Simon The Sorcerer 2 - návod

Sordid je tu zas. Chce se pomstít, takůe poslal teleportaçní skęíń pro Simona a unesl ho ze svëta naîeho do svëta pohádkového. Jak uů to ale u podobných ’teleportaçních únosű’ bývá, NËCO NËKDE se pokazilo a Simon ze skęínë vylezl pęímo pęed krámkem kouzelníka Calypsa. Nëco podobného jako minule, aů na to, ůe Simon uů teđ není dëcko, ale arogantní naîtvaný pubescent. Úkolem hry je získat palivo zvané Nucusade, jeů znovu rozhýbe skęíń, která vrátí Simona do svëta lidí. Pro zaçátek doporuçuji pęitáhnout klávesnici k tëlu a stisknout klávesu "T", abyste si hru pęepnuli na titulky a stisknout klávesu "F 10", abyste si zvykli na skuteçnost, ůe vám tato klávesa ukazuje vîechny dűleůité pęedmëty a lokace na obrazovce. Tolik z domova. Dalîí zprávy uů jen z pohádkového svëta:

Zvedni se, Simone. Pęestań bruçet se a jdi doleva do Calypsova obchodu. Popadni zelené barvivo, baseballovou pálku a vypadni. Îup doprava na mapu mësta. Putuj k zámku pro mucusádu. Stráůe të nepustí, musíî je podplatit. Jsi ale îvorc, takůe aů çasem. Padej na námëstí na západë mësta. Dementním taneçníkűm daruj baseballovou pálku, zabijí si harmonikáęe. Hop na mapu a îupito presto na ulici obchodníkű (Street of Traders). Pokecej s plechaęem - ůelezáęem, pomoů mu s financemi sérií odpovëdí, které obsahují úseky "..fifteen..","..one dollar.." a "..three I reckon". Dostaneî za odmënu páçidlo. Ze zdi uprostęed ulice strhni plakát, kterým taneçníci z námëstí inzeruji volné místo muzikanta. Pochoduj doleva do obchűdku s kanadskými ůertíky. Aů se îaîek nebude chvíli dívat, seber jeho kníůku vtipű a upaluj na mapu mësta.

Dalîí zastávkou je pęístav. V jeho levé çásti se mrkni, kdopak to vykukuje zpoza bedny. Nëjaká ůenská! Je to Goldilocks, která sice krade, ale nekouîe, klidnë si s ní promluv. Získej její dűvëru, a to nikoli bitím, ale soustavnou îńűrou co nejzmatenëjîích kecű tak, jak to ůeny mají rády. Nakonec se ti svëęí, ůe se neműůe dostat do bedny, za kterou se schovává, aby ji odvezla jakási zámoęská lođ kamsi pryç, protoůe se bojí trestu za to, ůe vykradla Medvëdy! Bednu tedy vylom páçidlem, pęeůij sex, seber zahozenou paruku a nafukovací çlun. Jdi doprava k çlovëkoopici, promluv s ní a dej ji plakát oznamující chybëjícího hudebníka. Kdyů se tolik mluvilo o medvëdech, najdi teđ na mapë mësta dűm tęí medvëdű (3 Bears Cottage) a hupky îupky tam. Do domku se nedostaneî, takůe zatím vybrabçi dopis ze schránky. A hned aď uů seî zpátky na mapë mësta a míęíî k mistrovi dluhű (Loan Office). Neů vejdeî do mistrova domku, pokecej se zoufalým îaîkem a vymëń s ním kníůku vtipű za kraví moçový mëchýę, pak jeîtë rychle vylom páçidlem męíů v zemi a hop do domku. Poůádej sekretáęku, aď të ohlásí a pak sám vejdi do mistrovy pracovny. Zatímco bude îukat v papírech, mrîtnë mu hođ do necek na dopisy obálku ze schránky Medvëdű. Medvëdi tak pęijdou o dveęe. Zaçíná se nám to pëknë rozjíůdët.

