BLACK ELEMENT SOFTWARE

Firma Black Element Software vznikla z původní scene skupiny Insanity. V roce 2000 jí oficiálně společně založili Filip Doksanský, Petr Kadleček a Radek Volf.

Samotná skupina Insanity vznikla v podstatě už v roce 1998, až při tvorbě 3D hry Testament I. Tvorbě této hry předcházela snaha FiDa přeportovat hru Wolfstein pro Amigu. Bylo to přesně v době, kdy se začaly objevovat první pokusy o vytvoření 3D her na Amize. O rok později vydali i druhý díl této hry - Testament II. V pozdější době skupina pracovala na revoluční české 3D hře nazvané Enforce. Tu bohužel nikdy nedokončili (byly uvolněny pouze dvě demoverze), ale základ tohoto enginu později použili při tvorbě PC hry Shade: Hněv Andělů.

Přibližně v roce 1998 došlo u skupiny k postupnému útlumu tvorby pro Amigu a postupnému přechodu jejích členů na PC platformu. FiDo dal dohromady několik lidí s kterými v minulosti na Amize spolupracoval na různých projektech, použil engine hry Enforce, upraveil jej pro PC a začal zkoušet štěstí na PC platformě. Postupem času se našli tolik potřební investoři a FiDo společně s Dixiem založili firmu Black Element Software. Ve firmě Black Element Software se následně objevilo mnoho známých jmen z Amiga scény. V podstatě se dá říct, že téměř všichni, se kterými se FiDo potkal při tvorbě hry Testament a později na Enforce, skončili v Black Elementu. Jeden čas tam byla téměř 100% účast ex-amigistů.

Tým nebyk příliž velký, což mělo jak své výhody tak i své nevýhody. Na jednu stranu se malý počet lidí lépe ovládal a koordinoval. Na druhou stranu měl každý spoustu práce. Nicméně všichni milovali to, co dělali a kažý pracoval na více než jednom kousku konečného produktu.

BES má většího bratra – firmu Bohemia Interactive Studio. I když je BES samostatnou jednotkou, je pod deštníkem Bohemia Interactive a dostává od nich rozsáhlou podporu. BIS má rozmanité zkušenosti, které se samozřejmě vždy hodí. Jednou z nejdůležitějších služeb, které nám poskytují, je technologická podpora, např. systém motion capture vlastněný BIS. Teď, když jsme se seznámili s týmem, se přesuňme ke hře.

První verze enginu a nápad samotný byly vytvořeny na Amize. Od té doby hra prošla docela velkým vývojem. Původně byla spíše koníčkem, než profesionálním projektem. Po určitém čase se jádro týmu (Radek Volf, Filip Doksanský a Petr Kadleček – už není součástí týmu) rozhodlo svůj koníček změnit v hardcore profesionální projekt. Půjčili si nějaké peníze, dali design na papír a projekt pojmenovali Nefandus. Nefandus byl vlastně prototyp, který se poté přejmenoval na Shade - Wrath Of Angels. Po této úvodní fázi dali dohromady pár expertů - povětšinou přátel, jen pár bylo profesionály v herním průmyslu – kteří sdíleli jejich vášeň k PC hrám.

Jakmile se projekt rozjel, tým zjistil, že možnost dokončení projektu bez financí zvenčí a podpory je takřka nemožná. Když se hra rozběhla a rostla, tým začal žádat vnější pomoc. Naštěstí našli BIS (se základnou v Česku, stejně jako tým a vydavatel), Bohemia Interactive projekt naštěstí shledala dostatečně zajílavý k pomoci týmu prodloužit vývoj. Po vytvoření spojení byla podepsána smlouva s Cenega Publishing, která poskytovala další financování Shade týmu.

V roce 2005 spoluzaložili s českými studii Altar Games a Bohemia Interactive Studio svaz nezávislých vývojářů Idea Games. Důležitým milníkem v historii studia se stalo 30. září 2010. Spolu s Altar Games a Centauri Production se Black Element Software spojili s Bohemia Interactive Studio. Pod ním, již jako pražská pobočka BIS, vydalo Carrier Command: Gaea Mission. V současnosti bývalé BES studio vyvíjí vesmírný simulátor Take on Mars.

Složení firmy

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
FiDo Doksanský Filip Coder Praha -
filip doksansky thK počítačům se dostal přibližně ve 14 letech. Jako první počítač vlastnil Commodore 64 II, který mu vydržel až do doby, než uviděl "Shadow of the Beast" a "Turrican" na Amize. Netrvalo dlouho, prodal C64 a koupil si první Amigu 500. Postupem času se vypracoval až k A4000 (040/40MHz + PPC 604/180MHz, CyberVisionPPC). Svůj programátorský talent později využil u švédské firmy Intentia jako programátor (AS/400 - RPG 400, C/C++).

Jeho přezdívka je sloučeninou jeho jména a příjmení. Měl ho vyhlédnutý již dlouho, ale původně jej zabíral Jiří Filous ze skupiny Sauria. Když se po čase dozvěděl, že s Amigou skončil, tak si tento nick po nějaké době převzal.

