The Best bookmaker bet365 Bonus

Дървен материал от www.emsien3.com

DIVISION

Vše začalo tím, když se Frogger (Zbyněk Vrána) seznámil s Deforem (Martin Fědor) a Tigerem (Radim Ballner) v Ostravském Amiga klubu - legendárním to doupěti. Všem třem se líbili dema - na rozdíl od zbytku lidí, kteří si jen kopírovali gamesy ;). Spontánně tak vznikla skupina Division. Brali to velmi vážně, ale bylo to fajn. Každý týden se setkávali až se zázračnou pravidelností u Froggera doma, kde připravovali různé produkce pro Resetkání v Brně. Byla to věc prestiže s něčím se předvést. Prostě zažívali pravý scenerský život.

V úplných začátcích zkoušeli společně něco vytvořit, ale stále ještě nefungovali oficiálně jako skupina. Frogger se následně přidal jako coder ke skupině Vectors. Asi po roce spolupráce se však s Vectors rozloučil a společně s Deforem a Tigerem si založili vlastní skupinu Division. O něco později se k nim přidal ještě Cobold (Daniel Pienčák), který Froggerovi zdárně konkuroval v grafice. Cheeseguy (Viktor Novotný) a Spitfire (Petr Klimunda) byly členy této skupiny přibližně půl roku, jelikož jim to společně nějak moc neklapalo. V roce 1995 se ke skupině připojil hudebník Workaholic.

Pod hlavičkou Division vytvořili řadu dem, které prezentovali na Brněnských srazech. Jejich asi největším úspěchem byla výhra na Demobitu 95, kde se Frogger společně s Coboldem umístili na prvním a druhém místě v soutěži grafiky (Frogger prezentoval obrázek Archera a Cobold zase Fredyho). Následně, asi půl roku pracovali na vývoji hry Ve Stínu Magie, kterou kompletně dokončili v roce 1996. Hru měla původně distribuovat firma Signum, ale z dohody s touto firmou nakonec sešlo. Distribuci pro český trh pak na sebe vzala firma JRC. Hra se však špatně prodávala. Nebyla moc dobře přijata a Amigistů už v té době bylo hodně málo.

Následně se nevyhnutelně stalo to, že PC začalo svým výkonem a možnostmi stále více zastiňovat nepřekonatelný systém Amigy, která bohužel stagnovala, až nakonec díky tomu Amiga scéna úplně odumřela.

Tým Division vlastně skončili. Četnost setkávání se snížila na úplné minimum. Nejspíš to jako u jiných souviselo s tristní situaci kolem Amigy. A na PC neměli peníze a ani chuť přecházet. Division byla ve své době (1992 až 1995) asi jedna z nejaktivnějších scene skupin u nás. Jak ale říká Defor:

"Ani náhodou však nejkvalitnější - Vectors a PICI byli už v jiné lize. Neměli jsme jejich styl, design a ani skvělé nápady. Tak trochu jsme byli banda diletantů a myslím, že kluci z Vectors na nás i tak nahlíželi. Ale to naše nadšenectví jim snad mohlo byt i sympatické. Oni byli kvalitní (na světové úrovni), ale my jsme se snažili tehdy porad něco dělat. Dema, diskmag, slideshow, musicdisk, hra. Asi nebylo nic, co by se v Division nezkusilo. Ano, bylo to diletantské – takový Jara Cimrman demoscény, ale prostě jsme se učili a hlavně to byla fajn prdel."

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
Cobold Pienčák Daniel Grafika Ostrava 1976
piencak daniel thDo skupiny vstoupil v roce 1994. V současné době stále kreslí grafiku ve svém grafickém studiu Denio.
Defor Fědor Martin Coder Havířov 1974
fedor martin thPrvní Amigu 500 si pořídil přibližně v roce 1991. Před tím byl zapřisáhlý atarista a tak přejít na Commodore byl pro něj akt čistě hereze z vypočítavosti (STčko byla proti Amize sračka). Programování jako takovému se začal věnovat již ve svých 13 letech, o dva roky později v čistém assembleru. Netrvalo dlouho a zbláznil se do dem. Proto se taky začal zajímat jak je dělat. V té době byli pro něj bohové lidé z Guru Teamu a Vectors(Jofa, Human Factor…).

Po rozpadu Division krátce pracoval s Human Factorem (Vectors) na jeho projektu Pseudos. Zde spolupracoval na arcanoid-klonu pod názvem BALL!. Hra se dostala do fáze jednoduchého prototypu, ale vývoj byl velmi pomalý. Z častí i kvůli náročnosti grafiky a animací (nebylo asi v silách jednoho člověka to celé umalovat) a i velkého perfekcionalismu. To jim vydrželo přibližně rok. Jednu zverzí potom poslali do firmy Vulcan Software, jestli by neměli zájem. Bohužel neměli. Defor později Ball! mírně reinkarnoval a udělal jeho hires verzi, která běžela v "monstrózním" rozlišení 640x480 na AGA čipech.

S Vectors pak byl v častějším kontaktu, protože se často potkávali v Brně na studiích (Jofa, Snappy a Trixie). To všechno vyvrcholilo někdy na konci roku 1999, kdy se Defor stal oficiálně členem Vectors a pod vedením Trixieho tak začala krátká a taky poslední epizoda jeho “scenerského života”. Amigu prodal někdy po Apocalypse a intru “Ten”. Za utržené peníze si koupil své první PC. Dnes si už nepouěští ani WinUAE.

