Nightlong - návod

V minulém díle AR (a bohuůel také posledním tiîtëném) jste si mohli pęeçíst recenzi na tuto skvëlou adventuru. Nyní se vám dostává do rukou také pomërnë podrobný návod k dohrání. Nepouůívejte ho pokud opravdu nezakysnete a nebude vűűűbec vëdët jak dál. Vîechny hádanky jsou logické a dobęe do sebe zapadají, takůe se dají vîechny pęelousknout. Myslím, ůe nejtëůîi je právë poslední zádrhel s kódem. Pęeji pęíjemné zapékání mozkových závitű.
Jeîtë jedna poznámka pęed samotným návodem. Jak jiů jsem v recenzi psal, vyskytly se na nëkterých CD mechanikách problémy se çtením CD. Clickboom skuteçnë zjistil uvedené problémy a v nejbliůîí dobë by mël rozesílat bezproblémová média.

Stęecha
Seberte alobal (aluminium foil paper), který je pohozen mezi dvëma vznáîedly. Otevęete dveęe do budovy a vstupte.
Nejdęíve si prohlédnëte mapu a pak pęivolejte výtah pomocí tlaçítka. Díky vaîí îikovnosti pojistka (fuse) uvnitę vyhoęí. Vyndejte pojistku a obalte kolem ní alobal. Dejte pojistku zpët do panelu. Opët zmáçknëte tlaçítko pęivolávaçe výtahu. Projeđte çteçku výtahovou kartou (Elevator card). Sjeđte výtahem do patra, kde bydlí Simon Ruby. A co to tu nemáme. Automat s pitím. Dejte bankovku (credit notes) do automatu. Vypadne vám plechovka piva (can). Seberte jí a nezapomeńte si vzít drobné (coin), které vám automat vrátil.
Prozkoumejte dveęe nalevo od výtahu. Zjistíte, ůe byt Simona má çíslo 17. Vyjeđte opët výtahem nahoru a tam otevęete schránku ç. 17 malým klíçkem (small key), který jste dostali od Hugha. Ze schránky si vemte dopis a vraďte se zpátky k Rubyho bytu. Pęitisknëte dopis na podloůku u dveęí (pen pad). Pouůijte magnetické pero (magnetic pen). Zruçným padëláním Rubyho podpisu se koneçnë dostanete do jeho bytu.

Rubyho byt
Ze stolu v obýváku vezmëte poznámkový bloçek (note paper). Je v nëm poznámka ROTMALL 17 11.30PM. Potom si vezmëte fotku, která ja na vrîku lednice. Otevęete lednici a podívejte se dovnitę. Najdete tam mimo jiné i láhev vodky, kterou okamůitë znárodnëte, a bëůte do loůnice.
V loůnici najdete dva vypínaçe blízko okna. Po stisknutí tlaçítek zjistíte, ůe ovládají rolety. Spusďte je dolű a otevęete okno. I hleđme, starý trik. K roletë je nalepen klíç. Samozęejmë ho vezmëte do úschovy. Kdyů uů jsme v tom prohlíůení, tak se jeîtë podíváme do îatníku. Odsuńte îaty na stranu a otevęete sejf nalezeným klíçem. Zevnitę si vemte Rubyho zprávu starostovi, ampuli s kyselinou a pistoli. Vyjdëte z bytu a vyjeđte opët na stęechu.
Pouůijte kyselinu (Tube) na poîkozené místo ůelezného zábradlí a vemte si tyç. S touto výbavou se uů műůete smële pustit do dalîího pátrání. Sjeđte výtahem do stanice metra.

Metro
Prohlédnëte si mapu vedle automatu na jízdenky. Vhođte drobné do automatu. Po zaplacení a uloůení otiskű prstű do systému bëůte na druhý konec haly k turniketu. Po poloůení palce na scanner vás turniket pustí do metra a vy projedete na stanici Rotmall.