Hopsa hejsa na mapu a znovu k medvëdűm. Bývalými dveęmi to vezmi do domku a aů na samém konci vzadu v kuchyni vezmi gumovou rukavici "klystýrku" a otoç (pohni) kohoutkem umyvadla. Na chvíli se pak staneî obëtí událostí, ale brzy uů to bude OK. Ukecané ůenské peroucí prádlo u fontány neposlouchej, radëji jdi zpátky na mapu a do ulice obchodníkű. Vlevo od ůelezáęe sejdi po schűdcích do malé laboratűrky, kde pochybný vëdec dëlá ze zvíęat hybridní kriply. Aů se odîolichá dozadu, chytni gumovou rukavici, elektrickou ůelvu a îup s ní do pravé bedny. Páku na biomixéru nastav doleva a spusď biomixaci. Dvë bedny vlevo se naplní sloůkami, ze kterých pęi hrozných mukách vznikla elektrická ůelva - jsou to úhoęi a obyçejná ůelva. Úhoęe nechej být, ale ůelvu vymëń za fosforeskující rousy (Glowworms), kteęí jsou nacpáni ve sklenici na poliçce. Nastav páçku doprava a spusď biomixér. Rousoůárovka je na svëtë! Pęes mapu táhni do lokace, kde ůije muů ůivící se tetováním (Tattooist). Ten sice jeîtë není doma, ale zato stáhneî-li si ůebęík a vylezeî do druhého patra, műůeî navîtívit blázny.

Promluv na pęedstaveného blázna stojícího vlevo. Nemluví, ale ůena-ryba ráda vypoműůe zápisníkem. Pouůij tedy na levého blázna zápisník. Hezky si ’pokláboste’. Dozvíî se, ůe si musíî obléci ovesnou kaîi. Hm, co se dá dëlat. Naposled byla ovesná kaîe k vidëní u Medvëdű, takůe tam zajdi a po menîím kecání vymëń kaîi za paruku Goldilocks. S kaîí zpátky k bláznűm a pęed levým bláznem si ji obleç. Hmm, nevypadá to îpatnë. Teđ uů jsi çlenem blázen-klubu. Dostaneî pytlíçek s çlenskými výhodami. V pytlíku najdeî klín, pruůné lano a sto penëz. S penëzi zajdi po mapë pęed velký dűm Muc Swamplings, coů je nëco jako souçasný McDonald. Prodavaçe balónkű popros o balónek a jdi doleva (!), kde z popelnice vylov rybáęský prut. Teđ se dej od prodavaçe balónkű nahoru do Swampburgrárny. Za peníze od bláznű si kup standardní menu a do pytlíku, který dostaneî, se podívej. Najdeî pitíçko Swamp Shake, çerva, ůvýkaçku ’Baůinku’ a figurku Swamplinga. S kapsami plnými úlovkű se vraď na ulici obchodníkű a jdi doleva k îaîkovi s kanadskými ůertíky. Rozmluva s ním je matoucí, ale nemël by být velký problém îaîka pęesvëdçit, aby spíchl Swamplingcký pęevlek. Potęebuje k tomu ale zelenou látku, kterou jaksi nemáî u sebe. Vylez na ulici a jdi stále doprava, aů k tlustému prodavaçi látek. Chce pęinést Alladinovu lampu! Aů të strçí do jeskynë, jdi doprava a vezmi lampu, pak se vraď ke vchodu a zakęiç do otvoru, ůe jsi lampu naîel. Za odmënu dostaneî bílou látku. Bílá látka je ti ale na dvë vëci, takůe pochoduj k fontánë (kterou uů jsi jednou nedobrovolnë navîtívil) a vhođ do ní zelenou barvu. Aů voda zezelená, narafiç svou bílou látku do koîíku u paty fontány k vyprání. Pradleny si látky brzy vezmou do parády a jejich manufaktura vyplivne látku zelenou. A pak hurá zpátky k îaîkovi, dej mu zelenou látku a dostaneî pęevlek.

Ůhav noůky k NucSwamplingovi. Aů vejdeî mezi pojídající zákazníky, obleç se do pęevleku. Pod ovládání kursoru se opët probereî aů v kuchyni. Jdi doleva do kanceláęe starého bracha Swamplinga. Pęátelsky ho prokecni. Dostaneî bojový úkol - pęinést kýbl bahna. Jako bojovou výzbroj dostaneî kýbl. Jdi k mistrovi dluhű a vlez do kanálu, jehoů męíů jsi dęíve vypáçil. Jdi stále dál, aů si z naprosté tmy nadëláî do bot (kdyů se tak nestane, neçekej a pokraçuj podle návodu). Pouůij rousoůárovku. Jdi dál tunelem a vylez po ůebęíku do baůin. Jdi doleva. Pouůij prut na jezero. Ztratíî sice svého çerva, ale zato získáî rybu, a to je uů gut byznys. Koketuj s tlustou fenou, která vyleze ve skafandru z vody. Aů uů si nebudete mít co ęíci, jdi doprava aů na samý konec schűdné cesty. Na zábradlí uvaů pruůné lano a hođ si maîli. Oh, pardon, pęivaů si lano na nohy a pouůij kýbl na bahno pod sebou. S bahnem se kanálem vraď do mësta a odnes ho Swamplingovi (opët pouůij pęevlek). A pamatuj si, ůe od této chvíle se DO baůin műůeî dostat rovnou z mapy mësta.