Vystudoval VUT v Brně - informatiku na elektrofakultě (dnes fakulta informatiky), jako inženýr a později i doktor. V rámci postgraduálu (později i jako zaměstnanec) na stejné škole dokonce i několik let učil. Jelikož ale studenty ze srdce nenáviděl (dost problém u pedagogické profese), tak šel dělat něco pořádného a nastoupil jako programátor u Illusion Softworks. Tam vydržel přibližně šest let, než firmu koupili Američani, přejmenovali jí na 2k Czech, zrušili slibně vypadající projekt a udělali z toho továrnu na jednu hru. Proto odešel s celým týmem a společně vytvořili pod anglickým majitelem Kuju Entertainment studio Vatra Games. Nyní pracuje na dvou hrách současně a stále programuje vše, co nějak souvisí s animacemi. Má dvě děti, manželku a byt pět minut od práce v Brně.
Dangerous Vaněk Karel Hudba Ostrava -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Frogger Vrána Zbyněk Coder, grafika Ostrava 1970
frogger thNež se Frogger dostal k Amize, tak vlastnil nejdříve ZX80 a o rok později ZX Spectrum, které měl téměř 3 roky. Amigu poprvé viděl u svého kamaráda a okamžitě mu učarovala (měla barevný monitor, což v tehdejší době byl velký luxus - to zážitek mnohonásobně umocnilo). První hra, kterou viděl byl R-Type. Z bedniček hrála úžasná hudba, hra měla strhující efekty a atmosféru - byl okamžitě ztracený, neměl šanci... V té době u nás stále panovala hluboká totalita a nejmodernějším počítačem na trhu bylo PC XT(AT bylo teprve ve vývoji). Proto bylo vyloučeno si Amigu koupit normální cestou. Nechal si jí tak propašovat z Německa za hříšné peníze (18.000,- Kč, na tehdejší dobu byly opravdu velké peníze). Následující rok strávil jen hraním her, které neměly konkurenci. Po čase ho však začalo zajímat víc - jak to všechno funguje a tak vůbec.

Postupem času se mu dostaly do rukou diskety se zahraničními demy. Netrvalo dlouho než potkal Jofu (Jan Petkov) a Human Factora (Marek Petkov) ze skupiny Vectors a vstoupil do jejich skupiny jako coder a později také jako grafik. U Vectors fungoval přibližně rok, kdy za nimi dojížděl do Opavy. S pomocí Trixieho vytvořil hudební demo a později dokonce i malou adventure hru (na její název už si nevzpomíná, ale údajně si jí docela vymazlil). Po roce však Vectors opustil a společně s Deforem a Tigerem založili skupinu Division.

V roce 1996 nakonec přešel na PC, na kterém si dlouhé roky jen hrál a už nevytvářel žádné hodnoty, jako za časů svého působení na Amize. Nicméně, ty roky na demoscéně pro něj byly velmi prospěšné, protože se naučil programovat a díky tomu získal povolání informatika a správce intranetu v rehabilitačním ústavu Hrabyně. Dnes se živí jako programátor u firmy Adler Czech a.s.
Cheeseguy Novotný Viktor Hudba Nový Bor 1977
novotny viktor thDo skupiny vstoupil v roce 1994. V podstatě tvořil hlavně pro skupinu Division, s kterou spolupracoval na demu Morbid Visions. V něm se objevila i jeho hudba Resetkani, což bylo takové duc-duc na pár kil a skončilo ve stejnojmenné soutěži na 5. místě. O rok později s jedinou skladbou (kterou máme k dispozici) obsadil na stejné soutěži 2. místo a do třetice pak dokonce vyhrál, když již měl vlastní sampler a nahrál krátkou kytarovou sekvenci na španělu a vlastní vokál a splodil s tím takovou nic moc píseň. Ale živá kytara prostě zněla dobře :-).

Následně spolupracoval ještě s jedním kolegou (snad Spitfirem) na tvorbě musicdisku, kde oba měli oba tak 3 - 4 songy. Na zakázku následně tvořit ještě modul pro jakousi českou adventuru, kde se část odehrávala v pyramidě. Autorům poslal první nedokončenou verzi, která se ve hře nakonec objevila a z autora projektu jen náhodou na Resetkání vymámil alespoň jednu kopii hry. Různých modulů měl kolem stovky, většina stála za starou belu, bylo to takové zkoušení možností, studentské projekty. Pak mu Amiga umřela a bylo po srandě.

Dnes šéfuje nejlepšímu šachovému klubu v ČR a od té doby se i naučil celkem obstojně hrát na kytaru, tedy hudebně zcela nezakrněl:-).
Spitfire (Bub) Klimunda Petr Hudba Vsetín -
emptyDělal hudbu pro hru Brainstrorm od skupiny Magic Birds a hru EDNA. V roce 1995 opustil skupinu Division, změnil si přezdívku ze Spitfire na Bub a založil skupinu Conspiracy. V současné době pracuje jako hlavní zvukař u firmy 2K Czech (v podstatě už od Mafie I.).
Tiger Ballner Radim Coder Ostrava -
ballner radim thOd prosince 2003 pracuje u společnosti Monster, světové jedničky na trhu personální online inzerce na pozici Tech Lead. Globální síť Monster tvoří lokální obsah v jazykových mutacích 23 zemí. Monster spojuje progresivní zaměstnavatele celého světa spolu s těmi, kdo aktivně budují svou kariéru a hledají nové příležitosti.
Workaholic - Hudba - -
emptyDo skupiny vstoupil v roce 1995.

You have no rights to post comments

Online bookmaker Romenia bet365