 1988 sehnat jeho strýc v Tuzexu. K tvorbě používal programy C-Lab Creator/Notator a Cubase. Později se však začal více věnovat trackerům, přesněji Noise Trackeru na Atari ST. Na Amize padla jeho volba na výborný OctaMED 6.0, s kterým mohl opět využívat MIDI. Ke kreslení grafiky používal klasický Personal Paint 6 a Deluxe Paint 5. Pro rendering pak používal Imagine 3.0, Lightwave a Freeform.

Když však přišel o Amigu při požáru v domě svých rodičů, začal dlouho přemýšlet, až se nakonec rozhodl koupit si PC. V té době to s Amigou už nevypadalo nejlépe a PC mělo jasnější budoucnost. Za svou nejpovedenější práci považuje hudbu pro logickou hru LOGO, kterou společně se svou skupinou vytvořili (Amiga a PC verze). Později si změnil přezdívku na Magellan.

Často přispíval svými články do Amiga diskmagů Exit, Devotion, Generation, Jurassic Pack, RAW, Retro, Seenpoint, Speed a Top Secret (Majic 12). Byl také šéfredaktorem prvního Atari ST diskmagu Crack a později přispíval i do diskmagu Narsil.

Nakonec se rozhodli přejít ke komercializaci. Už při práci na demu Fanta Morgana tvorba dem už skupinu moc nebavila a hlavním cílem bylo vyhrát soutěž na akci Demobit '95. Po tomto demu pro scénu v podstatě už nic neudělali. Proto se chtěli více zaměřit na komerční tvorbu her pro Amigu a PC.

You have no rights to post comments