Rotmall
Na stanici dejte opilci láhev vodky a ukaůte mu fotku. Protoůe má jeîtë ůízeń, tak mu dejte jeîtë plechovku piva (can of beer). Prohođte s ním nëjaké to slovo a umluvte ho, aby vám prodal brusli. Po ekalátorech pak vyjeđte na povrch.
Na námëstí si promluvte s vyhazovaçem klubu Free Climax (radîi pęekládat nebudu, ale asi tak climax znamená vyvrcholení). Vyhazovaç vám ęekne, ůe se dovnitę bez çlenské karty nedostanete (prostë byrokracie kvete vîude). Ze ůalu nad nenaplnënou touhou :-) bëůte do prodejny s lihovinami (Liquor store).
Po vstupu si vyslechnete litanii sklepníkovi ůeny nad tím jak mají ve sklepë krysy, kterých se straînë bojí. Pozorným pohledem zjistíte, ůe je v obchodë vytouůená çlenská karta. Poté co ji zkusíte vzít, zapęede s vámi sklepník hovor. Poůádejte ho o kartu. Dozvíte se, ůe je ji s vámi ochoten vymënit za láhev Chateau Lafitte `85. Pomërnë vzácná znaçka, takůe kde ji nejlépe sehnat, neů ve sklepích obchodu s lihovinami.
Hbitë obëhnëte obchod a vyîplhejte se po męíůích za obchod. Tyçí (bar) otevęete poklop do kanalizace (manhole) a vlezte dovnitę. Tam seberte chcíplou krysu (rat), která leůí u konce tunelu. Vylezte ven a pouůijte kyselinu (tube of acid) na zámek od dveęí do sklepa. Otevęete si padací dveęe a hurá dovnitę. Sklep je plný lahví, ale paní sklepníková se nám tu poęád potuluje. Nu je ças na trochu negentlemanského chování. Pęipevnëte krysu (rat) na brusli (skate) a poîlete krysu na koleçkách na sklepníkovu ůenu. Poté co s jeçením uteçe, otevęete bednu na podlaze a vemte láhev Chateau Lafitte `85. Vraďte se zpátky do obchodu a dejte láhev sklepníkovi. Po obdivných vzdeîích a poznámce, ůe si myslel, ůe jedinou láhev má ve sklepë pouze on, vám dá çlenskou kartu.
Jeîtë ukaůte kartu vyhazovaçi a hurá do doupëte neęesti. uvnitę si promluvte s majitelkou klubu Evou Thompson. Aů skonçíte hovor s touto oslńující dámou, tak bëůte zpátky do metra.
V metru nejdęíve opravte fax sebráním úlomku plastiku (plastic plate), který leůí pod graffiti a jeho následným pęipevnëním na fax. Nyní uvidíte faxové çíslo (PK64768). Pouůijte komunikátor (minicom). Poůádejte starostu aby vám poslal plán tunelű metra (metro bylo totiů mezitím kvűli hrozbë plombového útoku uzavęeno :-) ). Vezmëte tento plán z faxu. Teđ, kdyů uů máte plán, tak se smële műůete ponoęit do hloubi tunelű. Bëůte do kanalizace, kde jste pęedtím naîli chcíplou krysu, a prolezte aů na konec tunelu. Prolezete tak na nástupiîtë metra.

Metro
Uzamçené dveęe do servisní místnosti si otevęete pistolí. Vstupte dovnitę a prohledejte skęíńky. V prostęední skęíńce je taîka s náęadím. Vezmëte si kabely (leads), îroubovák (screwdriver) a klíç (tool socket spanner). Ze skęíńky úplnë napravo vydolujte jeîtë klíç.
Vyjdëte ven na nástupiîtë a za pomoci îroubováku odîroubujte logo ve tvaru S. Toto logo pęipevnëte na ęetëz, který leůí blízko potrubí. Tuto improvizovanou kotviçku zaháknëte za potrubí nad tunelem a zhoupnëte se na ęetëzu na druhou stranu. Jdëte hloubëji do tunelu. Zde narazíte na panel, který otevęete klíçem (tool socket spanner). Pęipojte kabel na kontakty a zatáhnutím za páku pusďte proud. Druhý konec drátű dejte do magnetického pole. Po drobném ohńostroji koneçnë műůete projít.
Na úplném konci nástupiîtë je jakási bouda. Z ní si vezmëte kleîtë (pliers). Vîimnëte si jeîtë dvíęek v podlaze, která pouůijete pozdëji. U sedatel uraůte reproduktor osvëdçenou tyçí (bar). Pęi pádu se z reproduktoru uvolní magnet, který seberte. Pak se vyîplhejte na most a pęepiůlejte tam kabel od poutaçe kleîtëmi. Po tomto improvizovaném mostíku se műůete jiů vydat do ZOO.

