SQUADREAM

Skupinu Squadream založil v roce 1993 Master Crank (Radek Čermák), který se dal dohromady s Denetronem, který přešel na Amigu ze ZX Spectra. Jméno skupiny vymyslel Master Crank a jedná se o zkomoleninu anglických slov „Squad“ (četa) a „Dream“ (sen) čili taková četa snů.

squadream logo

Skupina se nejprve začala zabývat tvorbou dem a v roce 1993 vytvořila své první slideshow "Estray", které mělo premiéru na zimním Resetkání '93, kde ho do demosoutěže přihlásil Hologram (Jaroslav Bubeník). Jednalo se o slideshow celkem průměrné kvality, do kterého poskytl grafiku částečně Miras, jež byl v té době ještě členem skupiny Toayen. V této době však skupina stále ještě postrádala vlastního hudebníka. Master Crank se však seznámil s Mr.Avalangem a Dr.Vanmarem ze skupiny 4-TM, kteří skupině s hudbou přeci jen trochu pomohli.

Někdy o vánocích roku 1994 přišel Master Crank s nápadem na vytvoření vlastní hry a tak se zrodil projekt John Merrick (akční střílečka). Jak se pomalu blížilo jarní Resetkání '94, tak Master Crank začal kreslit grafiku do stroboskopického techno dema "Obliterator", do kterého hudbu složili chlapci z 4-TM. Před prázdninami roku 1994 začal Master Crank společně Denetronem naplno pracovat na své střílečce. Jelikož Master Crank potřeboval na výpomoc svého bratra, přibral jej jako třetího člena Squadreamu pod přezdívkou Mace.

Ale pouze bratr Master Crankovi nestačil a tak přibral do skupiny ještě Mirase ze skupiny Toayen (což byla vlastně příčina polorozpadnutí Toayenu) jako pomocného grafika a nakonec také jako textaře Holograma.

Složení skupiny

PřezdívkaCivilní jménoFunkceMěstoRočník
Denetron - Coder, hudba
Kladno -
emptyJediný koder skupiny. Na Amigu přešel ze ZX Spectra.
Hologram Bubeník Jaroslav Textař, swapper Kladno 1977
holyna thNarodil se 16. ledna 1977 v Kladně. K počítačům se dostal poprvé v létě roku 1988, kdy byl přihlášen na letní počítačový kurz. Zde také poprvé uviděl počítačové (textové) hry. K Amize se poprvé dostal až v létě 1991, kdy jí viděl u svého kamaráda Tomby (Tomáš Balon). Od té chvíle jí chtěl mít také. Po roce si koupil svojí Amigu 500 (s 0.5MB RAM). Tu o půl roku později rozšířil o dalších 0.5MB RAM. Amigu 1200 si pořídil až někdy v roce 1997. K Amiga scéně se dostal úplně poprvé až na podzim roku 1991, na akci Resetkání. Jeho přezdívka vznikla ještě na osmibitovém Atari, na už dělal svoje první textové hry a strašně se mu líbilo jméno Hologram a tak si jej nechal. Na Atari vytvořil textovky Chrám zkázy 2.0 a Debils Action. Na Amize vytvořil jako první textovku Toayen In Action, následovalo Na Resetkání 94, remake Pilotova příběhu, Vietnamská Mise, demo Čekejte a nakonec Na Resetkání 98. Scénu a Amigu opustil přibližně v roce 2001, kdy si jako mnoho ostatních koupil PC. O scénu jako takovou se zajímá stále, i když mnohem méně než v minulosti. Působení na scéně mu pomohla určit jeho identitu v pubertě a následně i tak nějak životní filozofii.

Dnes pracuje v IT oddělení jedné nadnárodní korporace, která se zabývá výrobou a následnou distribucí dětských hraček.
Mace Čermák ???
Grafika Kladno -
emptyPomocný grafik, vlastní bratr Master Cranka.
Master Crank Čermák Radek Grafika, 3D grafika, coder, leader Kladno -
master crankLídr skupiny a kromě grafiky a renderingu se občas také zabýval programováním a trochu hudbou a vytvářením samplů.
Miras Hrach Mirek Grafika, 3D grafika, coder Kladno -
mirasMěl na starost převážně grafiku, rendering a programování. Poslední informace pochází z roku 1998, kdy se dal na meditace a chodil po lesích. Kde je mu dnes konec nikdo neví.

You have no rights to post comments

Pokud chcete pomoci doplnit jakékoli informace související s tímto webem, ať už jde o moduly, grafiku, dema atd...,
tak mne kontaktujte na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kabara Jaroslav