Za bahno dostaneî vzorek speciální polévky. Tento vzorek odnes îaîkovi spravujícímu kanadské ůertíky, vyrobí ti z nëj smrdutou bombu. S bombou se vydej ke stanu uprostęed mësta (Magic Competition), kde se koná konkurz o nového dvorního kouzelníka (starý pęiîel o hlavu - nehoda). Hlídaçi u vchodu povëz o svém kouzelnickém zázemí a vstup do stanu. Pęítomným adeptűm hned ukaů své první çíslo - vylij na zem smrdutou bombu. Zbude nedoslýchavý kouzelník s chronickou rýmou. Zneîkodníî ho tak, ůe mu nalijeî Swamp Shake do naslouchadla, takůe chudák kandidát nebude reagovat, kdyů ho budou vyvolávat. Po nëkolika menîích problémech se pak staneî dvorním îaî.. kouzelníkem a bude ti darováno posvátné vstupní ID k zámecké bránë. Jdi do zámku. Stráůe podplaď hutnou sumou penëz a u dveęí ukaů svaté ID. Povídání s princem je docela veselé a taky se z nëj dozvíî,ůe princ nutnë potęebuje meç.Upaluj tedy pro meç.

Ale kam? Nejdęíve prozkoumej zámek. Najdeî jednak halu, kde seber çinely, leůící spící princeznu a ęvoucí mimino, u kterého se pozdrů. Kolébku mimina podloů klínem a vytáhni malé koleçko ze stroje, který kolébku houpal. Seber ęehtaçku a trumpetu, vyjdi na chodbu a dej se doleva ke králi. Promluv s ním. Dostaneî za úkol utiîit královské mimino. Neů odkráçíî z králova sálu, ukaů tuleni u dveęí rybu, coů ho pęesvëdçí o nesmírné kráse útrob tvého klobouku. Ale co teđ? Zaçíná se to trochu komplikovat, ale jeîtë se nestęílej. Zkus zajít tęeba k Muc Swamplingovi a strçit koleçko z kolébkostroje do hodin vzadu v kuchyni (v místnosti s kuchaęi). Hodiny se ’rozejdou’ a jeden ze zákazníkű v jídelnë odejde domű pracovat. Není to nikdo jiný neů çlovëk tetující jiné çlovëky. Jdi tedy k nëmu, bydlí ve stejném domë jako blázni. Dostaneî od nëj letáçek inzerující jeho tetovací metody. Vraď se k Muc Swamplingovi a promluv si se zákazníkem vlevo. Je to jakýsi zoufalec s hrűzným vzhledem. Nabídni mu letáçek, okamůitë se pobëůí nechat potetovat. Aů potom znovu dorazíî k potetovávaçi (?), budeî tisící zákazník! Zadarmo si proto műůeî nechat udëlat jakékoliv tetování z jeho katalogu. Zvol si to nejsloůitëjîí - korunu s meçi (..jewel encrusted..). Jdi do baůin a ukaů tlusté ůenë ve skafandru královskou peçeď (promluv s ní). Vyleze tuleń! To proto, ůe anglicky se tuleń i peçeď ęekne stejnë - SEAL. Získáî kyslíkovou dvojbombu, gumový oblek a moůnost jet na ostrov uprostęed jezera. Jízda se uskuteçní tak, ůe v inventáęi nafoukneî çlun kyslíkovou bombou a pak ho pouůijeî.

Na ostrovë není nic neů meç pro prince. Vytáhnout z kamene ho műůe ale pouze muů královského rodu. Coů ty teđ díky svému tetování jsi, takůe meç vytáhni a odnes ho do zámku princi. Dojde k výmënë zbrań za zbrań - za meç od prince získáî flusaçku a oęíîek. Oęíîek pęesnë sedne do princezniných matrací. Na poůádání princezna poműůe s utiîováním dëcka - vyplivne lízátko. Dëcko ale o lízátko nemá zájem takůe nezbývá neů znovu navîtívit Muc Swamplings, jít k îéfovi a jeho zelenkavým mrńatűm vymënit lízátko za láhev mléka. Mléko královského fracka koneçnë utiîí, takůe se, Simone, seber a jdi skrze dvíęka vedle krále do vëůe, kde sídlil bývalý kouzelník. Na pentagram nakreslený na zemi vylij trochu Swamp Shaku, démoni se v krásné animaci sesmilní dohromady. Jdi na ulici obchodníkű a pęivaů balónek na plot (Railing). Pak si jdi koupit druhý balónek, pęivaů ho na plot, pak tęetí balónek, pęivaů ho na plot... a pak, pak uů jsi v královské vëůi. Démoni të nemohli sestęelit, protoůe jsou slepení. Jdi doleva, kde pasďoidním kobercem propadneî k pokladu. Vezmi Mucusadu, prolez rourou a vylez oknem. Vraď se k Calypsovi. Ouha!

