MARSHALS

Skupinu MaRshalS založili Bomber (Jan Orna) a Bumper (František Brablc) 28. ledna 1999. Původně se mělo jednat pouze o swap skupinu, která se díky štěstí na lidi brzy rozrostla na multiplatformní skupinu Amiga a PC. Jak šel čas a Amiga sekce odumírala v důsledku nedostatku nové krve, byla Amiga sekce nakonec rozpuštěna. Největších úspěchů tak skupina dosáhla v následných letech na PC platformě.

marshals syndeecate 2003 th

Demoscénní aktivity byly ukončeny v roce 2006. V roce 2008 bylo vydáno DVD se všemi produkcemi, které je poctou všem členům. Skupina funguje nadále jako parta skvělých přátel, kteří často a rádi scházejí.

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
Bomber Orna Jan Leader, organizer Unhošť 1979
jan orna thJeho prvním počítačem se stal v páté třídě Sinclair ZX Spectrum 48kB. Jako většina ostatních se nejvíce věnoval hrám. Nicméně postupem času se na něm začal učit programovat, ale moc mu to nešlo. V roce 1992 uprosil rodiče a dostal svojí Amigu 500. Následovalo shánění externí disketové mechaniky a A501. A hry se začaly kupit. Zkoušky a pak
čtyřleté studium na podnikatelském gymnáziu v Kladně. V prvním ročníku se doslechl, že je na stejné škole i nějaký bubeník. Po dvou měsících se teprve ukázalo, že to není bubeník, ale Bubeník a to Jaroslav, známý jako Hologram.  

Začala výměna her a programů, kde mezi jinými byl i Deluxe Paint a File Master. Bomber dostal příkaz naučit se ovládat taky něco jiného než hry a X-copy. Dost ho tehdy chytla grafika, ale nikdy se mu nepodařilo stvořit něco dvakrát
zajímavého. Simultánně se začátky v grafice vznikla jeho první skupina - Computers Dezolators. Produkce, až na pár obrázků, byla nulová. Kromě něj však nedělal nikdo nic. Mezi dalšími členy stojí za zmínku Joshua (později Doctor) a Qwer (později SirNOF). V té době si ještě stále říkal Arnold_USA.

Hologram  ve výuce o scéně pokračoval, nadšení rostlo a celý Computers Dezolators se někdy kolem podzimu 1993 na Resetkání připojily k Hologramově a Plasticově skupině Toayen. Nic se nezměnilo, jen se Bomber začal více zabývat skládáním hudby v Protrackeru a začal lehce kšeftovat se softwarem. Na to reagovala v roce 1993 firma UltraSoft, která tehdy zasílala výhružný dopisy a hrozila soudy, tak toho kšeftu s lamery nechal.

Bomber rozpustil zbytečný Computers Dezolators a začal relaxovat a pracovat na Protrackeru. Pár prvních hrůz (International, Lets Do It, Robotron) a byl přesvědčen, že má co posluchačům nabídnout. Hudba se tedy stala prioritou a zájem o grafiku u něj zanikl. Po chvilce mu došlo, že si UltraSoft dělal jen blbou srandu a tak se se spolužákem Vexlem rozhodl dát dohromady novou, legitimně scenérskou skupinu Vertical Syndicate.

Chvíli přemýšleli nad designem a byl z toho VeRTical SynDiCate. Vexl programoval v Céčku na PC a Bomber pořád skládal skladby jako Prodigiony na Amize. Pak nastal naprostý chaos v členstvu, kdy se nabíralo a propouštělo téměř denně a kdy skupinou prošla jména jako X-Ray, Deleter, Junior, Zen, Spy, Freddy, znovu nabrali Joshuu jako Doctora a Qwera jako SirNOFa a další a další jména.

Celou tu dobu skupinu podporoval Hologram (který v tu dobu odcházel z Toayenu a přidával se ke skupině Mastera Cranka - ke Squadreamu), který pro skupinu programoval,  protože ještě neměli vlastního codera. Výsledek toho snažení bylo slideshow Defkoidy. Grafiku i hudbu měl na starost Bomber. Skenované obrázky a děsný drum&hat k tomu.

Nedalo se nic dělat a Bomber se začal učit programovat v Amosu. A pak se definitivně naštval, že na celém demu dělal jen on a a všechny ostatní ze skupiny vyrazil. Bylo to na místě, protože už tehdy se jenom lameřilo. A pak přišel ten největší zlom v dějinách Vertical Syndicate. Napsal tehdy dopis nějakému člověku, co sháněl hru a na něj mu odepsal někdo naprosto jiný, což ale právě přineslo pokrok, a to nějakého Duncana Idaho.

Začal tvrdý swap a okamžité přijetí do grupy. Id už tehdy kreslíval a začal se plánovat projekt trackma - The Radiation. A další nábory členstva a zase Doctor a zase SirNOF, pak Fox a The Spacer. Id pak dovedl Titta.