ZOO
Jdëte do baru a otevęete si pęístënek. Vemte tam koîtë (broom) a jakýsi barel s plynem (cylinder of gas). Na barpultu najdete malou plechovku oleje (small can of oil). Vemte si jeîtë prázdnou plechovku ze stolu (can empty). Nyní pokraçujte ke Sfinze. Kdyů ji prozkoumáte, tak vám sfinga zaçne podávat výklad k prohlídce. Tento výklad je vîak záhy pęeruîen chybou. Je vám ęeçeno, ůe je tęeba pouůít servisní kód. Klíçem jsou následující slova: ".under the supreme eye of the father of the gods." ".sits the solar protector of all men." ".to the right of he who delights in the eternal becoming of his being." Nyní se vraďte opët do metra, na funkçní nástupiîtë. Ęetëz sice stále z trubek visí, ale nedoîáhnete na nëj. Co naplat, je tęeba pouůít opët hlavu a zmagnetizovat tyç (bar) magnetem. Po této operaci si jiů tímto nástrojem snadno pęitáhnete volnë visící konec ęetëzu a pęehoupnete se na druhou stranu.
Opët vejdëte do servisní místnosti a vylejte olej (small can of oil) na kruh, kterým se otevírají trezorové dveęe. Vejdëte do skladiîtë. Ve skladiîti je sice tma (podívejte se na ůárovku a zacvakejte vypínaçem), ale pęesto byste mëli najít padací dveęe na podlaze. Protáhnëte se jimi a na konci chodby si odemknëte dalîí dveęe klíçem ze skęíńky. Tímto tajným prűchodem se dostanete do knihovny.
Z prostęední knihovny si vytáhnëte knihu o egyptských bozích a pęeçtete si ji. Zde naleznete symboly a popis "pravomocí" tëchto bohű. Zajímaví jsou pro vás tęi (vzpomeńte si na kód, který vám dala sfinga). Jsou to RA (nejvyîîí z egyptských bohű) s hlavou sokola, KHEPRER (pęedstavující vëçný cyklus zrození a umírání) pęedstavovaný posvátným skarabeem a HORUS (ochránce pęed nemocemi) pęedstavovaný kęídlem. Tato znamení si dobęe zapamatujte, budete je potęebovat. V knihovnë si jeîtë vemte ůárovku (bulb) ze stolní lampiçky a vraďte se do skladiîtë.
Ve skladiîti vymëńte îpatnou ůárovku za dobrou a rozsviďte si. Na polici najdete adaptér (three-way adapter) a vraďte se opët ke sfinze. Tam na soîe Anubise nastavte správnou kombinaci (RA nahoęe, KHEPRER vlevo a HORUS napravo) a stisknëte tlaçítko uprostęed. Tím si otevęete vstup do ovládací místnosti pod sfingou.
V místnosti uvidíte ovládací panely s indikací aktivních silových polí (çervená = aktivní pole). A deaktivujte vîechny co műůete. Z poliçky si jeîtë vemte puîku (gun) a pokraçujte od sfingy doleva. Pęi pęejití mostu na vás zaútoçí vzteklý dinosaurus. Odstęelte ho jako psa, tedy ehm jako dinosaura. Teđ uů műůete most bez problémű pęejít a vstoupit do jeskynë. Vezmëte ze stolku pochodeń. Jeîtë se podívejte na klíç u výtahu vyrobený spoleçností "Xame Electronics". Dalîí vaîe kroky povedou do místnosti s kopií jakéhosi indiánského chrámu. U sochy odhrńte kęoví, abyste se dostali k ovládání ohniîtë uprostęed místnosti. Prvním zmáçknutím páçky zhasíte oheń a druhým naplníte ohniîtë palivem. Naberte ho do prázdné plechovky (can empty) a bëůte do místnosti s moçálem.
Otevęete panel stroje a nalijte do stroje palivo z plechovky. Abyste zvýîili úçinek smësi tak pęidejte jeîtë barel plynu (cylinder of gas) a vhođte do stroje pochodeń. Pęi následném výbuchu sice za své vezme i komunikátor, ale cesta je volná. Na druhé stranë baůiny prohledejte omdlelého kluka a seberte mu dálkové ovládání (remote control). Kdyů si ovládání prohlédnete, tak zjistíte, ůe bylo vyrobeno stejnou firmou jako klíç v jeskyni. Vraďte se tedy do jeskynë a aktivujte klíç dálkovým ovládáním. Pęivolaným výtahem sjeđte do skladiîtë.

