The Best bookmaker bet365 Bonus

Дървен материал от www.emsien3.com

SCORPION

V červenci roku 1990, v době, kdy stále pracoval na hře Star Dragon, se prostřednictvím inzerátu seznámil s grafikem Milanem Matouškem, který mu nabídl pomoc při tvorbě grafiky. Tak začala jejich úspěšná spolupráce pod hlavičkou skupiny Scorpion. Úkoly ve skupině měli rozděleny velmi jednoduše - Patrik měl na starost programovou část a Milan grafickou. Samozřejmě se však museli předem domluvit na takových věcech jako je velikost paměti pro program a pro grafiku, velikost spritů, formát dat, atributová omezení a podobné technické detaily. A i pak v průběhu prací se ještě domlouvqali na finální podobě programu.

Po hře Star Dragon společně vytvořili hry Atomix, Hexagonia (Atomix II) a Qang. Jejich hry vydávala v Česku firma Proxima, na Slovensku pak Ultrasoft.  Avšak už v průběhu prací na hře Hexagonia začali pociťovat krizi, která se naplno projevila u projektu Space Crusade. Ten nakonec ztroskotal vinou Patrika Raka, který práce vzdal před jejím dokončením, protože se mu zdála moc pomalá. Od té doby přivedli na svět jen program Qang, který vzbudil rozporuplné reakce a na podzim roku 1991 ještě verze hry Hexagonia určená pro SAM Coupé. Přestože tato verze zaznamenala velký úspěch, nezvedla skupině moc náladu.

Hra Star Dragon byl hlavně nápad Patrika, i když vznikl totiž stejně jako většina jeho předchozích programů z jednoduchého důvodu - vyzkoušet si to. Něco co ještě nedělal a aby se naučil něco nového. V tomto konkrétním případě šlo především o sprity a práci s daty ve velkém. Následující programy Atomix a Hexagonia nemají zcela původní ideu. Jsou totiž inspirovány Atomixem na Amize (i když, taková Hexagonia má s originálem společné opravdu minimum). A co se Qangu týče, je idea čistě Milanova.

Hudbu pro jejich hry dělal Fuxoft (František Fuka), s kterým se Patrik osobně seznámil až v roce 1990. I když bydleli relativně blízko vedle sebe, tak se Patrik dlouho odvažoval ho navštívit. Viděl jeho programy a stejně jako spoustě dalších lidí mu připadal jako nedotknutelný symbol, jehož úrovně nemohl nikdy dosáhnout. První hudba od něj byla do Piškworks, improvizace na Top Gun z C64, do té doby nepublikovaná. Další hudby pak byly dělané přímo "na míru" do jejich her.

Nástup počítačů Amiga nakonec značně ubral skupině chuť do další práce pro ZX Spectrum a postupem času na Amigu přešli také. Po několika měsících však zase našli chuť do další práce a začali znovu uvažovat, že opět začnou tvořit věci i pro ZX Spectrum.

Na Amiga scéně se chtěli uchytit také a proto zanedlouho uvedli svůj první počin - musicdisk FUXOFT Soundtrack.

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
Raxoft Rak Patrik Coder Praha 1972
rak patrikProgramování se začal věnovat už od únoru roku 1987, kdy mu rodiče pořídili jeho první Didaktik Gama. První program, který se odvážil vypustit mezi lidi, byl Podraz 4 inspirovaný slavným Podrazem 3 od Františka Fuky. Potom zkusil vytvořit první textovku, čímž se nakonec stal nechutně pomalý Fuksoft II. Další textovka Satan byla pouze aprílovým "dárečkem" nejde totiž vyhrát, zato skončit můžete spoustou vtipných "smrtí". A pak už následovaly Piškworks, program, který ho dostal do podvědomí veřejnosti. Byl totiž takový roztomilý a budil poměrně dobrý dojem.

V červenci roku 1990, v době, kdy pracoval na hře Star Dragon, se prostřednictvím inzerátu seznámil s grafikem Milanem Matouškem. Společně vytvořili programátorskou skupinu Scorpion. Po hře Star Dragon společně vytvořili hry Atomix, Hexagonia (Atomix II) a Qang. Jejich hry vydávala v Česku firma Proxima, na Slovensku pak Ultrasoft.

Mezitím vytvořil i několik užitkových programů, z nichž nejlepší jsou pravděpodobně kopírák Merlin a kompresor textů Textpressor, řadu kratších a "lehkovážnějších " programů (např. IQ test, Amiga 1.3) a spoustu bezejmenných prográmků (jako pololetní práce pro spolužáky apod.). Co se spoluautorství týče, zúčastnil se projektu Labyrinth programátorského teamu Omikron. Práce na následující hře, Space Crusaders, vzdal Patrik Rak před jejím dokončením, protože se mu hra zdála moc pomalá. V roce 1991 vytvořili hru Qang a pro počítač SAM Coupé vyrobili konverzi hry Hexagonia, která zaznamenala velký úspěch. Koncem 90. let definoval formát souborů .ay, který slouží k ukládání hudby generované hudebním čipem AY-3-8912. Také definoval formát souborů .pzx jako jednodušší alternativu k formátu souborů .tzx, ovšem tak, aby zachovával důležité vlastnosti souborů .tzx.

Po nástupu počítačů Amiga přešli na programování pro tento počítač, po několika měsících ale začali uvažovat, že by opět programovali pro ZX Spectrum. Začátkem roku 1992 Patrik Rak pracoval na textové hře Tajemství Valtaru a plánoval vytvořit logickou hru Mezi věžemi, nicméně v květnu téhož roku už opět programoval převážně na počítači Amiga a ZX Spectrum používal zřídka, takže tyto hry společně s hrami Space Crusaders a S. Q. U. A. D. zůstaly nedokončené.

Pro počítač Amiga vytvořil Patrik Rak pouze kompilaci skladeb Františka Fuky ze ZX Spectra. Pro Amigu vytvořil ještě deliplayer DeliAY 0.14a, který naleznete na Aminetu. Potom se vrátil k programování pro ZX Spectrum, kde je už legenda.

Mezi jeho pblíbené programátory patří Pete Cooke, Joffa Smifff, Raf Cecco, Jon Ritman, Mike Lamb, Nick Bruty, Oliver Twins, Don Priestley, Mel Crouchby a Julian Gollop. Z našich pak za špičku považoval nedoceněného Tomáše Rylka, z jehož programů mnoho pochytil.
Double M Matoušek Milan Grafika Praha 1972
emptyMilan je počítačový fanda, který si vedle Patrika připadal velmi nevyužitě. Specializoval se totiž pouze na grafiku a Patrik jej nestačil dostatečně vytěžovat. Proto navázal spolupráci i s několika dalšími autory a měl na svém kontě poměrně slušnou řádku výtvarných projektů. Některé z jeho prací však zůstaly nevyužity nebo nevešly v obecnou známost. Společně s Patrikem se seznámili prostřednictvím inzerátu na výměnu software. Bylo to v době, kdy Patrik začal pracovat na vesmírné střílečce Star Dragon a neměl zatím zcela jasno v otázce grafiky. Milana jeho práce zaujala a po několika dnech mu přinesl hotový titulní obrázek, který na něj tak zapůsobil, že se rozhodl přenechat mu veškeré grafické práce na programu (kromě hlavního spritu, který byl později často zaměňován s létajícím prknem). Takže se vznikem Star Dragona je spjat i vznik firmy Scorpion.

You have no rights to post comments

Online bookmaker Romenia bet365