Dělalo se co se dalo, víceméně se spíš kreslilo a plánovalo. Bombera už začínala opouštět hudební můza, která byla souběžná s novým kontaktem přes redakci PC Enginu, kde tehdy nějaký čas dělal redaktora. Tím člověkem byl chvalně známý bůh zvuku - fish17. V té době si Bomber taky koupil první PC, hlavně kvůli Doomu. Začal přehrávat všechny skladby z Amigy na PC, aby si je moch solidně rozvrtat ve FastTrackeru. Čímž sem se už začal od Amigy vzdalovat. Po mnoha diskuzích a podaných inzerátech už ani nikdo nedoufal, že někdy naleznou nějakého codera. A přece se najednou objevil dopis od nějakého Wincla a Lazy Jonese. Pár dopisů a bylo jasno. Přírůstek ke skupině a konečně se to všechno začalo hýbat. To už byl Bomber definitivně přesunutý na PC a už ani nedělal muziku. Sem tam
jen nějaký ten jeden, dva patterny a to bylo vše. Další posila byla nezvládnutelný Storm a jeho fantastická hudba. Už ale bylo jasné, že řídit
takhle tým na dálku po dopisech nejde. Dal proto tehdy dohromady Ida a Wincla a výsledek toho je byl MIP Report. Nutno říct, že Bomberovi už nic na počítači nešlo tak, jak by chtěl a jeho pozornost od toho všeho odváděla i jeho přítelkyně. Stav jeho potřebnosti ve skupině došel tak daleko, že byl dokonce v průběhu roku 1997 vyhozen. To se pak přehodnotilo a začal si hledat něco, čím by mohl být týmu prospěšný, což však nenašel. Po dohodě leadering předal tomu pravému a to Winclovi, který na to měl dost času a byl beze sporu pro skupinu velkým přínosem. Ať už v oblasti tvorby, tak i akcí, na jejichž pořádání neměl Bomber čas a nutno říci, že po těch desítkách jím organizovaných, už ani náladu. Se svou aktivitou ve skupině odešel z Vertical Syndicate i Doctor, SirNOF, The Spacer, Fox a Storm.

Dnes řídí rodinnou firmu ORNA Corporation v.s.o., kde vystupuje jako ekonomický ředitel. Jejím hlavním předmětem podnikání je pronájem prostor ve vlastních domech v historické části města Kladna. Svým obchodním partnerům pronajímá obchody, kanceláře, sklady a další nebytové i bytové prostory. Mezi jeho vedlejší činnost patří i firma Arcadehry, která nabízí krátkodobý pronájem nevýherních hracích automatů na firemní či soukromé akce.
Ace Číhal Jakub Grafika (PC) Břevnov 1980
jakub cihal thInformace nejsou k dispozici.
Ander Torok Andrej Hudba (Amiga, PC) SK 1979
andrej torok thDo skupiny ho naverboval Bomber v dubnu 1999. Kontaktoval ho pomocí e-mailu, který našel v seznamu členů na NAS konferenci a nabídl mu členství v Marshals.

Tvorbě hudby se nikdy profesionálně nevěnoval. Prvním program na tvorbu hudby s kterým přišel do styku byl Chaos Music Composer od polského Avalonu už na Atari 800. Byl to program podobající se dnešním trackerům, dokonce se v něm dala skládat tří kanálová hudba. To ho hodně bavilo, tak občas složil jednoduché melodie. Potom přišla Amiga 500 a Protracker. Samozřejmě byl šokován tím, co ten program dokáže.

Nicméně v té době se na první místo dostaly hry a hudbě se dále nevěnoval. To se změnilo až s příchodem Amigy 1200 s pevným diskem a s ní i hromada dalších vynikajících programů, samozřejmě nejen na tvorbu hudby. Andera začalo zajímat všechno možné, snažil se pochopit princip celého OS, chtěl se naučit pracovat s každým programem, který se k němu dostal. Postupem času však z toho vystřízlivěj a konečně mu zbyl čas i na Protracker, tedy na hudbu. Až tehdy se začal vážněji věnovat tvorbě modulů, ale pořád je tvořil jen pro zábavu. Potom přišel internet a Marshals.
Andrew - Coder (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Bumper (JuDrFRED) Brablc František ml. Grafika (PC) Brno -
bumper thDříve vystupoval pod přezdívkou JuDrFRED ve skupině FB Softwares. Postupem času si však změnil přezdívku na Bumper a přešel pod skupinu Marshals. Nyní pracuje jako grafik na volné noze a ve volném čase se věnuje tvorbě doplňků do leteckých simulátorů, např. projekt Virtual Medlanky.
DRD - Grafika (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Domotor Štefek Rudolf Grafika (PC) Kladno 1984
rudolf stefek thOd roku 2008 pracuje jako grafik a tiskař u firmy Reklama MARKO. Vedlejší činností je provoz internetového obchodu Inspiro, specializujícího se na prodej korálků.
Fob (phoob) Štefek Petr Grafika (Amiga) Brno -
petr stefek thS Amigou postupem času přirozeně skončil a začal se věnovat grafice na PC. Ještě donedávna měl doma ve skříni schovanou Amigu 1200, ale tu nakonec prodal na inzerát. Několik let pracoval u firmy Pterodon, kterou nakonec koupila firma Illusion Softworks. Po devíti letech však z firmy odešel, neb mu to prý už lezlo na mozek :). Následující dva roky pracoval u firmy Blue Pixel, odkud nedávno odešel kvůli neplacení. V současné době se zabývá tvorbou grafiky pro firmu Scarfbot Technologies.
Foggy Myšák Petr Grafika (PC) Praha 1976
petr mysak thNarodil se ve Vysokém Mýtě. Dnes vlastní firmu Tvorba internetových stránek, která se zabývá tvorbou a návrhem internetových stránek zákazníků.
Game Over Broukal Ondřej Hudba (PC) Praha -
ondra broukal thJeho první setkání s počítačem proběhlo už na základní škole, kdy u svého kamaráda hrál na Commodore Plus/4 hry jako Sabouter nebo Mercenary. A netrvalo dlouho a donutil rodiče k jeho obstarání. Kromě her na nového domácího mazlíčka hrával Manic Minera na PMD85 v blízkém Domu dětí a mládeže a nikdy také neopomenul navštívit maringotky s herními automaty na Matějské pouti. Šestnáctibity pak jak si přeskočil a rovnou zaparkoval ve škatulce zarytý PCčkář. Samými PC se to u něj hemžilo až do roku 2007. Teprve pak vzal na milost konzole.