Skladiîtë
Ve skladiîti si nejprve prohlédnëte bednu úplnë nalevo. Objevíte tam nëco, pęipomínající vysunovací kleîtë (pincers). Prohledejte bednu jeîtë jednou a najdete projektor hologramű. Abyste se dostali na ęímsu, pouůijte výtah u zadní stëny místnosti. Nahoęe si otevęete padací dveęe çerveným tlaçítkem a projdëte na stęechu. Bohuůel za vámi dveęe zapadly. Otevęete si dveęe do strojovny zmagnetizovanou tyçí. V místnosti pákou (lever) u bomb zavęete plyn. Kleîtëmi (pliers) pęestęihnëte trubku (pipe) a poté ji narovnejte, aby sahala do okna. Opët pusďte plyn a jdëte zase na stęechu.
Odpojte hadici od hydrantu a pęipojte ji na trubku vyçnívající z okna. Poloůte jiskęící komunikátor na zámek padacích dveęí a pouůijte hadici jako improvizovaný autogen. Touto svojí çiností spustíte protipoůární alarm, který pęivolá stráů. Stráůce také vypne alarm umístëný v ůelezné bednë v rohu a upustí zápalky (match). Bëůte dolű a seberte zápalky. Jdëte k alarmu a otevęete ho. Kryt otevęete îroubovákem a odpojte zemnící kabel (uprostęed). Tento kabel pak pęipojte na záporný pól alarmu. Zavęete zase kryt i alarm a vyjedte na ęímsu. Zapalte koîtë zápalkami. Touto pochodní se dotknëte protipoůárního senzoru. Stráůce, který pęijde alarm vypnout, bude vaîím vylepîením elektroinstalace pęimo v îoku. Bëůte do tajné místnosti, kterou stráůce nechal otevęenou.
V místnosti dejte adaptér do zásuvky (dole u dveęí) a zapojte do nëj projektor. Zapnutím projektoru vytvoęíte dokonalý pęelud, který pęiláká stráůce. Poté co ho omráçíte ho prohledejte a seberte mu vîechno co najdete (klíç a laser). Vyjeđte výtahem do horní místnosti.
Otevęete stűl klíçem od stráůce a prohledejte îuplík. Najdete tam bezpeçnostní kartu (security card). Posuńte obrázek na zdi a seberte ukrytý papír (piece of paper). Dobęe si ho prohlédnëte, protoůe pomocí nëho odkódujete alarm. Sjeđte tedy opët dolű a otevęete kryt alarmu laserem. Vloůte bezpeçnostní kartu do slotu a stisknutím tlaçítek ve správném poęadí (ach jo pro nedűvtipy: postupujte od nejsvëtlejîí po nejtmavîí) deaktivujete retinální scannery. Vyndejte bezpeçnostní kartu a vyjeđte zase nahoru. Nahoęe se nejdęíve podívejte îpehýrkou do místnosti vpravo. Místnost je prázdná, tak tam hned proklouznëte. Stisknëte tlaçítko na zástënë. Zástëna se odsune a za ní uvidíte leůícího çlovëka. Poznáte, ůe je to Simon Ruby. Otevęete skęíńku vedle jeho postele. Objevíte tam stetoskop, injekci (syringe) a Rubyho lékaęskou zprávu. Vraďte se do místnosti a podívejte se îpehýrkou do druhých dveęí. Uvidíte nëjakého chlápka. Pouůijte stetoskop na dveęe, abyste si ho mohl i poslechnout. Zjistíte, ůe s chlápkem jménem Al (pozor neplést s Alem Bundou) je naîe stará dobrá známá Eva Thompson. Po dlouhém rozhovoru s nimi a spoustë zajímavých informací, napę. o jistém zrcadle, které nic neodráůí. Vîe se vyvine tak, ůe se pęipojíte na cyberspace.