Zakladatel a hlavní programátor firmy Black Element Software, v které využil engine hry Enforce, v mnohém jej vylepšíl a na jeho základě byla později vytvořena hra Shade: Hněv Andělů a Alpha Prime.

Dixie Kadleček Petr Grafika, 3D grafika - -
emptySpoluzakladatel a hlavní grafik firmy Black Element Software. Dnes již v této firmě nepracuje.
Trax Volf Radek Grafika Praha 1977
volf thV BES pracoval na pozici Project Manager, hlavní designer a designer úrovní. Radek je muž mnoha talentů a koníčků. Kromě jeho lásky k počítačovým hrám je velmi zamilovaný do historie, létání, šermu a zbraní.

V současné době pracuje jako nezávislý kameraman a jeho práce jej zavedla na místa po celém světě. Pracoval na široké řadě projektů od filmů, přes dokumenty až po komerční sféru.

Turbo Thurzo Ondřej Grafika Praha 1974
turbo thK počítačům se dostal poprvé přibližně v roce 1987, kdy otec jeho spolužáka dovezl z Německa vlastní Commodore 64 včetně příslušenství. K Amize se dostal přibližně o tři roky později, kdy opět otec jiného spolužáka přivezl opět z Německa první Amigu 500 i s monitorem C1084. Jeho vlastní Amigou se stala až A500, 512 CHIP / 512 FAST RAM, ale díky různým známostem a např. i zaměstnání v "PC Prington" neměl potřebu jiných strojů, jelikož měl prakticky neomezený přístup k A3000 či A4000.

K Amiga scéně se dostal díky lidem jako Cracknel (Jakub Preclík), Bati (Jirka Novák) a Crash (Jindra Němec). Amiga scénu opustil po totálním rozkladu nadšení po pádu firmy Commodore a pokusu dalších firmiček o vyždímání posledních kapek z mrtvoly. Hodně lidí kolem Amigy byli grafici a zjistili, že platforma PC nabízí v tomhle ohledu mnohem víc muziky za míň peněz, hodně jich to začalo (včetně mě) dělat na profi úrovni a holt PC nabízelo (a nabízí) mnohem větší hrubou výpočetní sílu tolik potřebnou pro video kompozici a 3D atd. Amigu jako takovou přestal kvůli své profesi používat přibližně v letech 1997 - 1998.

Dnes si Amigu pouští formou emulace už jen velmi zřídka, přibližně jednou za rok. Na své působení na scéně vzpomírá rád i dnes. Jeho dřívější práce na Amize a potažmo i scéně jistou měrou ovlivnilo i jeho dnešní povolání. Zde se poprvé dostal do styku s grafikou (hlavně 3D), ale i kompozicí a postprodukcí, tvorbou DVD, tvorbou 3D modelů pro hry - čímž se pak řadu let živil.

Dřívě pracoval pro Českou Televizi při tvorbě 3D a 2D grafiky, posléze také jako 3D grafik a animátor ve firmě Black Element Software (BES). Dnes pracuje v oboru, který původně vystudoval - telekomunikace.

Jabba Zámečník Jan Hudba Praha 1976
jabba thVe firmě BES zastával funkci hlavního grafika, poradce designu a technologie. Jan je velmi přizpůsobivá osoba. Je především grafikem, a dosti obdarovaným. Jeho encyklopedické znalosti zahrnují design, internetové technologie, serverové aplikace, a samozřejmě vývoj her. V současné době pracuje jako animátor ve firmě 2K Czech.
Zozo Kašný Jaroslav Hudba - -
jaroslav kasny thBývalý člen skupiny Digitalica, přispěl hudbou do hry Testament I.. V BESu pracoval jako zvukař, hudebník a později i jako designer. Dnes pracuje jako designér v Bohemia Interactive Studio. Pracoval např. na datadisku k ArmA a na ArmA 2.
Artie Horák Aleš Coder, Grafika Ústí nad Orlicí -
artie thJeho prvním počítačem se stal v roce 1991 nejdříve Didaktik Delta. Dlouhou dobu vydržel u ZX Spectra jako takového, kde vystupoval pod přezdívkou HiglanderSoft. Ale jednoho dne se dostal ke kamarádově A500 u které byl od té doby velice často. Nakonec si pořídil vlastní Amigu 1200 (v toweru, Blizzard 1240/40, 16MB RAM, 1.2GB disk, 8x CD-Rom). Nakonec se začal hodně věnovat grafice.

Od března 2002 až do listopadu 2006 pracoval jako hlavní 2D grafik ve firmě Black Element Software, kde spolupracoval na grafice do her Shade: Hněv Andělů a Alpha Prime. Od října roku 2006 pracuje jako ilustrátor a grafik na volné noze. Jako externista pracoval pro firmy jako např. Gearbox Software, TimeGate Studios atd...
Jupiter Vísek Petr Grafika - -
emptyDříve pracoval jako 3D grafik v Bohemia Interactive Studio. Pracoval na hrách Flashpoint a ArmA. V současné době pracuje jako hlavní 3D grafik ve firmě BES.

You have no rights to post comments

Pokud chcete pomoci doplnit jakékoli informace související s tímto webem, ať už jde o moduly, grafiku, dema atd...,
tak mne kontaktujte na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kabara Jaroslav