Jeho profesionální herní praxe začala vyhraným konkurzem na recenzenta Game Page ještě spolu s Katkou Opočenskou a postupně na sebe nabalil další a další aktivity. Z papírových časopisů psal pro Gamestar, z webů pak pro Tiscali.Games. Po necelých třech letech z GP spolu s Katkou odešel produkovat vlastní herní magazín Top Games na TOP TV, aby se poté do GP vrátil ovšem již ne jako redaktor, ale jako dramaturg celého pořadu. Jinak také produkoval videorecenze a založil herní videoserver GameTV.
Havl - Grafika (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Jezeq Jamriška Ondřej Coder (PC) Praha -
jamriska thDnes pracuje jako věděcký pracovník na Katedře počítačové grafiky a interakce.
Jupiter - 3D grafika (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Lioneer Polóny Milan Grafika (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Nula (Nooly) Nedvěd Vojtěch Hudba (PC) Kladno 1982
vojta nedved thO počítače se začal zajímat v roce 1992, kdy poprvé uviděl Atari 800XE. Jeho první počítač bylo obyčelné PC, na kterém hrál nějdříve jen hry, ale zanedlouho ho zaujala hudba v modulech. V té době měl doma pouze PC 286 s PC beeperem. Až o tři roky později, v roce 1995 dostal svůj první tetramusic editor a o rok později přešel na FastTracker 2. Ten ke své tvorbě používal daleko nejdéle, ale nevyhnul se ani dalším - TetraMed, DigiTrekker, Scream Tracker 3, Impulse Tracker 2, Adlib Tracker II a mnoho dalších...

Kromě Marshals byl také členem skupin Terror Opera, Dawning, Broncs a Downtown. V součastnosti vlastní Amigu 500 a Amigu 1200.
Pep Škvařil Michal Hudba (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Piper - Hudba (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Raist Šťastný Petr Grafika (PC) Mělník 1978
raist thV současné době se profesionálně věnuje práci v oblasti počítačové grafiky, programování a webdesignu. Mezi jeho další činnosti patří kompletní zpracování internetových stránek, firemních prezentací a projektů na klíč. Počítačová grafika všeho druhu: návrhy webů, uživatelských GUI rozhraní a skinů, plošná 2D grafika a ilustrace, 3D vizualizace a modelování, reklamní grafika, firemní loga a tvorba jednotného grafického stylu firmy (tzv. Corporate Identity). Vývoj a programování dynamických webových aplikací, programů pro Windows, CD prezentací a počítačových her. Multimediální animace a video postprodukce pro web, televizi aj. – od námětu, přes scénář, efekty, střih, produkci, režii, až po konečný výsledek. Specializuje se na moderní, akcelerovanou grafiku do her a animací (tzv. realtime grafika).
Tragic - Coder (Amiga) - -
emptyInformace nejsou k dispozici.
Woid Hildebrand Antonín Coder (PC) Praha -
antonin hildebrant thV letech 1998 - 2004 studoval na Univerzitě Karlově v Praze obory počítačová věda, počítačová grafika a matematika. V letech 2004 až 2007 pracoval ve firmě Illusion Softworks, kde měl na starost návrh animačního systému pro 3D engine. V současné době se živí v Praze jako softwarový vývojář na volné noze. Specializuje se na tvorbu internetových aplikací a počítačových her.
Zone Cedric Grandemange Grafika (Amiga, PC) Francie -
cedric grandemange thHlavní grafik a designer francouzké sekce. Grafik a manažer francouzké firmy Fleur de Pixel, která se specializuje na tvorbu firemní image, tvorbu log, internetových prezentací atd...

You have no rights to post comments

Pokud chcete pomoci doplnit jakékoli informace související s tímto webem, ať už jde o moduly, grafiku, dema atd...,
tak mne kontaktujte na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kabara Jaroslav