Herni drby

Od doby, kdy jste docitali posledni radky v poslednim klasickem vydani Amiga Review, uplynula vcelku dlouha doba. Spolecne se podivejme, zdali se za tech par tydnu vubec neco prihodilo.

Prihodilo, verte neverte. Napam a Exodus dostali sourozence - lepe receno byl jim adoptovan, v nasi reci portovan. Jmenuje se Earth 2140 (pestouni Pagan Games) a vsichni, kdo splnuji pozadavky pro jeho opatrovnictvi (tedy 060 a GFX), mohou vesele srovnavat grafiku, atmosferu i hratelnost.

Apex Designs nam pro zmenu konecne prinesli Payback. Cini mi velke poteseni oznamit, ze tato akce s nami bude komunikovat cesky! Postaral se o to AGASlayer a moje malickost. Nechte tedy klidne i nadale padat prach na slovniky. Parte do aleluja! Nezapomente ovsem, ze muzete zkusit i multiplayer. Ne snad v pravem slova smyslu; jedna se o splitscreen, ovsem kdo zna takove SuperCars2, vi, ze o zabavu bude bohate postarano.

Mlady kouzelnik Simon se uz take muze posadit pred monitor a sledovat sam sebe ve druhem pokracovani skvele adventury. Simon The Sorcerer II je venku a je pripraven potrapit jak nase mozkove zavity, tak i branice. Kdo by neco takoveho nechtel dobrovolne podstoupit?

Kazdy adventurista, ktery na jeden zatah dovede Simona do zdarneho konce, ani nemusi odchazet od monitoru - jen nastartovat dalsi, graficky velmi povedeny kousek - Aqua. 3D programy dostaly pekne zabrat, vysledek stoji za to. Doufejme, ze to stejne bude mozno prohlasit o hratelnosti ci alespon atmosfere. Nejlepe o obou.

Kdyz uz byla rec o splitscreenu - na obzoru se objevil prozatim posledni (asi 371.) port praotce Dooma. Dostal pridomek Legacy, zije prozatim jenom na Macovi, ale vypada uzasne. Posudte sami - dynamicke osvetleni, podpora MP3 skladeb, zvyseny maximalni framerate (z 35 na 70 fps), konzola (jako u Quaka), moznost pohledu treti osoby (Tomb Raider!) a co je nejzajimavejsi, tak moznost hry dvou hracu prave pres zminovany splitscreen. Obrazovka se horizontalne rozdeli jako ve starem dobrem Gloomovi a akce muze zacit. Akce jako takova ma take za sebou mensi facelift - zdi i podlahy budou daleko krvavejsi. Cely projekt je OpenSource, prave diky tomu se dostal do teto rubriky, coby potencialni objekt zajmu sikovnych programatoru. Podivejte se na adresu http://doomlegacy.idevgames.com/ a zavzpominejte si.

A na co se muzeme tesit v nejblizsi (nebo dejme tomu v neprilis vzdalene) budoucnosti? Zacnu treba "obycejnymi" kartami DawnVideoPoker. Pokud vim, uz hodne dlouho se neobjevila na Amize hra tohoto typu. Ne, ze by slo o nejakou kultovni ci masovou zalezitost, ale konecne aspon neco, cim s clovek muze kratit dlouhe chvile kdekoli, kde ma s sebou Amigu.

Veterani z Cinemaware nam mozna (podle zajmu) prinesou pro PPC Amigu remake slavne hry Defender Of The Crown. Titul s mirne pozmenenym nazvem Robin Hood: Defender Of The Crown ma uzrit svetlo sveta v roce 2002, nejprve pro X-Box, PC a Playstation. Pak se teprve ma uvazovat o dalsich verzich. Zalezi tedy na nas, vzdame-li to predem ci ne.

Stejne tak doufam, ze se najde nekdo sikovny, kdo prevezme od Steffena Häusera (Hyperion) rozdelany port 3D akce Descent2. Steffen ma plne ruce prace s komercnimi tituly a zdrojovy kod hry je zatim dosti "buggy". V souvislosti s rozjezdem PCI grafickych karet na Amize by bylo vhodne, kdyby se objevilo maximum her, ktere by vyuzily veskere takove HW vymozenosti.

Petr Hudecek