Cyberspace
Nejdęíve jdëte do labyrintu, najdëte tam vodní fontánu a vyndejte z ní minci. Kostęe v jiné çásti labyrintu seberte îaty (cloth) a vyjdëte ven z labyrintu k lanovce. Seberte tam kladivo (hammer) a udeęte s ním do bubnu. Kus kladiva vám uletí a tuto çást seberte. Vlezte do boudiçky lanovky a po otevęení zásuvky z ní vezmëte sirku (match). Bëůte dolű do sklepa a vypnëte bojler otoçením kohoutu. Abyste se nepopálili, musíte pouůít îaty od kostliváka (jsou totiů z azbestové tkaniny). Touto akcí se zbavíte odporného pavouka, který na vás pęedtím nenávistnë můoural a koneçnë műůete v klidu sebrat ze zemë bláto (gunk) a seîkrábnout plíseń ze zdi (salpentre). Vylezte ven a jdëte k jednorukému (spíî mnohonohému) banditovi (pavoukovi) a tęísknëte do nëj kladivem. Pavouçí noha pak ponëkud zvýîí vaîe îance na výhru. Vhođte minci do otvoru (slot) a zatáhnëte za páku. Díky malému pavouçímu îtëstíçku vyhrajete, takůe seberte mince (coins) a bëůte na stęelnici. Hođte bláto na terçe (zpomalíte tím jejich pohyb) a vhođte mince do otvoru. Chopte se puîky a zahrajte si na odstęelovaçe. Vemte si svou výhru (loutku s dálkovým ovládáním) a pęemístëte se do boudiçky u lanovky. Tam otevęete pravý îuplík u stolu a dejte dovnitę loutku. Venku si vlezte do klece lanovky a stisknëte tlaçítko dálkového ovládání. Loutka zabodne noůík do tlaçítka ovládajícího lanovku a tím vás pęeveze do zámku.
Nejdęíve jdëte do kostela kde seberte pochodeń (torch) a lebku z pentagramu. Otevęete dózu a naberte si z ní uhlelný prach (charcoal slack). Pak nasmërujte své kroky do alchymistické laboratoęe.
Pęeçtëte si tam knihu na stojánku (vlkodlaka zabije stęíbrná kulka a krev vlkodlaçí kov rozeůírá). Dále seberte pergamen ze stolu s návodem na výrobu stęelného prachu (salpentre, charcoat and sulphur neboli ledek, uhlí a síra). Rovnou si zde dle návodu pęipravte stęelný prach, urçitë se vám bude hodit. Na stole je jeîtë pergamen, který vám poradí co se zrcadlem (zrcadlo je obklopeno mlhami z vod Stynxu). Vemte si jeîtë malý pytlík z poliçky a podívejte se do nëj (obsahuje papaverine, uspávací drogu). Z poliçky seberte jeîtë nádobku (jar) se sírou. Bëůte k zrcadlu a na vystouplou dlaůdici poloůte lebku, do jejíhoů otvoru na vrcholu dejte pochodeń, kterou zapalte sirkou. Kopnëte do pochodnë, zrcadlo se zamlůí a objeví se na nëm çíslice 7845. Vezmëte kolík (shaft) a bëůte do vëůe.
Na vëůi dejte kolík do stęedu hodin a pak jej postupnë vloůte do çíslic 7845 (çísla jsou na hodinách ęímská). Podstavec hodin odskoçí a vy se dostanete k deníku doktora Moreaua. Poté budete pęeneseni do virtuální kanceláęe Hugha Martense.
V kanceláęi se podívejte na obraz za sekretáękou a pak jí vysypte uspávadlo (small bag of papaverine) do çokolády. Mlsná sekretáęka jí samozęejmë sní a usne. Stisknëte tlaçítko na jejím stole a projdëte do zasedaçky. Z vitrínky si vezmëte pistoli a dvë ůelezné kule. Z brnëní vezmëte kyj a podívejte se na zámek dveęí napravo (je z kovu). Pouůijte pęístroj na pęesuny v cyberprostoru (positioner) a vraďte se do zábavního parku.
Tam jdëte k bubnu a udeęte do nëj palicí. Díky vaîí megaránë spadne zezhora zvon (bell), který seberte.
Jdëte do labyrintu a najdëte místo s lávou. Na lávu poloůte zvon a dejte do nëj ůeleznou kuli a pęidejte zbytek stęíbrných mincí. Pochopili jste to správnë, odléváme stęíbrnou kuli na vlkodlaka. Sundejte zvon z lávy a vemte si spadlou stęíbrnou kuli (ball silver). Tak a jdeme na vlkodlaka. Ukrývá se rovnëů v labyrintu. Naládujte pistoli stęelným prachem a stęíbrnou kulí a vystęelte na vlkodlaka. Stęíbrou je jak známo pro në smrtelné, takůe vlkodlak padne k zemi a vy műůete nabrat jeho krev (blood) do prázdné nádobky (jar). Pomocí positioneru se vraďte do Hughovy kanceláęe. Pouůijte tam vlkodlaçí krev na kovový zámek a vejdëte do místnosti. Tam otevęete zásuvku a vyndejte z ní diapozitiv (slide). Tento diapozitiv dejte do projektoru v zasedaçce. Kdyů si to dáte dohromady s obrázkem nad sekretáękou, tak dostanete çíslo 562396 (vzniknou vám çísla jako na digitálních hodinkách). Tento kód zadejte do poçítaçe a dozvíte se pravdu o Hughu Martensovi.
Po návratu z cyberprostoru se rozhodnete letët na ostrov Rocas Perdida.

