Simon The Sorcerer 2.

Je tomu již dávno, kdy jsme mohli na obrazovkách shlédnout slideshow na připravované pokračování Simona "jedničky", byl to tuším rok 1995. Po všech těch Opičích ostrovech a Letech amazonské královny zaujala skupinu hráčů adventur i krásná, ručně kreslená grafika prvního Simona, který se později přenesl z disket na cd-rom, grafika dostala AGA kabát, kromě zvuků a muziky přibylo i mluvené slovo a podle mého názoru, Simon se stal snad nejlepší Amiga adventurou, který překonal všechny dříve vytvořené hry tohoto typu. Přestože Simon2 zůstal pro Amigisty pět let jen ve své slideshow podobě, konec roku 2000 vlil hráčům novou naději. Po několika letech čekání a ohlašování a půl roku po původním ohlášeném termínu, Epic Interactive vydává pro Amigy Simon the Sorcerer II firmy Adventure Soft v CD-ROM verzi. Přeprogramování hry se ujal angličan Paul Burkey, taktéž autor strategie Foundation nebo méně známých A Peg It!, Shroom-Gammon, A Sneech či Piles'o'Tiles.

Hra začíná pěkným demem, kdy malý klučina pročítá náhodně zakoupenou knihu večer v posteli u zapálené svíčky. Otec vchází do místnosti, knihu zabavuje a pálí. Ohořelé zbytky pak odhazuje na podlahu, přímo do středu do podlahy vyrytého magického kruhu a odchází. Z ohořelých listů se zjevuje duch mrtvého čaroděje Sordida a odnáší si chlapce jako svého učedníka, který mu má pomoci znovu k životu. To vše pochopitelně proto, aby se pomstil Simonovi.

Netestoval jsem hru na procesorech 68030, ale musím říci, že na 68060 si to Simon sviští po obrazovce jedna báseň, což je oproti uloudanému čaroději z prvního dílu celkem vítaná změna. Nutno však říci, že jsem až na malou chybičku popsanou dále nenarazil na žádný problém v kódu, který by jakýmkoli způsobem rušil skvělou zábavu z hraní. První oficiální verze měla problém s kombinací titulků. Udivuje mě, že si toho autor při vydávání finální verze nevšiml. Později však vyšel patch, který chybu zčásti upravil, ale přestože lze urychlit či zpomalit vypisování titulků, při pomalejší řeči některých figur ve hře není dost dobře zajištěna synchronizace se samplovanou mluvou. Předpokládám, že tato chyba je i u PC verze, neboť samply nejsou nahrávány po částech, po jakých se jejich psaná podoba zobrazuje na obrazovce. Titulky jsou zde v angličtině, němčině a italštině. Čeština zde chybí a popravdě, nejsem si jist, jestli se dá použít český překlad z PC verze. Zkuste to.

Grafiku, samply či muziku, která je na CDčku formou tracků, není třeba sáhodlouze přepisovat, stačí se podívat na recenze PC verzí. Amiga verze podporuje i grafické karty a zvuk zajišťuje AHI. Nevýhodou je ovšem nutnost přesunutí cca. 20MB na harddisk, pokud nechcete na začátku hry neustále nastavovat preference zvuku a rozlišení. Nechápu, proč autor nepoužil přesměrování pouze preferenčního souboru na harddisk přes assign.

Simon the Sorcerer II., opět s otevřeným a velmi originálním koncem, Vás bude bavit po dlouhé týdny, neboť hra je skutečně složitá, rozsáhlá a na konci velmi originální, zvláště hříčky s časem. Simon2 je hra plná vesměs cynického humoru, častých zákysů, pěkných samplů, pohádkové muziky a nádherné, ručně kreslené grafiky, která není jen tak někde vidět. Ač je to hra původně velmi stará, nic to neubírá na zábavě, kterou si můžete díky Paulovi nyní vychutnat i v Amiga verzi. Jedná se o jednu z mála povedených konverzí, které se pro Amigu skutečně vyplatí koupit. Proč jen není takových her víc...

Minimální konfigurace Simona2 je AGA/CGX + 68030/50 s 8MB FAST RAM + CD-ROM. Hra zabírá bez tracků kolem 170MB. Pařte a užijte si to, pěkných her na Amigu už bohužel moc není.. Pokud jste v nouzi, zkuste mrknout na návod, který je taktéž součástí tohoto čísla ARCD (návod stažen z internetu).

Radek Hrdlička