V podpalubí pirátské lodi pouůij knihu kouzel, stáhni oçní pásku z lebky a pokus se odejít nahoru. Budeî odveden do kapitánovy kabiny. Seber papouîka ze skęínë a pęeçtením deníku, který leůí na stole rozmnoů své poklady o pëknou pohlednici, pak jdi doleva na palubu. Vejdi do dveęí hned vedle kapitánovy kajuty. Z terçe vytáhni noůík a odęízni jím spícího piráta. Seber kęesadlo, vyjdi ven, vydrápej se doprava nahoru ke kormidelníkovi a vymëń jeho navádëcího papouîka za svého vycpaného. Pak jdi doleva po palubë a s prvním komunikatibilním pirátem, na kterého narazíî, vymëń oçní pásku za tmavé brýle. Teđ jdi doleva aů na konec paluby, otevęi dveęe a dole v podpalubí vykecej z hromotluka sváęeçku. Zpátky na palubë strç do piráta stloukajícího cosi kladivem, aby pęepadl pęes palubu. Vezmi prkno, hęebíky a kladivo. Prkno pouůij zvenku na dveęe kajuty, kde jsi odęízl spícího piráta, kapitán je tak chycen a neműůe vybëhnout ven, kdyů zaçneî sváęeçkou îkvaęit ęetëz od poklopu. Takůe neotálej a îkvaę. Dole pod poklopem si hoví Mucusada. Seber ji, vylez na palubu a pak vyîplhej po lanoví (Use Rigging) na stoůár. Nahoęe logicky pouůij pohlednici na teleskop, slez dolű a hopla îupla ke kormidelníkovi.

Padlého vycpaného papouîka vzpruů ůvýkaçkou (Swamp Gum). Prober se a jdi se podívat na muůíka proçesávajícího bëlostný písek. Zrovna z písku vyçesal Mucusádu a nemíní se jí vzdat. Musíî ho zneîkodnit. Z písku vytáhni lopatu, která je zatím v nelopativém stavu a seber ruçník opalující se na pláůi. Jdi do důungle. Promluv si s nekoneçným prckem, nabídne ti muîli za balónek, takůe DEJ balónek kluçinovi, i kdyů balónek nemáî u sebe! (tuhleta srágora më skoro stála nervy). Dostaneî muîli. Z místa, kde opruzoval kluçina, vezmi hűl a pouůij ji na çást lopaty. Vraď se na pláů a pouůitím lopaty vykopej díru. Zakryj ji ruçníkem a na ruçník poloů muîli. Zavolej muůíka, aď se jde podívat na narafiçenou muîli. Aů bude dole, seber Mucusádu. Ted’ uů zbývá jen vrátit se domu. Vraď se do důungle a prvního psa, na kterého narazíî, seber! Minulá vëta není vtip, jen pokroçilé zoufalství. Bëů se do kavárny a od sliçné barmanky si kup kafe. Vylez ven, dej se důunglí doleva a od pęekupníka se stoç nahoru k masochistovi pęikovanému ke kameni. Pęehođ páku na stroji nahoru do pozice zapnuto. Jdi doleva a postav psa na generátor. Vraď se zpët k pęekupníkovi (pokud se chceî pokochat utrpením muçeného, zapískej u masochisty na píîďalku) a odejdi dolű doleva. Zde právë probíhá soutëů v podlézání tyçky. Nechej se zapsat, zapískej na píîďalku a máî vyhráno. Za získané tęi penízky si od pęekupníka kup kofeinové tablety a nasyp je do kafe, které máî u sebe. A to uů je skoro vîechno.