Rocas Perdida
Poté, co se ocitnete na pláůi si vîimnëte stop velké moęské ůelvy a velmi nesportovnë jí seberte vejce (egg). Bëůte k plotu a hođte vejce pęed hada abyste ho vylákali. Jakmile had vyleze, tak ho zastęelte laserem. Jelikoů vîak jsou kolem plotu kamery, tak musíte hada sebrat kleîtëmi (pincers). Prolezte k rybníçku s pirańami a hođte jim hada. Odstęelte zámek (padlock) laserem a vyîplhejte se vzhűru do prádelny.
Z police seberte detergent a nasypte ho do kbelíku. Obsah kbelíku vylijte kolem kanálu a zavęete męíů. Dejte dvë prázdné plechovky do praçky a zapnëte ji. Stráůce pęivábený hlukem uklouzne a spadne k pirańám. Nu dobęe mu tak, nemël se tu motat. Nezapomeńte si vzít klíçe, které stráůnému vypadly. Otevęete si s nimi çervené dveęe. Otevęete okénko druhé cely a promluvte si s doktorem Moreau. Mimo jiné vám také ęekne, ůe plot je pod napëtím 100.000 voltű. Dále z nëj vypadne, ůe si pamatuje zvuky pęi vyďukávání kódu pro vstup do laboratoęe. Ze stolu stráůného vezmëte MDVD kameru a nafilmujte zámek do laboratoęe.
Dejte kameru doktorovi a ten vám ęekne, ůe kód je 446677. Zadejte kód a skuteçnë se dostanete do laboratoęe. Vezmëte si tam tester, zkumavky s jedem (tubes containing poison) a gumové rukavice. Dobęe si zapamatujte znaky (nebo spíîe obkreslete), které jsou na tabuli. Îroubovákem odstrańte kryt v místnosti stráůného. Prozkoumejte vedení pomocí nalezeného testeru a najdëte ten správný drát, který pęeruîíte îtípaçem drátű (parallel cutter). Nyní se mohou AL a Eva dostat pęes plot. Eva objeví tajný kód, ale je zajata a Al je pęi pęestęelce zabit. Co naplat, budete muset od ní ten kód nëjak získat. Otevęete si dveęe na oîetęovnu a prohledejte pláîď. Najdete v nëm lékaęskou nit (floss) a teplomër. Naplńte rukavice plynem z bomby a podívejte se ven z okna. Venku uvidíte okna cel. Zavolejte na Evu a zjistíte, ůe je v první cele. Nasajte do injekce (syringe) jed ze zkumavek. Pęivaůte injekci na nit a pęipevnëte ji na rukavice. Tento balónek s pęekvapením poîlete Evë. Eva se tímto dáreçkem zbaví stráůci. Bëůte za ní do vëzeńské çásti a seberte mrtvému stráůnému laser. Eva vám pęes okénko cely dá papírek s kódem. Kdyů si spojíte çást kódu, který jste naîli v laboratoęi s çástí od Evy, dostanete logickou úvahou kód do dveęí (958320) ke guvernérovi. Nyní na vás çeká pouze závëreçná animovaná sekvence.

Václav Míîek