SCORPION

V roce 1990, kdy Patrik Rak pracoval na své střílečce Star Dragon (ZX Spectrum) se seznámil s Milanem Matouškem, který mu nabídl pomoc při tvorbě grafiky. Tak začala jejich úspěšná spolupráce pod hlavičkou skupiny Scorpion. Brzy po uvedení hry Star Dragon vytvořili další hry - Atomix a Hexagonia. Avšak už v průběhu prací na hře Hexagonia začali pociťovat krizi, která se naplno projevila u projektu Space Crusade. Ten nakonec ztroskotal vinou Patrika Raka, který práce vzdal před jejím dokončením, protože se mu zdála moc pomalá.

Od té doby přivedli na svět jen program Qang, který vzbudil rozporuplné reakce a na podzim roku 1991 ještě verze hry Hexagonia určená pro SAM Coupé. Přestože tato verze zaznamenala velký úspěch, nezvedla skupině moc náladu.

Nástup počítačů Amiga nakonec značně ubral skupině chuť do další práce pro ZX Spectrum a postupem času na Amigu přešli také. Po několika měsících však zase našli chuť do další práce a začali znovu uvažovat, že opět začnou tvořit věci i pro ZX Spectrum.

Na Amiga scéně se chtěli uchytit také a proto zanedlouho uvedli svůj první počin - musicdisk FUXOFT Soundtrack.

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
Raxoft Rak Patrik Coder Praha 1972
rak patrikProgramování se začal věnovat už od roku 1987 na platformě ZX Spectrum. První program, který vypustil na veřejnost, byla hra Podraz 4, do povědomí lidí se však dostal až hrou Piškworks. V roce 1990, v době, kdy pracoval na hře Star Dragon, se prostřednictvím inzerátu seznámil s grafikem Milanem Matouškem. Společně vytvořili programátorskou skupinu Scorpion. Po hře Star Dragon společně vytvořili hry Atomix a Hexagonia. Jejich hry vydávala v Česku firma Proxima, na Slovensku pak Ultrasoft.

Práce na následující hře, Space Crusaders, vzdal Patrik Rak před jejím dokončením, protože se mu hra zdála moc pomalá. V roce 1991 vytvořili hru Qang a pro počítač SAM Coupé vyrobili konverzi hry Hexagonia, která zaznamenala velký úspěch. Koncem 90. let definoval formát souborů .ay, který slouží k ukládání hudby generované hudebním čipem AY-3-8912. Také definoval formát souborů .pzx jako jednodušší alternativu k formátu souborů .tzx, ovšem tak, aby zachovával důležité vlastnosti souborů .tzx.

Po nástupu počítačů Amiga přešli na programování pro tento počítač, po několika měsících ale začali uvažovat, že by opět programovali pro ZX Spectrum. Začátkem roku 1992 Patrik Rak pracoval na textové hře Tajemství Valtaru a plánoval vytvořit logickou hru Mezi věžemi, nicméně v květnu téhož roku už opět programoval převážně na počítači Amiga a ZX Spectrum používal zřídka, takže tyto hry společně s hrami Space Crusaders a S. Q. U. A. D. zůstaly nedokončené.

Pro počítač Amiga vytvořil Patrik Rak pouze kompilaci skladeb Františka Fuky ze ZX Spectra. Pro Amigu vytvořil ještě deliplayer DeliAY 0.14a, který naleznete na Aminetu. Potom se vrátil k programování pro ZX Spectrum, kde je už legenda.
Double M Matoušek Milan Grafika Praha -
emptyInformace nejsou k dispozici.

You have no rights to post comments

Pokud chcete pomoci doplnit jakékoli informace související s tímto webem, ať už jde o moduly, grafiku, dema atd...,
tak mne kontaktujte na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kabara Jaroslav