Top Secret

.

Diskmag Top Secret začal na začátku prázdnin roku 1995 připravovat Láhve (Radek Hrdlička), ještě pod hlavičkou Adventronic System. Pod touto značkou vystupoval již od roku 1989, kdy se ještě věnoval programování textových her pro Atari 800XL (např. trilogie "Capartű", Panství hraběte Dráculy, Normální život). Po přechodu na Amigu se začal věnovat práci novináře a tak vzniklo první číslo Top Secretu, které se objevilo v červenci stejného roku. V té době ještě vůbec netušil, že diskmag stejného názvu vydávala i skupina Majic12.

Práce na samotném enginu diskmagu obstaral Harry alias ShellMaster (Petr Mareš). Vydatnou pomoct při tvorbě tohoto diskmagu znamenal také příchod Holograma (Jaroslava Bubeníka) do redakce.

Za dobu své existence si prošel Top Secret několika etapami. Asi nejdůležitější etapou byla změna samotného enginu. Láhve si sám rozdělil historii diskmagu na 3 generace. První generace zahrnovala pouze první číslo a bylo to jakési zkušební číslo. To bylo na první pohled i vidět - špatný engine a hudba, zbytečně veliký font. Čísla 2 až 5 byla druhá generace, u které byla vylepšena grafika menu, přidáno více recenzí, menší font a podobně. Dalo by se říci, že na prvním čísle si Láhve! vyzkoušel tvorbu na nečisto a teprve u dalších čísel to vzal pěkně od podlahy. No a třetí generace je pak od čísla 6 vydaného v březnu 1998.

Podle enginu by se dala historie Top Secretu rozdělit na dvě části. Původní verze enginu byla napsána v Amosu, což na jednoduchý diskmag stačilo. Umožňoval maximálně 64 barev, měl řadu nevýhod, které byly popsány výše, a proto byl od čísla 6 (tedy od 3 generace) kompletně přepsán. U posledních čísel byl použit MultiView formát. Pokud nevíte co to je, stačí si představit klasický AmigaGuide soubor. Čísly 9 a 10 se Top Secret pozvolna přeorientoval na AMIGA scénu (herní rubrika byla přesunuta do AmigaCS) na přání čtenářů, kteří si přáli herní rubriku vypustit.

You have no rights to post comments