Upaluj na místo, kde jsi dával balónek chlapci a jdi doprava do jeskynë. V jeskyni zkus vzít láhev od whisky, vylezlého důina zakecej zpátky do lahve, zalij ho kofeinovým kafem a pęetęením lahve s ním znova promluv. Vzpruůený důin të odnese ke Calypsovi. A pak uů nezbývá neů vloůit Mucusádu do almary a. sledovat, jak se pęíbëh dále zkomplikuje. Z goblińáckého vëzení je úprk lehký - staçí, kdyů otevęeî dveęe (bezmála). Po menîím chaosu se ocitneî u brány tábora goblinű se dvëma novými úkoly - zniçit Sordida a zachránit Calypsovu dceru.

Jdi doprava na mapu a pęesuń se do chaloupky "Secluded Hut". Pokecej s hráçi karet, zjistíî, ůe mají plno a neberou nikoho do hry. Seber kapesník s hlenem a 2 minerálky. Jednu minerálku vypij brçkem, získáî tak prázdnou láhev. Po mapë putuj do lesa (Dark Woods). Jdi stále doprava, aů do jeskynë tęí handicapovaných çarodëjnic - hluché, bezzubé a slepé. Dozvíî se, ůe kaůdé z nich musíî nëjak pomoci. Na zpáteçní cestë lesem vyplaîíî koçku! Vraď se do chaloupky k hráçűm. Sedí si tam vyplaîená koçka. Rychle zabouchni dveęe a koçku chyď. Kaůdá koçka dobrá, speciálnë Witch’s Pussy. Po mapë pádluj (obraznë) na okraj sopky (Volcano Rim). Masoůravé kvëtinë ukaů koçku. Ukápnou ji sliny chtíçe, které naber do prázdné láhve. Neů odejdeî, seber pęíruçku o mýtëní masoůravých kytek a prázdný postęikový sifónek. Kníůku prozkoumej. Jdi zpátky do tábora goblinű (Goblin Camp). Stráůím nalij do pohárku sliny masoůravé kvëtiny, zatrub na roh visící nad kebulí pravého stráůce a pak si ho vezmi. Goblini se napijí slin a odeberou se do krajiny zaęezávajících.

Seber roh a vejdi do tábora. Vlez do stanu a zatiů klobouk o ůaludek-nafukující jídlo a pepę. Pęed stanem si promluv s vëznëným elfem. Slib mu, ůe pęineseî vońavku. Dej mu pęivonët pepęe a pak mu podej zahlenëný kapesník. Nalij minerálku do nádobky na vońavku, kterou ti elf dal. Výsledek dej ozkouîet ’zpracovanému’ elfovi. Získáî kus dęeva, dobrý to výdëlek. Jdi do çerného lesa. Kluçinovi dej napít minerálky a doraz ho nafukujícím jídlem. Seber odhozenou lupu a popojdi doprava k çervotoçűm. Po menîím pokecu jim dej kus dęeva, ze kterého ti bude vyçervotoçen dęevëný chrup. Çarodëjnicím dej zleva doprava dęevëný chrup, roh a lupu. Dojdi si pro minerálku, vypij ji brçkem a láhev naplń bęeçkou z kotle çarodëjnic. Bęeçku odnes do chaloupky a nabídni ji jednomu z hráçű karet. Stane se z nëj îtënë. Zapoj se do hry místo nëj. Kostky ale nepadají tak, jak mají, takůe se seber, vezmi dalîí minerálku a padej do tábora goblinű pro kostky faleîné. Dostaneî je tak, ůe do hoęícího ohnë, u kterého se nacházejí dva goblini, nalijeî minerálku a rychle sebereî NËCO zlatavého (Goblin’s Stuff), o co hráli kostky. Klasicky se poperou, ty seber kostky a bëů s nimi porazit hráçe v chaloupce. Vyhrajeî katalog tapet, se kterým jdi do gobliního tábora a poęád doleva, aů do Sordidova zámku.

Hned uvnitę strhni koberec ze zdi, jdi nahoru, pokecej s pęíîerou (pokus se jít doleva), vraď se zpët a jdi doleva. Namoç koberec do kaluůe potu pod kolem a pot z koberce vymaçkej do postęikového sifónku. Pęehođ páku a potmë jdi doprava do haly a nahoru do místnosti s mnohaokou obludou. Buđ rád, ůe ji ve tmë nevidíî, je pęíîerná! Nejdęíve vystęíkej místnost sprejem s gobliním potem a pak POUŮIJ PSA. Vyrobíî tak îtënëçí pantofle. Ty si obuj, çímů okolo obludy nepozorovanë projdeî. Jdi doleva. V Sordidovë laboratoęi seber îroubovák a odîroubuj Sordidovu ruku. Poloů ji na çteçku otiskű rukou. A... tęes se, co se bude dít dál!

(materiál byl staůen z internetu, http://navody.game-cube.cz)