Simon The Sorcerer 2.

Je tomu jiů dávno, kdy jsme mohli na obrazovkách shlédnout slideshow na pęipravované pokraçování Simona "jedniçky", byl to tuîím rok 1995. Po vîech tëch Opiçích ostrovech a Letech amazonské královny zaujala skupinu hráçű adventur i krásná, ruçnë kreslená grafika prvního Simona, který se pozdëji pęenesl z disket na cd-rom, grafika dostala AGA kabát, kromë zvukű a muziky pęibylo i mluvené slovo a podle mého názoru, Simon se stal snad nejlepîí Amiga adventurou, který pęekonal vîechny dęíve vytvoęené hry tohoto typu. Pęestoůe Simon2 zűstal pro Amigisty pët let jen ve své slideshow podobë, konec roku 2000 vlil hráçűm novou nadëji. Po nëkolika letech çekání a ohlaîování a pűl roku po pűvodním ohláîeném termínu, Epic Interactive vydává pro Amigy Simon the Sorcerer II firmy Adventure Soft v CD-ROM verzi. Pęeprogramování hry se ujal angliçan Paul Burkey, taktéů autor strategie Foundation nebo ménë známých A Peg It!, Shroom-Gammon, A Sneech çi Piles'o'Tiles.

Hra zaçíná pëkným demem, kdy malý kluçina proçítá náhodnë zakoupenou knihu veçer v posteli u zapálené svíçky. Otec vchází do místnosti, knihu zabavuje a pálí. Ohoęelé zbytky pak odhazuje na podlahu, pęímo do stęedu do podlahy vyrytého magického kruhu a odchází. Z ohoęelých listű se zjevuje duch mrtvého çarodëje Sordida a odnáîí si chlapce jako svého uçedníka, který mu má pomoci znovu k ůivotu. To vîe pochopitelnë proto, aby se pomstil Simonovi.

Netestoval jsem hru na procesorech 68030, ale musím ęíci, ůe na 68060 si to Simon sviîtí po obrazovce jedna báseń, coů je oproti uloudanému çarodëji z prvního dílu celkem vítaná zmëna. Nutno vîak ęíci, ůe jsem aů na malou chybiçku popsanou dále nenarazil na ůádný problém v kódu, který by jakýmkoli zpűsobem ruîil skvëlou zábavu z hraní. První oficiální verze mëla problém s kombinací titulkű. Udivuje më, ůe si toho autor pęi vydávání finální verze nevîiml. Pozdëji vîak vyîel patch, který chybu zçásti upravil, ale pęestoůe lze urychlit çi zpomalit vypisování titulkű, pęi pomalejîí ęeçi nëkterých figur ve hęe není dost dobęe zajiîtëna synchronizace se samplovanou mluvou. Pęedpokládám, ůe tato chyba je i u PC verze, neboď samply nejsou nahrávány po çástech, po jakých se jejich psaná podoba zobrazuje na obrazovce. Titulky jsou zde v angliçtinë, nëmçinë a italîtinë. Çeîtina zde chybí a popravdë, nejsem si jist, jestli se dá pouůít çeský pęeklad z PC verze. Zkuste to.

Grafiku, samply çi muziku, která je na CDçku formou trackű, není tęeba sáhodlouze pęepisovat, staçí se podívat na recenze PC verzí. Amiga verze podporuje i grafické karty a zvuk zajiîďuje AHI. Nevýhodou je ovîem nutnost pęesunutí cca. 20MB na harddisk, pokud nechcete na zaçátku hry neustále nastavovat preference zvuku a rozliîení. Nechápu, proç autor nepouůil pęesmërování pouze preferençního souboru na harddisk pęes assign.

Simon the Sorcerer II., opët s otevęeným a velmi originálním koncem, Vás bude bavit po dlouhé týdny, neboď hra je skuteçnë sloůitá, rozsáhlá a na konci velmi originální, zvláîtë hęíçky s çasem. Simon2 je hra plná vesmës cynického humoru, çastých zákysű, pëkných samplű, pohádkové muziky a nádherné, ruçnë kreslené grafiky, která není jen tak nëkde vidët. Aç je to hra pűvodnë velmi stará, nic to neubírá na zábavë, kterou si műůete díky Paulovi nyní vychutnat i v Amiga verzi. Jedná se o jednu z mála povedených konverzí, které se pro Amigu skuteçnë vyplatí koupit. Proç jen není takových her víc...

Minimální konfigurace Simona2 je AGA/CGX + 68030/50 s 8MB FAST RAM + CD-ROM. Hra zabírá bez trackű kolem 170MB. Paęte a uůijte si to, pëkných her na Amigu uů bohuůel moc není.. Pokud jste v nouzi, zkuste mrknout na návod, který je taktéů souçástí tohoto çísla ARCD (návod staůen z internetu).

Radek Hrdliçka