AGONY

Skupinu Agony založilo po rozpadu skupiny Bohema v roce 1993 několik jejích bývalých členů a několik dalších talentovaných lidí ze scény. V roce 1995 šéfoval Crash (Jindřich Němec) firmě Atlantida News, ale o skupině jako takové nebyly už dlouho žádné nové informace. Ve stejném roce se Cracknel chystal na vlastní svatbu. V roce 1996 však Crash a Jabba prodali své Amigy a přešli definitivně na PC.

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
Cracknel Preclík Jakub Hudba Praha 1973
preclik jakub thDo skupiny vstoupil na jarním Resetkání '94. V roce 1995 scénou proběhlo pár informací o jeho svatbě, ale to nelze potvrdit. Crash o něm kdysi prohlásil, že se jednalo o vyjímečnou osobnost. Měl prý literární a přirozeně geniální hudební talent.
Crash Němec Jindřich Coder Praha -
jindrich nemec thZakládající člen skupin Bohema a Agony, spoluzakladatel časopisu Atlantida News (Amiga Review), bývalý coder, později hudebník na PC. Byl jedním z omezeného počtu tvůrčích postav české scény. I v pozdější době se stále věnoval programování, zkoušel i C pod Unixem. V roce 1996 prodal Amigu a přešel na PC. Nakonec zjistil, že jej ze všeho nejvíc baví hudba a tak začal skládat. V tomto období dokonce nepřímo tvořil pro Českou televizi znělky. Nakonec však zjistil, že ničím kreativním se nedá živit a začal se věnovat něčemu jinému. Muzika mu však vydržela až dodnes.
Jabba Zámečník Jan Hudba Praha 1976
jabba thDo skupiny byl zlanařen na jarním Resetkání '94. V roce 1996 prodal Amigu a kompletně přešel na PC. Dělal raytracing a grafiku pro časopis Klan. Následně pracoval jako hlavní grafik, poradce designu a technologie ve firmě Black Element Software (BES). V současné době pracuje jako animátor v jedné české firmě, zabývající se tvorbou her.
Joe Skramuský Josef Coder Ústí nad Labem 1977
joe thPřipravoval na své Amize 1200 obdobu Dooma. Od ledna roku 2009 až do součastnosti pracuje jako SW technik u firmy LENIA Engeneering.
Leo - 3D grafik - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Mateus Ondřej Matějka Hudba Praha 1973
matejka ondra thZačínal na C64 posléze si prošel i obdobím na Amize. V roce 2008 založil s kamarádem a kolegou Janem Duškem vlastní firmu SilentNoise, jejíž hlavní náplní je tvorba hudby a zvukových efektů pro hry určené na PC a XBOX360. Specializuje se ovšem také na kompletní tvorbu zvukových efektů do her, animací a animovaných filmů. Jejich zvukové efekty můžete slyšet v hrách Euro Truck Simulator, 18 Wheels of Steel Haulin', Bus Driver, ARMA: Armed Assault, sérii Operation Flashpoint (Cold War Crisis, Resistance, Elite) a hrách ARMA 2 a ARMA 3. Jejich prvním větším projektem byl Operation Flashpoint (1985) od Bohemia Interactive.
R.A.T. - Swapper - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
SID - Grafika - -
emptyV roce 1994 přestoupil ze skupiny PICI.
Tomba Balon Tomáš Grafika Nové Strašecí -
emptyFamózní grafik pracující na Amize 500. Nakonec od kreslení upustil, protože mu začala scházet inspirace a motivace. Údajně pracuje u policie v Praze.

Nakreslit jeden ze svých obrázků mu trvalo přibližně 14 dní až měsíc, denně 3 hodiny (inspiraci čerpal hlavně z časopisů). Vlastnil jen Amigu 500, monitor C084 a tiskárnu Robotron  6304.
tURbO Thurzo Ondřej 3D grafika Praha 1974
turbo thK počítačům se dostal poprvé přibližně v roce 1987, kdy otec jeho spolužáka dovezl z Německa vlastní Commodore 64 včetně příslušenství. K Amize se dostal přibližně o tři roky později, kdy opět otec jiného spolužáka přivezl opět z Německa první Amigu 500 i s monitorem C1084. Jeho vlastní Amigou se stala až A500, 512 CHIP / 512 FAST RAM, ale díky různým známostem a např. i zaměstnání v "PC Prington" neměl potřebu jiných strojů, jelikož měl prakticky neomezený přístup k A3000 či A4000.

K Amiga scéně se dostal díky lidem jako Cracknel (Jakub Preclík), Bati (Jirka Novák) a Crash (Jindra Němec). Amiga scénu opustil po totálním rozkladu nadšení po pádu firmy Commodore a pokusu dalších firmiček o vyždímání posledních kapek z mrtvoly. Hodně lidí kolem Amigy byli grafici a zjistili, že platforma PC nabízí v tomhle ohledu mnohem víc muziky za míň peněz, hodně jich to začalo (včetně mě) dělat na profi úrovni a holt PC nabízelo (a nabízí) mnohem větší hrubou výpočetní sílu tolik potřebnou pro video kompozici a 3D atd. Amigu jako takovou přestal kvůli své profesi používat přibližně v letech 1997 - 1998.

Dnes si Amigu pouští formou emulace už jen velmi zřídka, přibližně jednou za rok. Na své působení na scéně vzpomírá rád i dnes. Jeho dřívější práce na Amize a potažmo i scéně jistou měrou ovlivnilo i jeho dnešní povolání. Zde se poprvé dostal do styku s grafikou (hlavně 3D), ale i kompozicí a postprodukcí, tvorbou DVD, tvorbou 3D modelů pro hry - čímž se pak řadu let živil.

Dřívě pracoval pro Českou Televizi při tvorbě 3D a 2D grafiky, posléze také jako 3D grafik a animátor ve firmě Black Element Software (BES). Dnes pracuje v oboru, který původně vystudoval - telekomunikace.

You have no rights to post comments

Pokud chcete pomoci doplnit jakékoli informace související s tímto webem, ať už jde o moduly, grafiku, dema atd...,
tak mne kontaktujte na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kabara Jaroslav