VOBSAH           DalÓÉ           PŇedeÓlej
logo

6th SENSE INVESTIGATIONS

Je to už poměrně dost dlouho co jsem si na Amize zahrál nějakou pořádnou 2D adventurku s postavičkou jako např. MONKEY ISLAND nebo INDIANA JONES. Pokud dobře zatápu v paměti tak si vzpomenu možná tak na TEEN AGENT a FLIGHT OF THE AMAZON QUEEN. No to už je nějaký pátek co tyto hry spatřily světlo světa, ale je dost možné, že jsem na nějakou adventku zapomněl.

No naštěstí firma CineTECH nás chce konečně trochu osvobodit od všech těch DOOMů a ALIEN BREEDů 3D a servíruje nám poměrně slušnou adventuru, která je nejen humorem překypující, ale i zábavná a hlavně hardwarově nenáročná (což je v poslední době vzácnost).

Hra je vydána samozřejmě na duhové placce (tedy CD) a na spuštění vám ŐvodnÉ pic postačí holá Amiga 1200 (ačkoliv si myslím, že holou A1200 už moc lidí nemá). Při spuštění si hra detekuje procesor a extra RAM, nevím zda-li to má na hru nějaký vliv, ale je možný, že to běží rychleji (autoři píšou cosi o 5O-ti snímcích za vteřinu při 256 barvách). Hra nás přivítá klasickým intrem nesoucím se v duchu starých dobrých adventur, které jsem již jmenoval. Již na první pohled mi to připomělo PC adventuru SAM & MAX (a myslím, že autoři z této hry hodně vycházely). Celé to je zpracované takovým tím hezkým cartoonovským stylem. Pokud někdo neví co mám na mysli, tak hned vysvětlím. Grafika není zkrátka dělaná (vypiplávaná) do nejmenších detailů, kde každý objekt se snaží co nejvíce přiblížit realitě. Vypadá to jako by to bylo kreslené jak se to ruce zrovna hodilo, což je samozřejmě nesmysl a není to vůbec ukázka nějakých nedostatků grafika. Na první pohled si ani nevšimnete, že vše je vlastně kresleno jakoby nakřivo (domy, dveře atd.). Pokud má tato hra být dostatečně crazy (bláznivá - poznámka překladatele) tak grafika tomu hodně přidává.

Ale vezmu to raději od začátku. Již tak trochu víte jak tato hra vypadá a že to bude asi nějaká pěkná sranda. Teď snad ještě vo co tady jde. Jste v roli detektiva jenž se jmenuje Frank, který svojí vizáží detektiva zcela určitě nezapře (nechybí ani dýmka) a vedete soukromou detektivní kancelář Šestý Smysl Pátrání. Ve firmě máte človíčka jménem Ben, který je neskutečný lenoch a ospalec (proč asi ve hře chodí v pyžamu). Bena však unesou roboti z továrny na hračky a uvrhnou ho do vězení. No vaším ůkolem nemůže být nic jiného než ho najít a vysvobodit. No na první pohled zápletka nic moc, ale příběh se postupně rozvíjí během hry, takže se neobávejte stereotypu. Čeká na vás spousta řešení zajímavých úkolů a hned je jasné, že tohle nebude záležitost na pár dní.

FrankĘv Kancl

Na hře oceňuju hlavně humor. Opravdu mi to přišlo jako návrat k již dávno zašlým a přeci slavným adventurám. Pokud se budete chtít opravdu bavit, bude to chtít umět, alespoň trochu anglicky, protože některé dialogy stojí opravdu za to.

Nejen grafika, ale i styl ovládání je převzat z lucasartovských her. Klasický příkazy Open, Close, Push, Use, Examine atd. Dokonce kurzorem, když najedete na nějaký objekt, tak se změní na to co se s ním v danou chvíli dá udělat a poradí vám s výběrem vhodného příkazu (nebo stačí stisknout pravé tlačítko na myši). Hodně to pomůže při hraní a celou hru to daleko zjednodušší.

Abych tu stále jen nechválil tak prohodím taky nějakou tu výtku. A to k animacím postaviček. Zde grafik, který jinak svou práci odvedl poměrně slušně, tak trochu animaci postav odfláknul. Už jen chůze samotného Franka je hrozná. Měl jsem vždycky pocit, že běhá nebo lítá, ale přitom nohama pohybuje úplně normálně. Na druhou stranu to má výhodu tu, že Frank se nikde nezasekává jako to je například u jiných adventur (teď jsem si vzpomněl na recenzi Andreje Anastasova na hru RED HELL ve Score, kde byl tento známý problém s debilním dědkem. No nic vzpomínka...no). No takže pohyb Franka má své pro i proti takže to nechám, ale sbírání předmětů je přímo katastrofální. Například když jsem sbíral nějaký předmět, který byl nad Frankem, tak místo toho, aby zvednul ruku a předmět sebral, Frank ruku natáhl jen před sebe a předmět se objevil v inventáři. No vypadá to dost hrozně. Jinak je grafika zvládnutá poměrně dost slušně (ukázky dvou lokací by tu měly někde být) o tom jsem se již zmiňoval.

fabrika na hraĂky

Hudba je také kvalitní a správně stylová. Je zde 22 modulů (není problém si je všechny poslechnout), takže nehrozí, že se bude jeden modul omýlat stále dokola. A pokud vám začne hudba lézt na nervy, tak ji jednoduše vypnete. A nebo a to jsem snad ještě u žádné hry neviděl, hudbu ztlumíte a necháte jí znít jen tak lehce na pozadí. Zvuky jsou také OK. Na takovém tom klasickém skřípání dveří a bouchání se nedá nic zkazit. Ze zvukem však souvisí také jiná věc, kvůli které to je vlastně celé na CD. Je to celé namluvené! Veškeré dialogy jsou kompletně namluvené jako to známe z CD32 her SIMON THE SORCERER nebo BENEATH A STEEL SKY. Hře to tak dodává ještě více na přitažlivosti. Konec konců zase jedna z dalších her, které se vyplatí být na CD (ačkoliv VALHALLA byla taky namluvená).

Klasické ukládání pozice na disk samozřejmě nechybí. Je to samozřejmost, ale raději na to upozorním (Jinak vzkaz pro Boldu: Ve Final Odyssey pozice ukládat samozřejmě lze!).

No a snad abych to nakonec nějak shrnul. Není potřeba nic moc rozmazávat. Hru jsem sice teprve rozehrál (recenzi píšu ještě dost zatepla), ale už teď můžu prohlásit, že to je velice kvalitní adventka, kterou půjde pokořit velice těžce. Zklamalo mě akorát pár těch kosmetických nedostatků ze strany animací postav a to se dá normálě přežít. Takže tuto hru vám doporučuji. Skalní fandové adventure her nebudou váhat ani chviličku a vy ostatní to alespoň zkuste. Je to docela slušná sranda.

BAD          

__________________________________________  
.
 
Další ve frontě:
 
PaŇby   Permoníci,   Další číty,  


VokeCáVKy HarDWare WArEZ WorkBenchoviny KoDeŇiNa DeMa Gfx&Muzika VokecÁvky II
Vokecávky Hardware Warez WBoviny Kodeřina DeMa Gfx&Muz Vokecávky 2